![]() |
VRK gick i dag i konkurs...
VRK har nu gått i konkurs.
Ja kommer antagligen att starta upp VGreen Cargo. Och bara köra gods. Så nu blir det RC1, 2, 3, 4 Och Rm. Vi ska titta på möjligheten att köpa in T44 från SJ. //John http://www.e-buzz.net/forum/attachments/1553161955.gif |
T44 ägs av GC...... 'in real life'. Det är dock snack om att alla T44 skall säljas till TGOJ. Detta eftersom man på 'gröna godset' inte vill ha diesel...
/Pursche http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4394222.gif Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på Svenska Virtuella Tågledningen |
Okej...
Kan berätta att SJ inte nästan kör någon gods om dom huvudhuvve taget gör det. GC har tagit över all godstrafik. Och dom RC 1, 2, vissa 3, 4 Det står SJ på ägs av GC men dom har inte hunit ändra märkningen. För dom har köpt in några hundra RC //John http://www.e-buzz.net/forum/attachments/1553161955.gif |
Det är en sanning med modifikation. GC har inte 'köpt' några lok alls. På den gamla tiden när allt var SJ så köptes loken in av svenska staten. När man delade SJ i ett antal delar så fick SJ AB (persontrafiken) alla Rc6'or och Rc3'or. GC (Green Cargo), som kör godstrafiken fick alla Rc1, Rm, Rc2 och Rc4. De har idag fått tagit över några Rc3 också eftersom de kör postens transporter i sth 160. Till dessa transporter används kanonbra tyska godsvagnar med skivbromsar.
Nämnas kan också att SJ, på den gamla tiden, sålde alla Rc5 (senare ombyggda till Rc6) och Rc6-lok till ett 'sell and lease' bolag och idag så hyr man dessa lok istället. Detta gjordes av en enda anledning nämligen att svenska staten inte skulle kunna ta loken och dela ut dessa till privata bolag. Till slut kan också nämnas att TGOJ idag ägs av GC eller SJ AB, jag vet inte vilket. Det finns någonting som heter TGOJ trafik som däremot tydligen inte ägs av det statliga bolaget. /Pursche http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4394222.gif Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på Svenska Virtuella Tågledningen |
TGOJ ingår i EuroMaint konsernen där också TrainMaint ingår.
//John http://www.e-buzz.net/forum/attachments/1553161955.gif |
Citat:
/Jocke http://w1.871.telia.com/~u87123410/logga.jpg C16 2919, 1987-2001 http://www.saltsjobanan.tk |
|
Citat:
Här kommer två länkar: http://www.tgojtrafik.se/ http://www.tgoj.se/ /Jocke http://w1.871.telia.com/~u87123410/logga.jpg C16 2919, 1987-2001 http://www.saltsjobanan.tk |
|
Vilka äger TGOJ-loken? Jag trodde att det var på följande sätt:
TGOJ, som är verkstad och materiel ägs av GC. TGOJ trafik som är själva trafiken med förare och annat ägs inte av GC. Jag kan absolut ha fel om detta så vi litar på dina uppgifter... /Pursche http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4394222.gif Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på Svenska Virtuella Tågledningen |
Citat:
Loken tillhör väl TGOJ Trafik, se http://www.tgojtrafik.se/lok.html /Jocke http://w1.871.telia.com/~u87123410/logga.jpg C16 2919, 1987-2001 http://www.saltsjobanan.tk |
|
|
Citat:
MVH Dson i Sandviken. Vd för VMTAB |
Citat:
Exakt som ja tycker Dson.. Mvh DJTimboy Vd http://www.e-buzz.net/forum/attachments/7707142154.gif |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009