![]() |
Musiktips för tågsimulatorkörning
Är det många som lyssnar på musik samtidigt som ni kör msts/trainz?
Tänkte iaf tipsa lite. Ska ni köra något snabbt och accelerationssnabbt så är det den nya plattan "absolute dance classics" ni ska höra! :) Några fler tips? Annars funkar "Delirious?", eller Jönköpingsbandet "Mainstreet" (som båda för övrigt har riktigt bra texter) mycket bra! |
Hur funkar det ihop med alla ljud i msts/trainz?:rolleyes:
|
Inga problem, jag brukar köra musiken genom stereon och ha tågsimulatorns ljud av. Vill man köra musiken och ljuden från simulatorn samtidigt går det aldeles utmärkt, musiken överröstar det mesta i simulatorn.
|
Självfallet skall man ha på Chemical brothers: star guitar när man kör. Videon är ju inspelad genom ett fönster på ett TGV(?) tåg. Låten passar för övrigt ypperligt.
|
När jag sitter med AE eller RE så brukar det hända att det slinker in lite Metallica i högtalarna. :P
|
Eller så kör man med Queen som bakgrundsmusik...;)
|
Jag brukar också ha någon mix av DJ doboy i högtalarna, de är runt en timme, mycket trance rymms där!
|
brukar lyssna på lite fejkeN (ganska okänd artist, dem flästa som spelar tibia ot vet om honom) Kanske ska sätta upp några låtar
|
Jag brukar nästan alltid lyssna på P3 när jag sitter vid datorn, även när jag spelar alla möjliga spel. Just nu lyssnar jag på "Vaken" i P3 :) .
|
Citat:
Annars är det mycket rock för min del. Just nu, Disturbed, In flames m.m. Mycket ny rock, men det kommer alltid in någon gammal goding också. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:39. |