Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Officielt: PROJEKT GÖTEBORG! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25165)

GBGtram 2009-11-30 22:20

Officielt: PROJEKT GÖTEBORG!
 
1 bifogad(e) fil(er)
Hej! Nu släpper vi en ny tråd där man kan få tjuvs kika på bilder från Rutten :Projekt Göteborg. Här är de välkommet att ställ frågor och även säga om du ser något fel med bilderna.

Rutten är ju hela Göteborgs spårvagns nät som byggs i Trainz 2009 ( +TR04), de byggs EXAKT, då menar vi de vi mäter ut området på kartan sedan bygger vi när vi använder oss av linjalen.EXAKT alltså =) .

Här kommer några bilder till att börja med, men vi kommer inte att visa allt för mkt hehe)

1: Götatunneln som går i spelet mellan Götaälvbron till järntorget som på riktigt!

2:Chalmers med chaömerstunneln , som du ser är de knappt 20% klart och redan väldigt hög detaljnivå!

3:Vi står på Hagakyrkans spårvagn/busshållplats vid soluppgången, bygge pågår!

4: Angered Centrum med Köpcentret

4: Hammarkullens "tunnelen/spårvagnsbane" hållplats

5: 10 vänder en sista gång vid biskopsgården innan han vänder vid Eketrägatan därefter Centralen- Guldheden. Lägg märke till Mån-skylten =)

// Markus och Gampanat på Projekt Göteborg!

vfp420b 2009-11-30 22:23

Ett tips bara, skriv inte med röd text på den ljusa bakgrunden i t. ex bild 5 och 6, då det knappt syns vad som står.. Bättre att använda t. ex blå eller någon annan! :)

GBGtram 2009-11-30 22:45

jo jag märkte de så jag gjorde om de direkt, under tiden du skrev detta hehe.

trainz2007 2009-11-30 22:49

SNYGGT =), efter omghostningen av datorn så kommer vagnarna att målas om med

¤M31an ska målas om till en som ser ut som de gamla 21orna, mörkblåa linjer.

¤M29an ska jag klona och skapa en 28a (måla om en till 29a till 28a så att man får 28a o 29a) med Ekankal:s godkännande.

¤M32ans ska målas från röd till blå (mitt pågående projekt). Just nu har jag gjort klart framvagnen.

//mvh projektledare: Gampanat & Markus

http://www.projektgoteborg.com <--- officiella hemsidan!

ekankal 2009-12-02 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av trainz2007 (Inlägg 198308)
M29an ska jag klona och skapa en 28a (måla om en till 29a till 28a så att man får 28a o 29a) med Ekankal:s godkännande.

Dä' ä' bäre' å' mål' (på vanlig rikssvenska: OK) :D:D.

rac_hammer 2009-12-02 17:46

nu har ni ju fått alla bussar ni kan tänkas behöva;) så hoppas ni kan få en super fin bana nu/rac

GBGtram 2009-12-02 18:17

Skit bra
 
Skitbra alltså tackar nu kommer GBG rutten å "glänsa"... nu i veckan kommer Götaälvbron att bli uppdaterad och troligen blir spåren till Torp klara. CA: 23% är klar. Men dina Vp Man bussar fungerar inte , saknar någon tror jag , de e lite synd.

rac_hammer 2009-12-02 18:39

konstigt de ska funka annars är det nog så att du får ladda ned orginalen från dls kanske de börjar just VP

GBGtram 2009-12-07 00:31

Bro titt!
 
2 bifogad(e) fil(er)
Senaste nytt: Inom en snar framtid kommer Den gamla Götaälvbron i GBG där spårvagnarna kör på byggas om eller renoveras helt.

De har upp ståt mindre sprickor (även i Nordstan där en balk lossna) och den är byggd 1939. Men just nu bygger vi den ordinarie Götaälvbron som inte e klar än men detta är sista bilden ni ser av den innan den blir 100% klar. På bilden va den 40%klar!
Här ser ni en tjuvskick på N.E. terminalen /Centralen håller på att växa fram!

PS om någon känner till någon bättre uppfällbar klaff bron än den på bilden får ni gärna skriva här, den bron vi har nu e för vagnar inte bilder =( men om någon vet något så =).

flompe 2009-12-07 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 198707)
Senaste nytt: Inom en snar framtid kommer Den gamla Götaälvbron i GBG där spårvagnarna kör på byggas om eller renoveras helt.

De har upp ståt mindre sprickor (även i Nordstan där en balk lossna) och den är byggd 1939. Men just nu bygger vi den ordinarie Götaälvbron som inte e klar än men detta är sista bilden ni ser av den innan den blir 100% klar. På bilden va den 40%klar!
Här ser ni en tjuvskick på N.E. terminalen /Centralen håller på att växa fram!

PS om någon känner till någon bättre uppfällbar klaff bron än den på bilden får ni gärna skriva här, den bron vi har nu e för vagnar inte bilder =( men om någon vet något så =).

Som du skrev i en annan tråd så är det ju faktiskt i högertrafik i Sverige.
Dessutom tror jag att det ser snyggare ut om du skippar klaffbron helt, och istället satsar på att bygga bron snyggt.

GBGtram 2009-12-07 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av flompe (Inlägg 198726)
Som du skrev i en annan tråd så är det ju faktiskt i högertrafik i Sverige.
Dessutom tror jag att det ser snyggare ut om du skippar klaffbron helt, och istället satsar på att bygga bron snyggt.

Jo jag funderar på att ta bort bron om ingen tipsar eller vet om det finns en bättre bro där bilarna kan köra med på. Den som finns nu har ju en mellanvägg och ingen väg=( ... som om nån vet nåt så säg till!

GBGtram 2009-12-15 18:33

mer än Spårvagn? - Ett Nätverk!
 
Hej.. detta är inte rätt tråd men gäller Projekt GBG!

Du vet ju att på Projekt GBG kan man köra alla spårvagns linjer å senare ska man även kunna köra:

- Buss ( vissa linjer)
- Älvsnabben ( båt i Götaälv)
- Tåg från Centralen å bort till KBA, malmö mm....runt om i Sverige
Detta gäller för trainz 2009 och kommer att byggas på senare tid just nu letas för fult efter just "lok" bussar som man kan köra, båtar som liknar Älvsnabben..

Detta kommer å förekomma på olika rutter å Sessioner men tillhör ändå :Projekt Göteborg.


Har du tips på Båtar eller moderna bussar( som går å köra, så tar vi emot de tipset! )

// Markus och Gampa - Projekt GBG

trainz2007 2009-12-15 21:45

Nu är det bara utförandet och att fixa allt det där som är svårt...-.-

GBGtram 2010-01-07 22:53

GÖTEBORG BYGGS UT! Då gör vi de med!
 
Japp de stämmer med nya förbindelser som gäller:

- En ny spårväg från järntorget via Stenpiren till kurvan vid Domkyrkan/B-parken.
- En ny spårbit mellan Solrosgatan till Munkebäckstorget.. så att 3an eller 5 an kan köra via östra Sjukhuset.

- Nu kommer även Göteborg att 3 tunnelbanestationer på riktigt!
- En under Centralen, en under Korsvägen och en vid Haga.. Vi på Projekt Göteborg kommer inte å bygga detta för en de är byggt på riktigt.

Under denna vecka så avslöjar vi att spåren ner till Mölndal, både spårvägen och tågvallen har anslutning till Mölndal senast i mon :)
-bilder nja de får bli en överraskning.. när de kommer..

EDIT: På Spårvagnsbanan kan du även köra Pendeltåget till Kungsbacka men då får du lägga till rutten :PT GBG-KBA som byggs när GBG City är klar. Just nu kan du köra till Mölndal C.

koffe92koffe 2010-01-07 23:12

Snyggt!
 
Asså, denna bana är något alla måste köra, är mycket verklig o allt!! Har testat demo-banan o känns as bra!. Känns som man är en spårvagnsförare på riktigt:tumme_upp::tumme_upp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:49.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009