![]() |
SSD Disk och keyboard.txt
Har någon kört Trainz med en SSD Disk, och om så är hur fungerade det?
Kan man editera keyboard.txt som ligger i \Auran\TRS2006\Settings? Jag har sett att det finns värden under gas och broms som är satta till null. Kan man ändra dessa till andra värden. En fråga till! Trainz 2007. Jag har på den tyska delen i Aurans forum sett att det skrivs rätt mycket om 2007. Bland annat så tycks det finnas en del tyska lok och banor som kunde vara intressanta, men när jag läser mejlen om 2007 som Auran skickar ut verkar det bara vara US inspirerat. Finns det några andra sätt att få tag i dessa lok och banor än att köpa 2007. Vidare undrar jag vad den egentliga skillnaden är mellan Trainz 2006 och 2007? |
Trainz 2007 är lite olika saker beroende på var du bour och var du har köpt din Trainz. I Frankrike dröjde det så länge innan man var klara med översättningarna i spelet så att när det väl kom ut i affärerna så kallade man det för 2007. Då ingick SP1 och några mer franska grejer.
I Tyskland hade den förste distrubutören BSI gjort några egna ändringar i spelet förutom översättning. Bland annat hade man tagit bort ett antal kamerafunktioner så att det inte skulle märkas hur taffliga dom addon banor var som samma distributör sålde. Man ändrade även namnet till Pro Trainz Perfect. När Auran avbröt samarbetet med BSI tog några användare över och gjorde en ny översättning av TRS2006 och tillsammans med en ny distributör säljs den (med inbyggd SP1 och några nya tyska saker) som TRRS2007. De som redan köpt PTP kan uppdatera till TRS2007 för ett reducerat pris. I norden valde man ju att inte göra några ändringar i och nationella anpassningar i TRS2006 så vi har sluppit alla sådana problem. Nu väntar jag med spänning på Trainz Classics. |
Jag har sett ett par intressanta saker i Trainz 2007, men jag antar då att de inte blir så lätta att få tag på.
Men vem vet de kanske blir tillgängliga för oss övriga en dag. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:58. |