![]() |
Hej jag undrar hur man ändrar destination på pendeltågen, tunnelbanetågen m.m ?
Jo angående t-banor hur kommer man under marken så man kan se stationer och spår? |
Citat:
Ang. nästa fråga så får du nog svar på din fråga här. |
Citat:
Tågmappen??????? Screens??????Öppna i paint????? Måste väl vara bättre att låta bli att svara när man ändå inte har en susning om det riktiga svaret i stället för att sätta griller i huv'et på folk. Man börjar med att editera tåget i fråga i CMP, letar rätt på (TGA, går inte att öppna med paint)-filen, kan heta ext.sign eller liknande. Där gör man ändringen och sparar och sen edit-commit. Vill man visa resultatet kan man ju använda SCREENS som brukar betyda screenshots och inget annat. / Ekan |
Citat:
Ang. Tunnelbanetågen (iaf på Svoyagers C20) så ändrar man destination genom att välja o vraka på hjulen i hytten till vänster om sig. Och vilka hjul jag talar om är dessa på denna länk som du ser på bilden: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....postcount=1397 , det är alltså det, där det står 203. Vilka koder som gäller till vilken station finns någonstans i den tråden också. |
Tack för svaren!
Nu undrar jag ur gör man spåren mellan stationerna när man gör sin egen T-bana? |
Ska dom vara under marken? Isåfall så ska du lägga ut spåret på markniv och sedan gå in på avancerat fliken (längst ned i spårläggarrutan) Där finns det verktyg för att sänka spåret och för att ge spåret en speciell höjd(en liten ruta där man kan skriva in siffror)
|
Citat:
|
Citat:
Men tänk efter innan du svarar på frågor....annars kan det bli som att gå till doktorn med hjärtfel och bli hemskickad med hostmedicin, ingen vidare bra lösning va? Antar att du själv vill ha rätta och riktiga svar om du ställer frågor, gissa och tro tror jag att alla kan göra ändå utan hjälp. MVH. Ekan |
Citat:
Och ska jag använda tunnel eller vanligt spår? |
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
|
Det gör absolut ingenting att du inte har hunnit svara. Jag har också fått detta meddelande och då hjälpte det att byta till Administratör (Högerklicka på TS- ikonen och välj egenskaper, Administrativa inställningar (tror jag, eller nå't liknande) kör som Administratör.) Annars får du köra med OpenGL och/eller updatera Directex och/eller installera/updatera: Microsoft Net framwork (Kan laddas ner från www.Microsoft.se) Eller updatera grafikkortet som du kan göra via enhetshanteraren. :)
|
Har det fixat sig nu? :grin:
|
Tack jag tor det funkar nu:).
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:47. |