![]() |
Aktivitet till Trollhättan_light
1 bifogad(e) fil(er)
Här är en enkel aktivitet för Tottes rutt Trollhättan_light som jag har pillat ihop. Aktiviteten kräver bara två tåg, SJ X2000 och NSB BM70. Aktiviteten går ut på att köra ett X2000 mellan Kornsjö och Oslo S. Se Readme för mer info.
|
Hej!
Kul att du fixade aktivitet till rutten. Jag har lyckats köra bra, men blev 24 min försenad. En enda fel är Halden, tåget stannar på fel sätt alltså för tidigt i perrongen. Du vet att det finns två "platform" på samma spår, en vanlig och extra lång. Annars är det bra aktivitet och mycket intensiv trafik. Tack! |
Är det mycket möten osv? Då vill jag testa :D
|
Kul att ni gillade aktiviteten! Jo, jag ser också att det blir ett fel i Halden. Jag vet inte riktigt hur jag ändrar så att det funkar, men om någon gör det, så ladda gärna upp en fixad version av aktiviteten här!:)
|
Hittar inte NSB BM70 tåget, vart är det? Trainsim.no har BM72, men inte BM70...
EDIT: Hitta det precis, denna sida hade ju 2 download ställen!???? |
Ojdå, ursäkta om jag har gett en felaktig länk!:( Leta upp ett ämmne i MSTS 3d-design(tror jag) som heter "Letar Norskt IC-tåg. Där finns länken.:)
EDIT:såg att du hittade tåget. Fast jag har aldrig hittat BM72 på den sidan... |
Citat:
|
Här Finns BM70: http://trainsim.no/pmwiki/index.php/Category/Download
|
Tack Totte och Bönan!
Har hittat tåget och testat aktiviteten, men gjorde bort mig i Halden... |
Jo, i Halden blev det nogot strul, eftersom stationen har två plattformar efter varandra. Enligt tidtabellen så skulle man stå där i ca en kvart, och när man lämnade stationen så stod det att nästa station var 0.19 km bakom tåget. Det gick dessutom inte att lasta passagerare. Någon får gärna fixa.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Jag fixade tidtabellen, så nu funkar det. Blev dock lite konstig. Till Halden lyckades jag inte komma i tid, blev 2 min sen. Men mellan Halden och Sarpsborg däremot, så blev jag 8 min tidig... Så kom ihåg att inte lämmna stationen när lastningen är klar, utan när man ska lämmna stationen enligt tidtabellen... Sen såg jag ett annnat fel: Mellan Halden och Sarpsborg Fick jag gult på en blocksignal när jag växlade till ett sidospår på linjen(vid tågmötesplattser och dubblespår går det användarstyrda tåget alltid på höger sida och AI-tågen alltid på vänster) och sedan också gult på nästa blocksignal när linjen gick ihop igen. Fast sen var det grönt igen... Och mellan Kornsjö och Sarpsborg mötte jag ingen AI-trafik. Har nån av er gjort det? Jag tycker att man skulle ha hunnit möta något tåg på deb tiden? Här kommer i alla fall en fixad version av aktiviteten.:)
|
Hej :)
Tack för en trevlig aktivitet på en trevlig rutt. Har kört en gång,ska köra fler gånger. :) Önskar trevlig God Jul och Gott Nytt År till dig bönan och ni Andra också :D Mvh. Traingoal |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:52. |