![]() |
Två furhjulade fartvidunder
Hittade dessa två skönheter i stockholms innerstad i fredags. Säga vad man vill om PK (politiskt korrekt) men PK är kanske inte dessa bilar men fan så snygga, habegär är bara förnamnet. Regnr är redigerade.
Audi S3. Motor på 2 liter och 4 cylindrar, turbo samt 265 hästar och fyrhjulsdrift. Nypris med allt lullull, ca 400 000. http://i139.photobucket.com/albums/q...n/_IGP0926.jpg Sprillans färska Mercedes C63 AMG. Motor på 6,3 liter och 457 hästar, turbor och ren bakhjulsdrift. Nypris med allt lullull, nära miljonen. V8 mullret ur denna gav en ståpäls... http://i139.photobucket.com/albums/q...n/_IGP0930.jpg |
Trevliga bilder! fast ja vet inte om dom väker ngot ha begär hos mig, jag skulle nog satsa på http://photocarsonline.com/index.php?showimage=68 i sådana fall ;)
|
Fina bilder!
Skenet bedrar minsann på den övre bilen. Det ser mer ut som en bränslesnål budgetaudi för den medvetna citymänniskan... :rolleyes: |
Snygga, men betalar man 400 tusen - 1 mille, så vill man ha en riktig sportbil (Ferrari, Porsche, Lamborghini). Inte nån Audi eller nån Mercedes.
Innan nån säger du får inte en ny Ferrari för 400 000:-, så menar jag såklart en beg.! |
Citat:
Pierre: Mercedesen är nog rätt bekväm, men inte värd så mycket pengar. Skulle hellre köpa en Ford Mustang GT eller nåt sånt isf.:) |
Nej, det där är ju mest mesiga bilar för överpriser! Fast snygga bilder :)
Då lånar jag hellre brossans (göres helst när han inte är hemma...) http://www.bengan.com/predator/nytt/db/IMG_5960.jpg http://www.bengan.com/predator/ Hederlig V8 på 7,5 liter ombyggd att tåla 1500+ hp och kompressormatad. Garanterat effektiv ozondödare! :tumupp: :D |
Snygga bilder, men Mercan verkar avvika en del från tidigare sportmodeller ur standardbilsserien. Dock hade jag själv valt helt andra bilar, inte de dyraste och snabbaste, utan de som man själv kan modifiera.
|
Citat:
Får man fråga vad den dricker? :eek: |
Citat:
Men även vid lugn körning på söndagsutflykt så kommer man nog knappast under 3 liter milen. Bra med bensin är ju även nödvändigt för att en så överladdad maskin inte skall knacka ihjäl sig... Men samtidigt får man ju tänka på att dessa entusiastfordon rullar väldigt lite och vilken svenssonbil som helst släpper ut extremt mycket mer utslaget på ett års körning till jobbet... |
Hehe, sant.
Sjukt fräckt bygge iaf! Jag spanade in hemsidan och lät mig imponeras. :) Antar att resonemanget "No turbo-shit" gäller i det här fallet. ;) Hur som helst vore det fräckt att få se den in action. :rolleyes: |
Olaf: Mustang köper jag också hellre. En -67-68 cab eller fastback.
Deskgrunt: Grym bil din brorsa har. Ställ upp den jämte Audin eller Merscan... simonbertilsson: Finns ett par filmer på hemsidan. Eller menar du, se den i verkligheten? |
Citat:
|
Observera bara att de filmerna är gamla och där har hänt en hel del sen dess minst sagt ;)
Hela chassiet är ombyggt och även en del på motorn sen filmerna togs. Just nu håller han på och gör nytt avgassystem (igen) med egentillverkade 4-2-1 headers för att kunna få bättre markfrigång. Körde flänsarna härromkvällen i NC-fräsen när jag var ute i verkstan och störde. :D |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:16. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009