Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Fungerande tåg? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34361)

Andreas 2013-07-06 16:24

Fungerande tåg?
 
Hej,
Jag undrar var man kan hitta fungerade svenska tåg till 2010?

Just nu är bland annat alla RC-loken rödmarkerat i spelet.
De flesta X-tågen är också det.

Det som verkar fungera är passagerarvagnarna och Y2. Men inga andra. Hur ska man kunna dra en massa B-vagnar utan ett lok?

lan 2013-07-06 16:55

Kolla "Missing Dependencies" i CM!!!!
Det är till 99% det som brukar vara felet.

Andreas 2013-07-06 17:08

1 bifogad(e) fil(er)
Verkar inte finns något under Missing.

Dock en röd varning?!

rac_hammer 2013-07-06 17:21

du kan ju köpa vårat(forumets) RC lok som är väldigt detaljerat finns även en hytt som lan gjort till det med som gör loket ännu bättre plus en nyare större texture group... ca 10-15 lok i ett lok ...värt pengarna sen finns ju ett mycket välgjort t44 lok som marcus gjort och jätte snygga texturer av ekan --> http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32752 sen finns mängder med ånglok och kålmaskar paprika tåg mm i download sektionen ....lyckas du bläddra igenom hela download sektionen utan att hitta fungerande lok till 2010 är det en bedrift i sig bara det ;) och saknas några Dependencies står det nästan alltid i texten i tråden vart du hittar dem...

Jockes 2013-07-06 17:22

Kolla då på samma sett som du kollar efter missing kuids, men leta istället efter röda utropstecken. Klicka på View all, och sedan klicka på den med det röda utropstecknet (vet ej om det kan vara gult annars), och "View errors and warnings", eller dyl. Hoppas du förstår! Återkom annars :)

//Jocke

EDIT: hammarn: T44orna ekan har laddat upp (men som Marcus byggt) går ju tyvärr inte längre att ladda ner...

Andreas 2013-07-06 17:28

Hittade något fel nu på "electic".

"Error: The Tag 'engine-sound-ramp-up-durations' is not permitted within a container of type 'enginesound'."

och

"Error: The Tag 'engine-sound-ramp-down-durations' is not permitted within a container of type 'enginesound'."

Vad innebär detta?

rac_hammer 2013-07-06 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 278901)
Kolla då på samma sett som du kollar efter missing kuids, men leta istället efter röda utropstecken. Klicka på View all, och sedan klicka på den med det röda utropstecknet (vet ej om det kan vara gult annars), och "View errors and warnings", eller dyl. Hoppas du förstår! Återkom annars :)

//Jocke

EDIT: hammarn: T44orna ekan har laddat upp (men som Marcus byggt) går ju tyvärr inte längre att ladda ner...

okej mer än jag visste men finns fortfarande massor med fina lok mm mera i downloads :)

Andreas 2013-07-06 17:37

Jag har tankat ner det mesta under "Downloads".

Jockes 2013-07-06 18:05

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Andreas (Inlägg 278902)
Hittade något fel nu på "electic".

"Error: The Tag 'engine-sound-ramp-up-durations' is not permitted within a container of type 'enginesound'."

och

"Error: The Tag 'engine-sound-ramp-down-durations' is not permitted within a container of type 'enginesound'."

Vad innebär detta?

Det konstiga är, att jag inte får detta fel... Jag sparar den jag har till en .cdp och laddar upp här under mig, prova installera den. Jag får säkert inte, men gör det ändå :rolleyes: Om inte det fungerar, så har jag ingen aning... Prova annars "Revert" på den electric du har, innan du installerar denna. Du hittar knappen under "Edit" efter högerklick.

Norrköpingsbo 2013-12-06 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas (Inlägg 278904)
Jag har tankat ner det mesta under "Downloads".

Jag kanske är dum på något sätt men var finns denna "Downloads"?

/Norrköpingsbo


RED: Hittat. Jag såg inte skogen för alla träd... ;)

Jockes 2013-12-06 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av Norrköpingsbo (Inlägg 283186)
Jag kanske är dum på något sätt men var finns denna "Downloads"?

/Norrköpingsbo

Det är det vi kallar vår download-avdelening här på forumet. Du finner den i kategorin Trainz, och där under "Trainz - Downloads", där finns massor av olika lok, vagnar, hus m.m.m lite huller om buller :) Letar du efter något särskilt du inte hittar, säg till så hjälper vi dig nog!

//Jocke


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:54.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009