Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Bed of roses med Bon Jovi? nej nej Bed of Railsimulator (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17334)

Fredrik 2007-10-08 15:24

Bed of roses med Bon Jovi? nej nej Bed of Railsimulator
 
1 bifogad(e) fil(er)
Bifogad fil 18483


Bed of Railsimulator låter väl betydligt bättre än Bed of roses med Bon Jovi :D ;)

Ja, jag kommer försöka posta större delen av spelen. Inte säkert jag hinner få iväg alla idag innan posten tömmer men jag jobbar på det. :)

espendylmodulatorn 2007-10-08 15:59

Tack!
 
Fantastiskt bra jobbat Fredrik, och ett jättetack till dej och alla andra som ställt upp för oss "tågsimiulatorintresserade" :)

mvh
Håkan

gubben50 2007-10-08 16:16

Tack
 
Hej! Fredrik


Fantastiskt bra jobbat Fredrik :tumupp: :tumupp: :tumupp:

M.v.h
gubben50
-----------
John.P

espendylmodulatorn 2007-10-08 16:22

Som ett brev på posten kommer givetvis denna frågan...

Har du installerat??

Om.. någon snabb kommentar kanske?

:)

Fredrik 2007-10-08 16:36

Japp, installerat. Tar upp 3.2 GB

Testat 2 rutter lite snabbt. Tyska rutten och den äldre engleska. Ser snyggt ut. Gillar att man kan flyga runt när man kör (free roaming alltså).

Det jag inte riktigt gillar är en del motorljud. Lite...uhm...overkligt ljud tycker jag. Ångloken låter mycket härligt i låga hastigheter, kör man snabbt med dem tycker jag det låter konstigt. Det är det lilla lilla jag hunnit uppfatta hittils

Följer med folder och snabbpapper med kontroller på svenska i DVD-asken.

Fredrik 2007-10-08 16:41

Testar editorn just nu och just att lägga räls går väldigt enkelt. Editorn talar om när det är rakt och det är bara att dra så lång man vill. Enkelt att få till snygga kurvor.

Är verkligen en korsning mellan Trainz Surveyor och MSTS rutteditor. Man verkar ha en viss yta att bygga på (som jag förmodar går att utöka). Sedan kan man höja och sänka marken precis som i Surveyor men det verkar finnas ett "tile"-begrepp precis som i MSTS rutteditor... spännande!:D


edit. ah.... arbetsytan utökas automatiskt när den tycker man närmar sig "kanten"

espendylmodulatorn 2007-10-08 16:43

Ser med spänning framåt....

:)

Såg ditt inlägg på UKForum
Dom vill ha screenshots :)

Du har makten just nu....hehe...

Ha en trevlig kväll!

ThomasF 2007-10-08 16:53

Mycket bra jobbat...

Låter väldigt bra detta.

Pierre 2007-10-08 17:00

Härligt...äntligen!!!!

"edit. ah.... arbetsytan utökas automatiskt när den tycker man närmar sig "kanten""
Låter mycket bra. Då behöver man inte skapa en massa tiles, som man inte använder...

Fråga: Hur stora är dessa tiles?

Tomas 2007-10-08 17:11

riktigt kul bild :)
Smidigt sätt det där hur ytan utökas låter det som.

/Tomas

Schulz 2007-10-08 17:50

Mycket bra jobbat Fredrik!

Ser fram emot den dagen spelet ligger i brevlådan. :);)

Fredrik 2007-10-08 18:26

Med 7 min marginal till att posten tömmer lådan så hann jag lägga 30 spel på lådan. Med andra ord kommer 30 st av er bli lyckliga imorgon (eller dagen efter) Post till norrland tar väl 2 dagar på sig.

Resterande spel kommer skickas imorgon inkl till Norge och Kanada.

Mazz 2007-10-08 18:44

...och dom som skulle ha sina spel direkt från mig är redan lyckliga, då alla fått sina spel nu under eftermiddagen... Kanske världens första leveranser av Rail Simulator till slutkund? :D

Sätt fart nu, ladda på med screenshots... :cool:

Rogge 2007-10-08 18:55

Mums! :tumupp: :)

Olaf Lindström 2007-10-08 19:44

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Mazz
...och dom som skulle ha sina spel direkt från mig är redan lyckliga, då alla fått sina spel nu under eftermiddagen... Kanske världens första leveranser av Rail Simulator till slutkund? :D

Sätt fart nu, ladda på med screenshots... :cool:

Måste bara fråga när du levererade första spelet!:D
Ska slänga upp lite bilder snarast, här är iaf en som visar startrutan för er i väntans tider!:p


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:19.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009