Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Blekinge Kustbana (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22077)

orrelong 2009-01-14 21:28

Blekinge Kustbana

6 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Håller på att bygga sträckan Ronneby - Karlskrona, men är inte riktigt klar med omgivningen än. Bifogar lite bilder som gärna får kommenteras.

Öresundståg på spår 1 i Ronneby på väg mot Karlskrona
Bifogad fil 23626
ATC-överskridande och vägskydd aktiverat utanför Ronneby
Bifogad fil 23631
Bifogad fil 23627
Bifogad fil 23628
Tåg mot Malmö/Köpenhamn
Bifogad fil 23629
Försignal innan uppehåll i Bergåsa
Bifogad fil 23630

Viktor 2009-01-14 22:58

So far so good! Se jätte bra ut, vill se mer:D

Var hittat man V tavlan på bild 5?

Antepante 2009-01-15 08:43

Vill minnas att den finns med på sv-tågskivorna eller så finns det med på vägskyddet som finns och ladda ner här på forumet :)

P.S Snyggt bygge hoppas den släpps snarast:) D.S

Bombardier Train 2009-01-15 15:00

Var finns det fina Öresundståget? Jättefina bilder! Men ska det inte vara dubbelspår? åtminståne vid Ronneby är det de i verkligheten. Tänker du bygga ändå till Österport som på riktigt?

Andreas 2009-01-15 16:22

Jävligt snyggt.
Hur långt har du kommit på banan? Har du någon karta?

Olaf Lindström 2009-01-15 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av Ruben Radzynski
Var finns det fina Öresundståget? Jättefina bilder! Men ska det inte vara dubbelspår? åtminståne vid Ronneby är det de i verkligheten. Tänker du bygga ändå till Österport som på riktigt?

Dubbelspår? Det var värst vad man satsade vid elektrifieringen, innan det var det iaf inte dubbelspår på banan.:) :p

Kristian 2009-01-15 16:29

Ser bra ut.:)
Citat:

Ursprungligen postat av orrelong
Bifogad fil 23631

Den runda tavlan är inte "tilläggstavla ATC-överskridande", utan en "Hastighetstavla med pilspets uppåt".:) Alltså är hastigheten 160 km/tim eller högre och hastigheten anges i ATC-panelen.

orrelong 2009-01-15 17:29

Citat:

Ursprungligen postat av Kristian
Ser bra ut.:)

Den runda tavlan är inte "tilläggstavla ATC-överskridande", utan en "Hastighetstavla med pilspets uppåt".:) Alltså är hastigheten 160 km/tim eller högre och hastigheten anges i ATC-panelen.

Det har du rätt i ska genast ändra, tack!

orrelong 2009-01-15 17:31

Citat:

Öresundståget (X31) finns på auran.com vid namn DSB ET.

Nej det är inte dubbelspår utan endast mötesplats i Nättraby mellan Karlskrona - Ronneby.

Bombardier Train 2009-01-15 17:32

Hur lång blir rutten? :)

orrelong 2009-01-15 17:38

Citat:

Hur lång blir rutten? :)

Jag åker inte sträckan Ronneby - Karlshamn speciellt ofta men jag kan tänka mig att den kommer att byggas i framtiden. Först tänkte jag släppa Ronneby - Karlskrona men jag skäms lite över landskapet som det är utformat just nu..

Andreas 2009-01-15 21:47

Citat:

Jag åker inte sträckan Ronneby - Karlshamn speciellt ofta men jag kan tänka mig att den kommer att byggas i framtiden. Först tänkte jag släppa Ronneby - Karlskrona men jag skäms lite över landskapet som det är utformat just nu..

Man behöver inte skämas.
Då är det bara att ändra och utvecklas :)

stina 2009-01-16 21:21

Edestad station ?

Citat:

Hej!
Håller på att bygga sträckan Ronneby - Karlskrona, men är inte riktigt klar med omgivningen än. Bifogar lite bilder som gärna får kommenteras.

Öresundståg på spår 1 i Ronneby på väg mot Karlskrona
Bifogad fil 23626
Bifogad fil 23631
Bifogad fil 23627
Bifogad fil 23628
Tåg mot Malmö/Köpenhamn
Bifogad fil 23629
Försignal innan uppehåll i Bergåsa
Bifogad fil 23630

Tar du med Edestad station i ditt bygge? En station jag har minnen av från min barndom. Jönköping- Alvesta - Ronneby - Edestad på 50 o 60-talet.
Beställde ritningar över Edestad station från Banverket för några år sedan, de kom efter någon vecka, bra service!! Denna station ligger på byggarstadiet i framtiden! Det fanns två lanthandlare i byn (snett över stationen) ända fram till början av 70-talet. En ägdes av Anna Hanson.

orrelong 2009-01-20 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av stina
Tar du med Edestad station i ditt bygge? En station jag har minnen av från min barndom. Jönköping- Alvesta - Ronneby - Edestad på 50 o 60-talet.
Beställde ritningar över Edestad station från Banverket för några år sedan, de kom efter någon vecka, bra service!! Denna station ligger på byggarstadiet i framtiden! Det fanns två lanthandlare i byn (snett över stationen) ända fram till början av 70-talet. En ägdes av Anna Hanson.

jag kanske kan klämma in den om jag får lite detaljer ;)

Andreas 2009-01-20 17:33

Inga nya bilder?

Hur ser det ut, hur långt har du byggt och vad är kvar? :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:12.