![]() |
Ordningen återställd för tillfället.
2 bifogad(e) fil(er)
Behöver jag säga mer?;) X1 och X10 regerar ännu på SLs pendeltågsnät, eller iaf tills X60 har fått ordning på bromsarna.
1, Tåg 2826 bromsar in till Hemfosa. 2, 2853 väntar på 12858 i Tungelsta. Lite motljus tyvärr. PS. Vet om att datumen stör, har nu tagit väck det från kamerans inställningar:). Upptäckte nu att storleken på bilderna blev lite för stor, hoppas att det inte stör lika mycket:rolleyes: .DS MVH Kristian. |
Fel forum dessutom! Klantigt av mig. Kan någon moderator flytta tråden?
//Kristian |
Citat:
X1orna.:D |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Äh,X40 är fulare en X60 iaf och har samma problem nästan,det är komiskt.:D
|
Vad var det för fel på X60:ns bromsar?
Tycker också att de gnisslar som bara den när den bromsar in... :rolleyes: |
Tydligen är bromsskivan lös på nån eller några vagnar om jag förståt det hela rätt.
|
Snygga bilder Krille, trots att det inte finns någon X60 på bilderna. :D ;)
Nu hade ju Stockholmståg lite otur i början, hastighetsnedsättning till 40 km/h mellan Älvsjö och Farsta Strand. Sedan problemen med till-/avkopplingarna på X60, koppelfel, datastrul osv. En lyckad start förutom dom sedvanliga växelfelen, signalfelen osv som Banverket levererar nästan dagligen. :rolleyes: Problemet med X60:s bromsar är, efter vad jag hört, dels varmgångslarm av någon anledning och sedan bromsskivor som inte sitter fast ordentligt. |
Citat:
Tycker också att de gnisslar som bara den när den bromsar in... __________________ Hälsningar Jimmy Ringsell! Frågan är jue den samma som jag har frågat och gnällt över till dig,det har jue med elbromsar o allt vad det heter å göra,eller är jag ute på hal is?:rolleyes: |
Vad jag såg/hörde i Äs sist så slits blocken ovanligt snabbt. Det var någon viss garantitid på de, men tiden blev inte uppfylld.
|
Citat:
Sparkfot: att det gnisslar när tåget stannar är inget "fel" i sig som gör att tågen måste tas ur trafik. Jag tolkade frågan som - vilket fel var det som var stoppande - och det var det jag svarade på. Gnisslet är *%#&@€* irriterande men är inget stoppande fel. ;) |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:10. |