![]() |
Pressmeddelande BSB 03/03 -07
Pressmeddelande -BSB- Stationsarbete U2 Vi håller på att bygga om stationerna mellan Alexanderplatz och Potsdamer Platz. För att vi inte ska behöva stänga stationerna helt tar vi halva stationer i taget. Av denna andledning går det bara stiga av i hälften av tågets vagnar. Så fram till April går det bara att stiga av längst fram i tåget och från början av april så går det endast att stiga av längst bak. Vi ber alla passagerare som ska stiga av på dessa stationer att tänka på detta eftersom det inte är tillåtet att gå mellan vagnarna! Vagnar ur drift Vi har också behövt ta 8st GI / 1 ur drift eftersom dom vandaliserades efter en åkning mellan Ruhleben-Pankow. Det hade varit fotbollsmatch och det var antagligen överlyckliga eller förbannade suportrar. Samtliga vagnar hade fått rutor krossade, säten sönderslitna samt dörrar förstörda. Jag vet som sagt att intresset har svalnat, men jag hoppas det är fler som startar bolag :) |
Och så välkomnar BSB rapid94 som Pressansvarig för linje U8 samt trafikansvarig U8.
Pressansvarig U8: Tar hand om pressmeddelanden om linje U8 (dvs skriver vad som händer på den linjen) och går ut med statisk Trafikansvarig U8: Tar hand om trafiken på linje U8, dvs beställer in tåg, och ser till att trafiken går som den ska. Själv är jag Pressansvarig U2 och Trafikansvarig U2. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:21. |