Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Jag ger mig aldrig... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=21482)

Micke.L 2008-11-17 22:32

Jag ger mig aldrig...

...med mina j'vla morgonljus-bilder ;)

http://i291.photobucket.com/albums/l...94/Bild235.jpg

Lämna gärna en kommentar :)

Alexander Ödman 2008-11-18 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L
...med mina j'vla morgonljus-bilder ;)

Lämna gärna en kommentar :)

Det är ingen poäng med att skriva j'vla i ställer för jävla. Alla förstår att det är jävla du vill skriva och det blir inte mindre svordom för att du inte skriver ut ordet. Att läsa text med svordommar i gör att i alla fall jag tappar fokus och inte nås utav budskapet som du vill förmedla. Jag antar att det var någon bild du ville ha kommentarer på eller?

Schulz 2008-11-18 10:58

Så sant så. Budskapet tappar mark helt och hållet och bilden blir inte så intressant längre. Så svordomar och fel formulering hör hemma i gränderna och i andra delar av världen. :mad:

Micke.L 2008-11-18 16:23

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz
Så sant så. Budskapet tappar mark helt och hållet och bilden blir inte så intressant längre. Så svordomar och fel formulering hör hemma i gränderna och i andra delar av världen. :mad:

Menar du att svordomar och felformuleringar bara existerar och får användas i gränder?

Fattar vad ni menar med det övriga..

_gege 2008-11-18 18:28

Citat:

Du får gärna utveckla det där sista, fattar noll? :confused:

Schulz 2008-11-18 19:28

Ska jag förklara närmare blir slutsatsen att svordomar inte riktigt hör hemma någonstans, dvs i detta syfte i budskapet.

_gege 2008-11-18 19:43

Citat:

Ska jag förklara närmare blir slutsatsen att svordomar inte riktigt hör hemma någonstans, dvs i detta syfte i budskapet.

Jag förstod inte riktigt referensen till gränder med felformuleringar och svordomar?

Micke.L 2008-11-18 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av _gege
Jag förstod inte riktigt referensen till gränder med felformuleringar och svordomar?

Inte jag heller... Svordomar finns och kommer alltid att finnas, och om du inte tycker att dom hör hemma någonstans, varför säger du då att dom hör hemma i gränder och andra länder?

Schulz 2008-11-18 22:11

Citat:

Inte jag heller... Svordomar finns och kommer alltid att finnas, och om du inte tycker att dom hör hemma någonstans, varför säger du då att dom hör hemma i gränder och andra länder?

De hör hemma där de hör hemma. Det är ganska logiskt var de mest används, för att vara OT.

Micke.L 2008-11-18 22:58

Vi svär väl lika mycket i Sverige som dom gör i andra länder osv? Jag vet att det kanske inte var jättebra att skriva jävlar i min bildtext, men jag fattar inte vrf du tycker att man ska gå till en gränd om man ska svära? Eller åka till ett annat land...

simonbertilsson 2008-11-19 00:17

Snygg bild!:tumupp:

Svordomar är upp till var och en. Själv kan jag inte stå för dess innebörd och väljer att inte svära. Men jag håller med Alex om att det är onödigt att förvränga ordet. Det har fortfarande samma innebörd.

Schulz 2008-11-19 00:33

Citat:

Vi svär väl lika mycket i Sverige som dom gör i andra länder osv? Jag vet att det kanske inte var jättebra att skriva jävlar i min bildtext, men jag fattar inte vrf du tycker att man ska gå till en gränd om man ska svära? Eller åka till ett annat land...

Förstår du inte vitsen så är det inte lönt att förklara vidare.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:47.