Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Mitt försök att göra Veolia Panoramavagn.. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=24979)

Bombardier Train 2009-11-07 14:51

Mitt försök att göra Veolia Panoramavagn..
 
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!

Här är mitt försök att göra Veolia-Panoramavagnsmålningen. Den är så pass dåligt mappad att Veolia-loggon inte riktigt syns. De här är det jag kunde åstadkomma, inte så bra. Men vill ni ha den ändå? :)

Wasso 2009-11-07 14:59

Gärna!! Supersnygg :ber::tumme_upp::applad:

Får jag OT-fråga vilket program som du "ställer upp" den så i?

Totte 2009-11-07 15:52

Hej!
Nja, försök lite bättre. Fönstren är ju matta. Lyser fönstren i nattetid?
Ha inte för bråttom, gör ditt bästa.

Bombardier Train 2009-11-07 17:52

Wasso: Jag använder Shape Viewer för det.

Totte: Ja, jag ska försöka få till de ännu bättre, men det är jättesvårt. Den är dåligt mappad, och så är det troligtvis något fel med texture-filerna. Ibland blir det vita efter export. Fönsterna lyser tyvärr inte på natten. :)

Wasso 2009-11-07 17:57

Ok, är det detsamma som Shape view?

När jag bläddrade igenom tidningen Tåg nr. 8-9 så var det ett antal bilder på denna vagn, enligt de bilderna så sitter loggan på långt ut på långsidan. Är detta något som du har missat eller något som du har gjort medvetet?

Totte 2009-11-07 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 196175)
Wasso: Jag använder Shape Viewer för det.

Totte: Ja, jag ska försöka få till de ännu bättre, men det är jättesvårt. Den är dåligt mappad, och så är det troligtvis något fel med texture-filerna. Ibland blir det vita efter export. Fönsterna lyser tyvärr inte på natten. :)

Har du Photoshop? TgaTool? Man kan inte ta Ace-fil direkt till bildredigeringsprogam. Du öppnar Ace-fil till TgaTool och konverterar till Tga-fil och sen kan du ta Tga-fil till bildredigeringsprogram och måla om.

Wasso 2009-11-07 18:35

Får jag fråga hur du fick fram den där spårbiten under vagnen?

Totte 2009-11-07 18:53

Bombardier! Jag hittade bra bilder som du kan ha nytta av. http://trainnews.spaces.live.com/blog/

Bombardier Train 2009-11-07 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av Wasso (Inlägg 196176)
Ok, är det detsamma som Shape view?

När jag bläddrade igenom tidningen Tåg nr. 8-9 så var det ett antal bilder på denna vagn, enligt de bilderna så sitter loggan på långt ut på långsidan. Är detta något som du har missat eller något som du har gjort medvetet?

Det vet jag inte. Programet heter Shape Viewer.

Ja, den stora röda loggan sitter på långsidan längst ut, men vagnen är så pass dåligt mappad att det helt enkelt inte går att sätta loggan där. Så är det, men jag hoppas inte att det gör så mycket. :)

Bombardier Train 2009-11-07 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 196183)
Har du Photoshop? TgaTool? Man kan inte ta Ace-fil direkt till bildredigeringsprogam. Du öppnar Ace-fil till TgaTool och konverterar till Tga-fil och sen kan du ta Tga-fil till bildredigeringsprogram och måla om.

Ja, jag gör så. Annars skulle det inte alls fungera. :)

Bombardier Train 2009-11-07 20:06

1 bifogad(e) fil(er)
Nu ser den ut såhär: Bättre än så är nog svårt. P.g.a mappningen ni vet. Tycker ni det är okej nu då? :)

andelind 2009-11-07 20:52

1 bifogad(e) fil(er)
Jag kan bidra med en bild på vagnen i orginal också.

Bombardier Train 2009-11-08 14:07

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!

Nu har jag gjort en ny version. Tycker fönsterna blev bättre den här gången. Vad tycker ni? :)

Totte 2010-01-14 10:51

Hej!
Det var ett tag sen du höll på med. Hur går det? Du skulle fixa två st. Veolia och den andra vet jag inte vad heter. Jag har fixat Net. Alltså tre st olika.

Bombardier Train 2010-01-14 15:53

Jag har tyvärr inte gjort något på dem ännnu. Men jag ska göra det när jag får tid, och har lust med det. :o


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:05.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009