Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Har målat om ett tåg... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22471)

Bombardier Train 2009-02-11 21:04

Har målat om ett tåg...

1 bifogad(e) fil(er)
Jag prövade att måla om Reginatåget och då fick jag detta meddelande. Varför? Något har visst blivit fel.

Pierre 2009-02-12 10:22

Mer info tack! Vilken TGA TOOLS använder du? XP eller Vista?

Jag använder TGA Tool2a som följer med Route Riter och det funkar kanon. Dom tidigare versionerna klarar inte av stora texturer nämligen! Som operativsystem kör jag med XP, då Vista fortfarande inte klarar av (kommer det nånsinn göra det!????) alla program och spel...

Bombardier Train 2009-02-12 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 173798)
Mer info tack! Vilken TGA TOOLS använder du? XP eller Vista?

Jag använder TGA Tool2a som följer med Route Riter och det funkar kanon. Dom tidigare versionerna klarar inte av stora texturer nämligen! Som operativsystem kör jag med XP, då Vista fortfarande inte klarar av (kommer det nånsinn göra det!????) alla program och spel...

Jag använder XP och använder den tidigare versionen av TGA Tool. Så då får jag ladda ner en nyare version av TGA Tool. Var hittar jag TGA Tool2A? (helst utan att behöva ladda ner Route Riter.)

Pierre 2009-02-12 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av Ruben Radzynski (Inlägg 173840)
Jag använder XP och använder den tidigare versionen av TGA Tool. Så då får jag ladda ner en nyare version av TGA Tool. Var hittar jag TGA Tool2A? (helst utan att behöva ladda ner Route Riter.)

Jag tror du måste ladda ner Route Riter!? För där följer det även med Aceit, som används av TGA Tool2a...

Bombardier Train 2009-02-12 16:37

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 173847)
Jag tror du måste ladda ner Route Riter!? För där följer det även med Aceit, som används av TGA Tool2a...

Nu har jag både Route Riter, TGA Tool2a och Aceit. Men när jag försöker öppna tåget så får jag detta meddelande.

Totte 2009-02-12 21:30

Du behövar bara dubbelklicka på ace-fil så får du se hur den ser ut.

Pierre 2009-02-12 22:42

1 bifogad(e) fil(er)
Du har inte samma TGA Tool2 som jag har. Kolla vad det står uppe i vänstra hörnet på min! Tog du bort den gamla, innan du installera den nya?

Bombardier Train 2009-02-13 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 173934)
Du har inte samma TGA Tool2 som jag har. Kolla vad det står uppe i vänstra hörnet på min! Tog du bort den gamla, innan du installera den nya?

Jag har samma TGA Tool2A som du, men när jag gjorde skärmdumpen så råkade den gamla TGA Tool vara i bakrunden. Jag tog inte bort den gamla versionen, innan jag installerade den nya, men då tar jag bort den gamla och ser vad som händer.
EDIT: Inget resultat.
Men kan det ha blivit något fel när jag installerade "Train_Update1" från Banbyggarna? (Ja, det står att man ska installera den i Guiden för att kunna välja Make ACE.)

Bombardier Train 2009-02-13 15:42

Nu fungerar TGATool. :grin: Men inte den SJ vagnen som jag vill måla om. Men om jag installerar om SJ-Reginan så fungerar det säkert. (Och det gjorde det.) Men när jag målat om Reginan så är den inte ommålad i MSTS. Jag följde guiden på Banbyggarna med det ser ut att vara den gamla versionen av TGATool man visar bilder på där.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:35.