Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Allmänt om tågsimulatorer (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Kommer du köpa WoS? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20099)

Micke.L 2008-08-03 00:38

Kommer du köpa WoS?

Kommer du att köpa den nya simulatorn World of subways, när den kommer?

Info om simulatorn finns här:
www.world-of-subways.com

Micke.L 2008-08-03 13:33

Skriv gärna vad ni svarat och varför, föresten :)

Byggare Bob 2008-08-03 14:49

OK, jag har svarat Nej, dels beroende på att hårdvaruspecifikationerna ännu ej är offentliggjorda, och dels så gissar jag starkt på att spelet får samma prestandaförutsättningar som Kuju Railsimulator.

D v s "enbart kommer att kunna köras på en Windows Vista värstingmaskin med DirectX 10"...

Och då är det inte i nuläget intressant... Iallafall inte tills jag köpt en ny dator...

Tycker det är sorgligt att man ännu inte har presenterat prestandakraven avseende spelet...

Micke.L 2008-08-03 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av Byggare Bob
OK, jag har svarat Nej, dels beroende på att hårdvaruspecifikationerna ännu ej är offentliggjorda, och dels så gissar jag starkt på att spelet får samma prestandaförutsättningar som Kuju Railsimulator.

D v s "enbart kommer att kunna köras på en Windows Vista värstingmaskin med DirectX 10"...

Och då är det inte i nuläget intressant... Iallafall inte tills jag köpt en ny dator...

Tycker det är sorgligt att man ännu inte har presenterat prestandakraven avseende spelet...

Nej, Krs kräver inte Vista utan fungerar med XP också! Det är nog MSTS 2 du tänker på ;)

Fredrik 2008-08-03 15:30

MSTS-2 kräver inte heller Vista för att kunna köras. Dock är det så att vill du kunna dra nytta av DX10 är det Vista som gäller.

Pierre 2008-08-08 18:09

Svarade kanske, då jag vill ha mer info om det innan jag bestämmer mig. Men jag hoppas det blir som msts/trainz då det gäller tåg och rutter (som man kan ladda ner) och blir det så, då blir det köp direkt!

Micke.L 2008-08-08 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre
Svarade kanske, då jag vill ha mer info om det innan jag bestämmer mig. Men jag hoppas det blir som msts/trainz då det gäller tåg och rutter (som man kan ladda ner) och blir det så, då blir det köp direkt!

Jag ser hellre att TML gör sina addons (dvs nya tunnelbanor) på löpande band ;)

Angående vilka rutter som ska komma efter NYC Subway verkar det som London Underground kommer att komma. Dock vet jag inte om det kommer som första Addon, men det verkar som det ska komma då TML skrev

"Just see the following as an unofficial statement. The london underground has such a large fanbase that we couldn't ignore it." :D :tumupp: :D

Micke.L 2008-08-17 12:00

Citat:

Jag har nu fått svar att spelet kommer kunna köras på XP & Vista, och vad dom ser i nuläget (TML) så gör det inte så stor skillnad beroende på vilket man kör!

Byggare Bob 2008-09-09 15:50

Citat:

Ha, ha så jävla fel jag hade...
WoS har systemkrav som ligger högre än KRS, fniss:p

Du behöver en riktig "Albert Einstein" maskin för att kunna köra spelet....

WoS faller fett bort för mig....

Antepante 2008-09-09 16:55

Jag tror att jag kommer köpaa det

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:09.