![]() |
Stambanan
3 bifogad(e) fil(er)
Jag hade ju tänkt börja bygga på Sthlm-Göteborg eller Malmö. Har nu lagt spåren till stuvsta. Men jag tog en paus i det arbetet och började bygga lite på stambanan. Den här banan kommer jag att använda när jag "kommit ner lite mer i landet". Vad tycker ni om bilderna?
|
Nu börjar det likna nåt Julian, det ser mycket bra ut!!! Mvh Johnny Nilsson
|
tack så mycket:)
|
Hej!
Fint att du bygger. Har du börjat vid Sthlm? |
jo tack, jag började vid Stockholm C. Eller just innan eftersom Stockholm C inte finns. Men Affe hade börjat bygga på den så jag får se hur det blir. Här ser du lite bilder från Årstaberg och tantolunden: http://www.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=18184
|
Och jag har "patent" på Tranås-Nässjö-Alvesta längs Södra stambanan, bygger in det på Småland! ;) ) Men snyggt! :)
|
så gärna. Inte precis min dröm att bygga Nässjö i ett simulatorspel:p
|
Citat:
|
jo jag vet, har nämligen laddat ner din bana. Men nässjö har ju ett väldigt stort stationsområde med ca 1 000 000 spår så jag avstår gärna från att bygga det;)
|
5 bifogad(e) fil(er)
Har byggt ett villaområde. Nu är "linjedelen" i stort sätt färdig. Ska bara finslipa på vissa grejer. Den blev 20 baseboards lång.
|
det ser bra ut , men 20 baseboards låter lite kort, 20baseboards är ungefär lika med 2 mil :)
|
Hej! Julian det ser riktigt bra ut :tumupp:
gubben50 :) |
Marcus: Det är inte en bana som har stationer eller riktiga orter/städer. Jag kommer om något tag att börja bygga på en längre bana som Sthlm-Gbg eller Sthlm-Malmö så det här var bara som en "linjedel" som jag kommer att "merga" in ungefär vid småland eller skåne.
|
okej, jag tyckte bara det lätt ganska kort men, nu förstår jag ;)
|
Hej Julian, hur går det med ditt arbete? Jag har själv börjat med ngt liknande men jag använder Radio Mobile. Spåren ligger från Katrieholm till Mjölby nu för min del.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:59. |