![]() |
Bästa sättet att lagra bilder utan dator?
Jag ska ju som (nästan) alla andra till Gävle, och då kommer det naturligtvis att fotas, fotas mycket! Nu har jag bara en gig lagringsutrymme i kameran, och någon egen dator kommer jag inte att ha tillgång till. Ska det räcka får jag gallra extremt hårt redan i kameran. Något nytt minneskort anser jag mig inte ha råd att köpa.
Vilket är då bästa sättet att lagra bilder? Gå in i en fotoaffär och be att få lagra ned på en dvd, går det? Finns det något annat sätt som inte svider allt för mycket på kontot? |
Jag skulle nog gissa på att du får nog betala mer i en fotoaffär mer för jobbet med att bränna till DVD-skiva. Iaf om du ska tömma kortet/en flera gånger om jämfört med om du skulle köpa ett minneskort till.
1 GB compactFlash kostar från 215 kr eller 111 kr för 512 mb, allt enligt prisjakt. Att spara/låna ihop till ett eller två minneskort lönar sig alltid i längden. |
Citat:
Tack för tipset ändå. |
Handla i en affär med 30-dagars öppet köp och lämna tillbaka kortet inom den tiden. Jag har gjort så ett par gånger, fast det var för att jag inte var nöjd med varan iofs!
|
Vill du inte köpa extra minneskort så finns CompactDrive PD70X - http://www.zebramedia.com/shopdispla...ct+Drive+PD70X
|
Citat:
|
sån öppet köp lyckades jag prata bort. köpte min digital kamera, sa att jag ville ha den på öppet köp. då sa de, ja men du får itne öppna kartongen så fall. sa till dem.. och hur tror du då jag ska kunna veta om jag är nöjd med kameran.....de såg ut som frågetecken och sa..ehh...jaa......jag skriver på kvittot att du får öppna :D
|
Jag öppnade förpackningarna och testatde det som var i. Men jag skadade inte förpackningarna och allt var komplett, när jag lämnade igen grejerna. Men öppet köp villkoren kan skilja, så hör vad som gäller först!
Har för mig att det var på Siba ena gängen och Elgiganten andra, jag använde mig av öppet köp!???? |
Tack för tipsen, men jag tror det löst sig. En forumit med laptop kommer lagra bilderna åt mig. :D
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:28. |