![]() |
Mailproblem
Någon som är hemma på mailbekymmer i Outlook Express?
Får följande felmeddelande hela tiden när jag försöker skicka/ta emot: "Servern har oväntat kopplat från anslutningen. Möjliga orsaker kan vara ett serverfel, ett nätverksfel eller en lång tids inaktivitet. Konto: 'pop.ektv.nu', Server: 'pop.ektv.nu', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 10053, Felnummer: 0x800CCC0F" |
Kolla dina kontoinställningar om något konstigt finns där. Annars kan det vara ett serverfel på mailservern. För vidare information hänvisar jag till mer kunniga nätverksteknikers/IT-teknikers. :tumupp:
|
Har du Norton Internetsecurity?
|
Felet verkar iaf bero på att outlook inte når e-postservern. Jag var inne och kollade på microsoft ang. felmeddelandet och den rekommenderar en koll av följande:
|
Felet har funnits sedan lunch igår. Samma sak gäller när jag testar från den bärbara datorn med det mobila bredbandet. Samma felmeddelande.
|
Citat:
|
Testa att avinstallera Norton, hämta hem mailen en gång imellan och installera sedan Norton på nytt.
Har haft flera bredbandskunder som haft exakt det där felet och alla har haft Norton |
Citat:
|
Har nu testat på tre av varandra oberoende datorer med egna internetuppkopplingar. Samma fel på alla.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:25. |