Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Trollhättan på RW kanske... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32574)

AlexSuperHD 2015-07-26 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av marmar (Inlägg 296662)
Har märkt en sak, när jag är inne i Editorn så kan jag flytta det "osynliga" spåret. När jag gör det så blir spåret synligt:confused:

Ja, samma sak har hänt för mig förr. Adde hade gett mig ett förslag som kanske fungerar för dig (fungerade tyvärr inte för mig men jag tror att det va något annat som var fel på min rutt).

Gå in på Inställningar och under grafik-inställningstabben, välj Advanced och dra alltid max på objektdetaljer.
http://www.e-buzz.se/forum/attachmen...1&d=1435949857


Hoppas det hjälper! :grin:

marmar 2015-07-26 00:27

Citat:

Ursprungligen postat av AlexSuperHD (Inlägg 296663)
Ja, samma sak har hänt för mig förr. Adde hade gett mig ett förslag som kanske fungerar för dig (fungerade tyvärr inte för mig men jag tror att det va något annat som var fel på min rutt).

Gå in på Inställningar och under grafik-inställningstabben, välj Advanced och dra alltid max på objektdetaljer.
http://www.e-buzz.se/forum/attachmen...1&d=1435949857


Hoppas det hjälper! :grin:

Tyvärr gick det inte! :(
Det konstiga är att spåret syns på vissa delar av banan... Marktexturen saknas + en del broar och så får jag massor med "Missing Texture" meddelanden..

Tack för förslaget iaf! :)

AlexSuperHD 2015-07-26 00:36

Synd att det inte fungerade, och det som du beskriver är exakt så som jag har det... :(

Hade gött!

Totte 2015-07-26 00:53

Vad har du för dator? Är den snabb?

marmar 2015-07-26 01:24

Har en Laptop (Asus X66IC) som är rätt okej. De andra banorna som kom med funkar felfritt. Kan det vara så att jag saknar assets? Jag tror att Missing Texture rutorna som syns är träden osv. Jag laddade ner det mesta från Banbyggarna och installerade (därav marktexturen av News). Jag hoppade över dock att installera med Railworks Installer som kom med objekten då Thn kraschar om jag gör det (dvs. jag installerade bara rwp filerna som kom med).

Citat:

Ursprungligen postat av AlexSuperHD (Inlägg 296666)
Synd att det inte fungerade, och det som du beskriver är exakt så som jag har det... :(

Hade gött!

Ah jag förstår, ha det bra!

ADDE 2015-07-26 15:37

Har du kollat alla instruktionsmanualer som följer med alla objekt du laddade ner? Det står där rätt många gånger vad som behövs för att allting ska fungera som det ska.

marmar 2015-07-26 17:00

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av ADDE (Inlägg 296682)
Har du kollat alla instruktionsmanualer som följer med alla objekt du laddade ner? Det står där rätt många gånger vad som behövs för att allting ska fungera som det ska.

Inte riktigt, då jag trodde att det räckte med att bara lägga in Thn-Assetsmappen. Har försökt flera gånger ladda ner banan igen å installera utan resultat, har även laddat ner en del saker härifrån och banbyggarna. Har märkt att problemet även sker när jag installerar andra banor..
Jag har även listat ut vad "Missing Texture" rutorna var för något, det är Björken.:vetej:

Bilden är från "Västerbanan":

ADDE 2015-07-26 17:28

Marmar, du som har nyligen köpt Train Simulator. Kolla in denna guide!

marmar 2015-07-26 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av ADDE (Inlägg 296687)
Marmar, du som har nyligen köpt Train Simulator. Kolla in denna guide!

Så jag behöver köpa European Loco & Asset Pack / US Loco & Asset pack för att få banan att funka? Låter konstigt, borde inte då alla "tredje part" objekt jag laddat ner inte funka?:confused:

Totte 2015-07-26 19:22

Hej!
Hoppas du får lösning av Addes rekommendation.
Jag utforskade om din dator på nätet. Är det rätt du har 2.0 Ghz processor och 4Gb minne?

marmar 2015-07-26 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 296696)
Hej!
Hoppas du får lösning av Addes rekommendation.
Jag utforskade om din dator på nätet. Är det rätt du har 2.0 Ghz processor och 4Gb minne?

4Gb minne yes, och 2,20Ghz :)

Totte 2015-07-26 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av marmar (Inlägg 296698)
4Gb minne yes, och 2,20Ghz :)

Precis samma som jag har i min laptop Acer Aspire 7741ZG. Jag skulle aldrig installera RW på denna dator för den är långsam.
Jag har stationär dator som är mycket kraftigare och snabbare och RW finns där.
Kan du möjligen uppgradera ytterligare 4Gb minne till? Så kanske RW fungera.

marmar 2015-07-26 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 296700)
Precis samma som jag har i min laptop Acer Aspire 7741ZG. Jag skulle aldrig installera RW på denna dator för den är långsam.
Jag har stationär dator som är mycket kraftigare och snabbare och RW finns där.
Kan du möjligen uppgradera ytterligare 4Gb minne till? Så kanske RW fungera.

Tror inte det riktigt behövs, då spelet inte buggar alls. Jag har t.ex banorna som kom med i detta paket: http://store.steampowered.com/sub/51150/ och de funkar helt felfritt.
När jag väl är inne i Editorn så får jag fram t.ex Björkarna som inte kom fram i din bana, så jag tror något ligger fel på hur assetsen installerades.
Jag lade in dina assets i steamapps/common/RailWorks/Assets ihop med de andra assetsen som kom med spelet. Har jag gjort rätt? Eller ska man göra en egen mapp för Thn assetsen i Railworks mappen? :)

För att klargöra, banorna som kom med funkar felfritt men alla banor jag installerar går fel. :(

Totte 2015-07-26 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av marmar (Inlägg 296701)
Tror inte det riktigt behövs, då spelet inte buggar alls. Jag har t.ex banorna som kom med i detta paket: http://store.steampowered.com/sub/51150/ och de funkar helt felfritt.
När jag väl är inne i Editorn så får jag fram t.ex Björkarna som inte kom fram i din bana, så jag tror något ligger fel på hur assetsen installerades.
Jag lade in dina assets i steamapps/common/RailWorks/Assets ihop med de andra assetsen som kom med spelet. Har jag gjort rätt? Eller ska man göra en egen mapp för Thn assetsen i Railworks mappen? :)

För att klargöra, banorna som kom med funkar felfritt men alla banor jag installerar går fel. :(

Om bana installerades fel så skulle de inte finnas i menyn. Så jag tror felet är fortfarande assets.
Du såg Zippen Trollhattan_Assets, den måste du extraheras till skrivbordet.
Dubbelklicka på mappen Trollhattan_Assets så ser du alla mappar som skall markeras och flytta dem till under Steamapps/commons/Railworks/Assets!
Hoppas du lyckas, annars kan jag inte hjälpa dig på nå´t sätt. Hämta de norska assets också och installera på samma sätt som Thn_assets.

marmar 2015-07-26 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 296702)
Om bana installerades fel så skulle de inte finnas i menyn. Så jag tror felet är fortfarande assets.
Du såg Zippen Trollhattan_Assets, den måste du extraheras till skrivbordet.
Dubbelklicka på mappen Trollhattan_Assets så ser du alla mappar som skall markeras och flytta dem till under Steamapps/commons/Railworks/Assets!
Hoppas du lyckas, annars kan jag inte hjälpa dig på nå´t sätt. Hämta de norska assets också och installera på samma sätt som Thn_assets.

Ska försöka, annars är det väl bara att ge upp! :/
Tack för hjälpen, det uppskattas! :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:47.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009