Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Låsta växlar i tolvan (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34355)

CGD 2013-07-04 19:40

Låsta växlar i tolvan
 
Finns det något sätt att bli av med de låsta växlarna i TS12?
Är det 58414 som är sista modellen av TS12?

Jag har en dator med Intel E8600, ett GeForce 8600GT kort, 4 GB RAM samt Windows XP och TS12 ligger på en WD Black 2 TB disk men det är trögt för egentligen för att köra TS12.

Totte 2013-07-04 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av CGD (Inlägg 278857)
4 GB RAM samt Windows XP.

Byt till Win7 och uppgradera minnet till 8 Gb.

Nils Blid 2013-07-04 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 278861)
Byt till Win7 och uppgradera minnet till 8 Gb.

Att byta till Windows 7 är väl inget bra råd när man har det bättre XP. Vad kostar det f ö? Tänk också på att Win 7 ligger på tre DVD-skivor medan XP ligger på en - och du får inte att dugg mer. Ett bättre råd är att gå tillbaka till TRS 3010, så slipper man tolvans problem. Att öka på RAM-minnet är ingen dum idé.

Nisse

Nisse

spyfrog 2013-07-04 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Nils Blid (Inlägg 278862)
Att byta till Windows 7 är väl inget bra råd när man har det bättre XP. Vad kostar det f ö? Tänk också på att Win 7 ligger på tre DVD-skivor medan XP ligger på en - och du får inte att dugg mer. Ett bättre råd är att gå tillbaka till TRS 3010, så slipper man tolvans problem. Att öka på RAM-minnet är ingen dum idé.

Nisse

Nisse

Nils, om han kör Windows XP så är det ingen idé att utöka minnet eftersom datorn redan har 4GB vilket är maximalt vad som stöds i XP. För att använda mer minne måste han installera ett 64bitars OS. Byte till Windows 7 är därför en bra idé

TobbeSvensken 2013-07-04 23:38

Växlarnas låsfunktion är till för att skydda oönskad omläggning av växeln av dig själv eller någon annan, vilket kan till exempel orsaka urspårning.
Jag har aldrig sett att man kan inaktivera den funktionen, men du kan ju alltid kolla om du vill. :)

CGD 2013-07-05 01:44

Jag skrev mest om hur trögt spelet går eftersom datorn ju skall räcka till. Men jag hoppas kunna bestämma mig så att jag får en ny dator köpt om inte allt för lång tid.
Det jag har i tankarna är Intel 4770, GeForce 770, minst 16 GB RAM samt vilket jag ju minst av allt vill, Windows 8. Har även tänkt mig två SSD. En för operativ och program och en för just Trainz. Någon som kör Trainz från en SSD och kan berätta om erfarenheterna. Det här hoppas jag skall räcka för TS12 men undrar om det räcker för TS1?.

Jag vet vad de låsta växlarna är till för men jag tycker det försvårar den egna körningen. Speciellt på områden där växlarna ligger tätt. Ända upp i tian kunde man ju lägga om växlarna ända till man var framme vid dem med J på tangentbordet.
Så visst tolvan har ju en del förbättringar men samtidigt en del försämringar. Jag köpte tolvan när den kom men tyckte den var så mycket sämre än tian, speciellt då på min dator, så den har fått stå i hyllan ända sedan jag prövade den efter köpet.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:39.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009