![]() |
Prioritering objektbygge
Det är kul med omröstningar... :)
Nu är jag nyfiken på vad ni känner är mest angeläget på avdelningen svenska objekt att pynta rutter med. De alternativ som jag räknar upp här, har jag tillräckligt bra bilder för texturer för, så dessa prylar kommer förr eller senare att bli byggda. Att jag just nu prioriterar svenska objekt-byggeri, är just för att jag tycker själv att det är väldigt tråkigt att inte ha bra svenska objekt att bygga med utan att ofta behöva kompromissa när man bygger rutter. Lite hämmande för inspiritationen, tycker iallafall jag. Jag kommer köra objektbyggeriet ett tag framåt nu, varvat med lite fordonsbygge, som ni ju vet jag har på lut oxå. När den nya utgåvan av ScaleRail kommit, är det dax att ta tag i LLJ ordentligt igen och då lär väl objektsbyggandet avta lite, gissar jag. Så, därav denna poll, vad önskas mest? Jag lär inte hinna med alla dom här alternativen, innan jag fokuserar tillbaka på RE, men en o annan ska ut, absolut. :) |
Har du bilder som du själv inte vill använda inom den närmaste tiden så kan jag bygga en eller två saker(ska lära mig loda i tsm tänkte jag). Inget bra väder här att ta bilder för texturer i...
|
Egentligen vill man se allt av detta byggt, men min röst går först på plattformar till GDSJ. Då får man nått som passar direkt och slipper skarvar i dom!
|
hehe, ställningen är som Pierre egentligen ville se... jämt... :D
Jag själv langade in en röst för varje alternativ, enbart för att se resultatet med en gång när jag öppnar tråden... Behöver ju inte direkt rösta för vad jag själv ska göra... :) |
Hej!
Jag vill gärna ha Trollhättans stationshus. Den är väldig fin. |
1.Jag ser gärna fler svenska stationshus, både små och lite större.
Perronger till GDSJ tycker jag själv inte är att prioritera, det lär nog ta ett bra tag för alla som bygger på den att bli klara så om perrongerna kommer senare är det bara byta ut de gamla.:) |
Japp, det är en tanke ja, angående perrongerna till GDSJ... Blir väl inga färdiga rutter med GDSJ-bas innan jul, iallafall... :D
Oavsett, så vet ni som bygger på GDSJ att det kommer såna, iallafall. Det hör på nått sett till rutten och behövs oxå, eftersom hr Mazz behagat o lägga perrongspår med alla möjliga radier här o där... :p Fast, så ser det ju ut i verkligheten... Svagt svängda stationer är ju inte alldeles ovanligt i den stora världen... Sen tar ju inte ett perrong-bygge så jättansvärst lång tid att göra, texturarbetet är ju lite enklare än ett stationshus, t.ex... Hittills mycket intressant och givande resultat iallafall... |
Citat:
Men prioritera helst sådant som det krävs mycket av, kommer säkert behövas tidigare!:) |
Jag klickade i "annat" då jag gärna vill se hastighetstavlor utan stolpe. Dessa kan hängas upp i kontaktledningsstolpar så att man kan få olika hastighet på ett dubbelspår.
|
Citat:
|
Tack så här långt för era röster! Värdefull information, då jag på alla 5 alternativen har underlag att bygga efter och lika roligt är det vilket jag än väljer, så det här va bra information. :)
Är igång nu med ett stationshus-bygge (undrar vem som blir först med ett nytt stationshus till MSTS... :p ) I huvudsak kommer jag att använda mig av informationen som jag fått här för vad jag bygger härnäst, även om jag naturligtvis kommer vara styrd av inspiritationens villovägar oxå... :) Kommer nog smyga in plattformar till GDSJ lite efter behov, så om någon byggare är på gång vid nån viss station, så säg till, så kan jag prioritera ett sånt bygge. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:52. |