![]() |
En halvtaskig bild från ett stopp av vätskeavlägsningstekniska orsaker [Bild]
http://www.simonbertilsson.se/bilder...3/IMG_6789.jpg
Skogarna utanför Vallåsen |
aaaahh, Volvo, visserligen lite äldre. Men saksamma det är en Volvo och det säger allt:rolleyes:
|
Citat:
Tacka vet jag deras 124a :p |
Citat:
Jag slipper iaf köra Merca! :rolleyes: |
Hehe! Vi har tre Volvo FH12 på våran skola, också två-tre scanior också. VTC-gymnasiet FTW!:)
Trevlig bild för övrigt, Simon. Kul att se vad det är för söt sak du kör omkring i på dagarna. |
Citat:
|
Citat:
|
Scania är helt klart mycket bättre. Volvo har de för gott om på min fd skola.
|
Citat:
|
Scania är det enda som gäller. Helst en R620 med V8 på 620 hästar. Det är grejer det ;)
|
Citat:
|
Jag är ju Saabmänniska, så det skär i hjärtat att tala positivt om Volvo, men jag har bara goda erfarenheter av Volvos lastvagnar.
Volvo FH16 660 (klår Scanias V8 med 40 pigga pållar) med full last och 25,25-släp var banne mig inte dum att köra. Visst gungade det, men med den lasten så får man tåla lite sjögång. ;) Har bara kört Scania mycket korta sträckor vid några enstaka tillfällen. Jag fick dock backa en sprillans ny Scania med 230 hk 100 meter härom veckan. Riktigt fin invändigt iaf... Opticruiselådan verkade trevlig, men jag fick ju bara backa så... ;) Nåja. Jag trivs iaf bra med min FM7, även om en ny FM9 med i-shift och lite tystare hytt, inte vore fy skam. Min bil får bara gå i Helsingborg ett år till, enligt miljözonen som träder i kraft vid årsskiftet 07-08, så det lär ju snart bli nåt nytt. :D |
Citat:
|
Citat:
Men som sagt...tycker att Volvon går stabilare och framförallt gillar jag deras I-shift...helt underbar att köra med, jämfört med vad Scania har att erbjuda! |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:00. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009