Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Allmänt om 3D-design (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=56)
-   -   Pga bengans ritningar (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27964)

leoj 2010-10-18 00:30

Pga bengans ritningar
 
3 bifogad(e) fil(er)
Olycksfall i arbetet kan man väl säga..
Borde vara lag på att inte få lägga ut ritningar.. Man fastnar ju bara med dom.. Nu blev mitt lilla vägprojekt lidande till trainz..
Ingen aning vad som kommer bli klart av allt jag bygger.. Bygger lite på nått ena dan, sen lite i trainz tills jag inser att jag saknar nått, då måste jag fixa det..
Min dator har en mindre saming ofärdiga alster..

Lite bilder:

nejmeg 2010-10-18 11:37

Sweet :tumme_upp:

Får man vara nyfiken och fråga vad du bygger i?

Bengan 2010-10-18 13:12

Kul leoj, att se.

Att någonting utav det, man har lagt upp. Kommer till användning, så att man har kunnat bidra med någonting iallafall, då man själv är helt urusel på att bygga 3D-grejer.

Ser jag rätt.

T-bana.
X10-14
X1

leoj 2010-10-18 21:43

Det är gmax jag bygger i.

Bra jobbat bengan, tre av tre! :)

Håller just nu på att jaga polygoner på X1an..
från 989 till 684 på karossen..
Unda va för någe jag förstört då :P

leoj 2010-11-09 01:02

2 bifogad(e) fil(er)
Fortsatte jaga polygoner på X1an..
Långsidan gick från 148 till 113 :D
Men nu ska det sovas :)

före/efter bild:

leoj 2010-11-09 15:04

1 bifogad(e) fil(er)
Arbetet rullar på..
Ska ut och jaga X1 någongång med min kamera, så jag får bilder på det jag vill ha :P
Men, lite att titta på sålänge :)

fronten ska byggas om lite, då ritningar ibland är svåra att tolka..

Bombardier Train 2010-11-09 18:25

Härligt att se! Har saknat X1 i simulatorerna. Kan det finns någon möjlighet att exportera den till RW kanske? :)

Här finns info om X1, men det visste du säkert redan. :)
http://sv.wikipedia.org/wiki/X1

leoj 2010-11-10 00:16

Tänkte ge folk en fin fil i gmax(/3ds om jag lyckas konvertera utan allt för stora problem).
Så då får de som känner sig manade själva sparka in filen.

Tack för länken, men den ger inte så mycket.. Teknisk data/ritningar är det som behövs ;)

KMW 2010-11-11 18:03

Svenska elmotorvagnar (SJK bok 76) har lite om X1 och även X10, går att låna via biblioteken.
Kommer det en fil av modellen så ska vi i alla fall ta oss en titt på om det är möjligt att få in den i RailWorks.


leoj 2010-12-10 21:58

1 bifogad(e) fil(er)
Det går segt, men framåt

Tack för boktipset, ska ta mig till ett bibliotek bara, eller, ha med mig lånekortet..

X2an 2010-12-16 20:37

Får väl posta här också ;)

Jag ser att du hade påbörjat en Cx:a. Skulle du kunna arbeta på den också? :ber:

Jag har nämligen allit längtat efter en Cx:a till trainz. :)

Men snyggt arbetat på X1:an!

lan 2010-12-17 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av X2an (Inlägg 224990)
Får väl posta här också ;)

Jag ser att du hade påbörjat en Cx:a. Skulle du kunna arbeta på den också? :ber:

Jag har nämligen allit längtat efter en Cx:a till trainz. :)

Men snyggt arbetat på X1:an!

Ditt genuina intresse för "Underground"-tåg är bestickande tydligt i alla möjliga trådar.
Är det inte dags att du lär dig bygga dina "daggmaskar" själv? Korvtiger har gjort en utmärkt guide till Blender. Tjata på oss som bygger hjälper föga, vi bygger det vi vill och inte vad andra vill. Jag vet att man blir desperat när man inte kan bygga, det var så jag själv började bygga till Säröbanan - jag bara "måste ha"!!! Och nu har jag, tack vara ett kämpande med gmax i 4 år.

Alla ni som gärna vill ha vissa saker till Trainz, BÖRJA BYGGA SJÄLVA. Det är faktiskt inte så svårt och man har jättekul när man skapar något eget. Börja med nåt enkelt och det kommer inte att dröja länge innan man har byggt alla Cx:or man önskar.

Vi som bygger hjälper gärna med råd och rön, men VI BYGGER INTE PÅ BESTÄLLNING!!!!!

Vänligt men bestämt:

Bengan 2011-01-13 13:14

1 bifogad(e) fil(er)
Sitter och skannar av lite material från en bok om Kalmar verkstäder och sprang på en sida, med lite info om X1. Inte så mycke till info, men kanske bättre än ingenting alls.

josu 2011-03-14 09:32

Hur går det leoj?
Längtar efter Cx-tåget!

Rc611 2011-03-14 16:55

Faktiskt så ska det vara en X1:a. Två modeller om Stw blir klar någon gång med sin X1:a.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:36.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009