Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   För att hålla bygghanden igång ..... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35651)

lan 2015-05-11 16:54

För att hålla bygghanden igång .....
 
1 bifogad(e) fil(er)
... gör jag lite förbättringar av hittade assets. På bilden syns en station, ett litet magasin/hpl, en bilverkstad och ett fembilsgarage. Jag filar lite på texturerna, lägger på nightmesh och valbart namn, samt öppnar vissa dörrar.
Voila:

korvtiger 2015-05-17 12:25

Kul att se att du har något att pilla med i alla fall! :D

Passar på att ställa en orelaterad fråga, uppdaterade du de normalspåriga Yo1-vagnarna som Bear plockade in i Trainz, eller var det bara de smalspåriga?

lan 2015-05-17 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av korvtiger (Inlägg 295434)
Kul att se att du har något att pilla med i alla fall! :D

Passar på att ställa en orelaterad fråga, uppdaterade du de normalspåriga Yo1-vagnarna som Bear plockade in i Trainz, eller var det bara de smalspåriga?

Vad jag minns gjorde jag väl bara iordning SJ Yo1 (P) med körbar hytt bagagehyllor, vindrutetorkare ? De boggier jag gjorde för 891mm <kuid:67375:101116> kan man väl byta mot KMVs original <kuid:191567:1132> så har man en normalspårig Yo1.
Jag hade väl tänkt göra nåt liknande med KMWs övriga men tröttnade väl!?

Den hytt jag gjorde hette SJ Yo1 Hytt med <kuid:67375:101117>

edit: jag tror Ekan gjorde en vädrad variant ????

edit2: Klonade Ekans variant och monterade KMWs normalspårsboggier, laddar upp den till de som det behagar!

lan 2015-05-18 08:53

Ursäkta....
 
... men det är naturligtvis Bear, inte KMW som står bakom originalbussarna !

Bengan 2015-05-18 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 295451)
... men det är naturligtvis Bear, inte KMW som står bakom originalbussarna !

Om jag inte tar helt fel, så var det helt rätt från början. KMW bakom modellerna och Bear som sedan förde över dom till Trainz.

lan 2015-05-18 14:30

Ja, så var det nog, glömskans makt är stor! Tack Bengan !

Totte 2015-05-18 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 295452)
Om jag inte tar helt fel, så var det helt rätt från början. KMW bakom modellerna och Bear som sedan förde över dom till Trainz.

Från MSTS till Trainz;)

lan 2015-05-19 14:03

Det bästa jag kunde göra ....
 
... eftersom alla max-filer brann upp i min datoreldsvåda för ett år sedan.
Även jag vet att Yo1:an är för smal. (2,6 m, borde vara 3,1 m). Om jag orkar skall jag försöka extrahera Yo1p och bredda den, men det är väldigt mycket arbete så vänta er inget expressarbete. Men om jag bara kan få ut alla mesher, med animeringar och texturer kanske det kan bli "en riktig Yo1".

Jockes 2015-05-19 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 295474)
... eftersom alla max-filer brann upp i min datoreldsvåda för ett år sedan.
Även jag vet att Yo1:an är för smal. (2,6 m, borde vara 3,1 m). Om jag orkar skall jag försöka extrahera Yo1p och bredda den, men det är väldigt mycket arbete så vänta er inget expressarbete. Men om jag bara kan få ut alla mesher, med animeringar och texturer kanske det kan bli "en riktig Yo1".

Om du väl känner för det, ta den tid det tar, vi kan gott och väl vänta på fina arbeten från dig Lennart! :)

lan 2015-05-21 17:19

Det framskrider...
 
3 bifogad(e) fil(er)
... så sakteliga.
Extraheringen av alla mesher gick bra, breddningen av vagnen och hytten likaså, samt diverse detaljarbete är gjort. Har lyckats sketa ner Ekans textur för att fylla på texgroupen.

korvtiger 2015-05-21 18:05

Tjusigt! :D

SJ märkningen är dock en aning för liten, jämför med:
http://www.samlingsportalen.se/getit..._Jvm_KDAJ09488

Ursus94 2015-05-21 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 295501)
... så sakteliga.
Extraheringen av alla mesher gick bra, breddningen av vagnen och hytten likaså, samt diverse detaljarbete är gjort. Har lyckats sketa ner Ekans textur för att fylla på texgroupen.

Ser spännande ut! Kul att du är igång med byggandet igen!

ekankal 2015-05-21 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 295501)
Har lyckats sketa ner Ekans textur för att fylla på texgroupen.

Nä nu j..., har'u tagit mitt jobb som "skitgubbe"??!! (hehe) ;):D:D.
Kul att se att du håller på å petar å pular fortfarande :).

lan 2015-05-21 21:34

Ja det är kul att bygga igen ...
 
3 bifogad(e) fil(er)
... mest beroende på att allt strul vid extraheringen är borta nu.
Korvtiger: det är bra att du, med din "örnblick" är inne och kolla! Eftersom jag gått i DIN skola har jag redan märkt "märkningen.

Ursus94: "Ju smalare desto bättre" gäller inte längre, nu tar jag den breda vägen !

Ekankal: Jag har ju gått i din "skitanedskola" så nåt har jag väl lärt mig?

Tack för respons!!!!:applad:

Några bilde på breddning, märkning och markskugga:

rac_hammer 2015-05-21 22:56

Jag har alltid älskat alla gamla SJ åkdon och dragdon och även de här. Dock finns nog inte många saker innom sj som har en sådan säregen form som HC bussarna :) men vackert jobbat är det iaf av dig. :tumme_upp: är det här något du vill sätta tänderna i kanske när du är i Hilding farten? --> http://www.nbvj.se/fordon/ralsbuss/hnj14.php samma typ som kontaktlednings fordon? Tror typen heter SJ qgz om du vill kolla efter fler bilder


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:33.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009