Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Downloads (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   STL Source 3.1 – Svenskt Signalsystem – STL (NG) Koppel (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34609)

svenolov 2013-10-26 16:28

STL Source 3.1 – Svenskt Signalsystem – STL (NG) Koppel
 
7 bifogad(e) fil(er)
Nedanstående källkoder och objekt är anpassade till Build Version 3.1. Då STL fortsättningsvis kommer att utgå från Build Version 3.3 så arkiveras nuvarande versioner här. Allt kommer dock inte att uppgraderas till version 3.3, då dom flesta objekten fortsättningsvis kommer att fungera i framtiden.

Alla objekt är mer eller mindre beroende av varandra, så därför har jag samlat allt i ett enda paket. Alla guider för respektive objekt finns också med i samma paket.

Följande ingår:

Svenskt Signalsystem 3.1 (Svenolov, Korvtiger, STW-Tomas, Bear samt hela det övriga STL(EB) teamet och alla betatestare).
STW Signalbildsljus (STW-Tomas).
STL Trackside (Lan och Svenolov).
STL Koppel 3.1 (Korvtiger, Lan och Svenolov).
STL NG Koppel 3.1 (Lan, Bear, Bengan, Bjornl, Ekan, Korvtiger och Svenolov).

Dessutom ingår alla dom senaste uppdateringarna för version 3.1 (inbakade).

STL Source - Kernel 3.1

Om ni får problem med denna installation så gör jag ett sällsynt undantag. Ni får posta här ang. problem. Ni kan även posta om allt fungerar. Det är mycket värt med feedback. Jag redigerar/flyttar/sammanställer ev. problem senare till en separat tråd på annan plats.

Signaler, som respektive modellbyggare har gjort (dom synliga), måste ni ladda hem och installera separat. F.n. finns följande signalpaket.

Signalsäkerhetspaket - Semaforer, spårspärrar, hinderfripålar, mm + banbyggarguide av korvtiger.

Signalpaket - Moderna signaler av JohanV.

Flera nya signalpaket (STL Trackside) kommer, som bygger på samma princip som Svenska Järnvägstavlor av LAn.

Koppel (hytter), som respektive modellbyggare på detta forum har använt är det omöjligt att länka till. I princip så har väl alla modellbyggare av fordon/vagnar implementerat STL Koppel sen det gavs ut.
Bilderna nedan är exempel på Lan's, Korvtiger's och Bear's kreativitet.

STL Koppel har en inbyggd funktion som även kan hantera STW Koppel. STW Koppel och STW Koppel Rule ska alltså inte installeras (obsolete).

2013-11-05 En beta kompatibel version för trackside signaler från STL-Aktuellt finner du längst ner i detta inlägg.

2013-11-25 En beta version, STL (NG) koppel version 3.3, som också fungerar för TS12 finns att ladda hem i inlägg #2.
-

svenolov 2013-11-26 00:26

STL (NG) Koppel version 3.3
 
1 bifogad(e) fil(er)
STL (NG) Koppel version 3.3 (beta) som också fungerar för TS12.
En varning (gult utropstecken) rapporteras i TS12, men som inte påverkar funktionen.
-

calleyg 2014-03-24 19:27

Z43?
 
Var finner jag Z43:orna som befinner sig i bilden?

blomsson 2014-09-18 23:43

Hej!
Har fått följande felmeddelande i filen "STL Signal Source 3.12.3":
- swesignalmarker.gs(383) : Cannot override native function with non-native function, line 383.
- swesignalmarker.gs(391) : Cannot override native function with non-native function, line 391.
.. while compiling 'swesignalmarker.gse'

Detta fel gör att unga objekt som denna fil finns i syns!

Jag har också upptäckt att jag har version 3.11.2 av "STL Common Source" har sett att det finns version 3.12 har dock inte hittat den. I paketet "Source Kernel" är det 3.11! Om detta har ngt med problemet att göra vet jag inte!

mvh
Håkan

Nils Blid 2014-09-19 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av blomsson (Inlägg 290580)
Hej!
Har fått följande felmeddelande i filen "STL Signal Source 3.12.3":
- swesignalmarker.gs(383) : Cannot override native function with non-native function, line 383.
- swesignalmarker.gs(391) : Cannot override native function with non-native function, line 391.
.. while compiling 'swesignalmarker.gse'

Detta fel gör att unga objekt som denna fil finns i syns!

Jag har också upptäckt att jag har version 3.11.2 av "STL Common Source" har sett att det finns version 3.12 har dock inte hittat den. I paketet "Source Kernel" är det 3.11! Om detta har ngt med problemet att göra vet jag inte!

mvh
Håkan

Du har korrekta STL-objekt. Allt fungerar för mig frånsett Name-rutorna, som inte får text. Tips: Installera om allt, skriv över och committa.

Nisse

blomsson 2014-09-19 23:25

Det har jag redan gjort ett antal gånger!

Jag tror att det har att göra med Trainz mac 2. Eftersom det står att det är en funktion som ärvs på ett ogiltigt sätt så tror jag att det kanske räcker med att bara byta en "label" på funktionen så kanske det fungerar! Eftersom scripten är kodade så kan jag inte forska i saken själv…

mvh
Håkan

lan 2014-09-19 23:34

Ingen har påstått att STL-saker skall fungera i Mac2, dom är gjorda och testade för ts2010 vers. 3.3. Nåt annat garanteras INTE!!!!

blomsson 2014-09-20 00:17

Svenolov skrev att han ville ha feedback om systemet och det är vad jag kommer med! Enligt vad jag har läst så baseras TSmac2 på TS12 som ju verkar vara ett hat objekt på detta ställe och vi (få) macägare verkar inte vara så populära heller… Jag kan ju inte säga att saker fungerar om de inte gör det, och vilka versioner som stöds bestämmer ju varje utvecklare och jag har full förståelse för att man inte kan testa under alla förhållanden men då kanske vi som använder andar system kan vara värdefulla för er som utvecklar edra fantastiska produkter så att fler kan få nöjet att använda dem… Bara en tanke…

mvh
Håkan

jonni 2015-11-06 14:05

STL Source - Kernel 3.1
 
STL Source - Kernel 3.1 länken fungerar ej.

Med vänlig hälsning Jonni

lan 2015-11-06 14:19

Använd länken i denna post:

http://www.e-buzz.se/forum/showpost....68&postcount=3

korvtiger 2016-03-11 21:25

STL Signal Source och STL-koppel för TANE
 
Här kommer äntligen STL Source för TANE!

Paketet innehåller följande:
  • STL Signal Source (Scriptbiliotek för signaler)
  • STL-koppel (Bibliotek för normalspårskoppel)
  • STL-koppel NG (Bibliotek för smalspårskoppel)
  • STW Signalbildsljus (Coronor av STW-Tomas)

Laddas ned härifrån:
https://www.dropbox.com/s/reqa36cqgo..._TANE.rar?dl=0

Detta innehåller alltså inget som man faktiskt kan sätta ut i TANE-världen, bara bibliotek. Kopplen finns ju på alla lok och vagnar som getts ut de senaste åren och de visuella signalerna får ni ladda ned från länkarna som finns i översta posten. Mitt äldre signalsäkerhetspaketet med semaforerna är uppdaterat för TANE och finns i posten som länkas till ovan.

Frågor och kommentarer i denna tråden tack:
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=29888


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:00.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009