![]() |
Redigeringstest!
http://i291.photobucket.com/albums/l...94/kj016-1.jpg
Jag har redigerat lite halvfint på denna bild :p Vad kan göras bättre? Kommentera gärna bilden :) |
Då börjar jag med att fråga vad du har gjort med bilden i efterhand.
Bilden kan upplevas som lite mörk, en svag uppljusning hade suttit fint. Sen vad gäller bildstorleken, så upplever jag bilden som lite för hög, på min laptop har jag kommit fram till att 700 pixlar höga bilder är optimalt.;) Skärpan vet jag inte om det är så mycket att göra åt, bilden verkar ha vart oskarp redan från början, vilket tyvärr inte går att fixa i efterhand, i varje fall inte när det rör sig om så pass mycket oskärpa. Tyvärr. Annars är det en skön färgton på solnedgången, och personligen tycker jag att du skulle ha haft mindre av växten, och mer av solnedgången.. Det här är alltså mina åsikter, och jag hoppas att jag inte totalsågar bilden för mycket, jag själv skulle uppskatta den här typen av kommentarer till mina bilder, dvs konstruktiv kritik.;) Det är bara att öva på, men skärpan är väldigt viktig. Det är en av dom få sakerna man inte kan göra så mycket åt i efterhand. |
Tja, avsaknaden av skärpa är ganska stor, vet du inte hur du skärpar upp bilder i PS?
Förvisso kanske du inte har PS, jag vet inte. :) |
Nää, jag har tyvärr inte PS...
Men tyvärr fick jag inte med skärpa på hela växten utan bara på taggarna, så jag bestämde mig för att göra hela bilden oskarp eftersom det såg bättre ut. Sen har jag ökat "saturation" (tror jag det hette) några snäpp. Sen har jag ökat kontraster och dragit ner ljusstyrka. Jag ska göra en till redigering med era tips, så ska jag se hur det blir :) |
Här har vi en annan redigering med mer ljusstyrka och jag har inte tagit bort all skärpa, utan den är oskarp på vissa ställen. Ha lite överseende med det ;)
http://i291.photobucket.com/albums/l...94/kj016-2.jpg |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:19. |