Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Downloads (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=54)
-   -   Sgmns-W V1.0 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32939)

Marcus Gustavsson 2012-07-31 17:51

Sgmns-W V1.0
 
Hallå!

Första versionen av paketet är nu färdigt och finns att ladda ner.
Vad som bifogas i paketet finns att läsa om i Read me filen som följer med paketet.
I Read me filen finner ni även all användbar information kring vagnen och distribution, samt vilka som varit inblandade.

Hoppas ni finner nöje i dessa gigantiska vagnar!

Länk till filen: http://www.mediafire.com/?74qst0yqhp12cry

/Marcus

ocvn 2012-07-31 19:44

Kjemeflotte :tumme_upp: Har litt problemer med å dra igang togene nå :Fnissa:

Basse 2012-07-31 19:53

Försök få stopp på dem sen :p Jag tog i lite extra (tog bort snarare) på bromsen för de lastade vagnarna och krävs att man tänker lite när man bromsar.

Marcus Gustavsson 2012-07-31 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av ocvn (Inlägg 264963)
Kjemeflotte :tumme_upp: Har litt problemer med å dra igang togene nå :Fnissa:

Jo, det krävs att man tänker efter när man kör med dom, man måste vara noga gällande när och hur man gasar samt att man måste planera hur man ska bromsa, och göra det i god tid.

Totte 2012-07-31 21:24

Hej!
Tack för du släppte ut dem. Jag undrar hur många lastade vagnar kan multade Rc:n dra? :tumme_upp:

ocvn 2012-07-31 23:24

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 264964)
Försök få stopp på dem sen :p Jag tog i lite extra (tog bort snarare) på bromsen för de lastade vagnarna och krävs att man tänker lite när man bromsar.

Neida, ikke noe problem å bremse ned, 100 - 0 km/t på få sekunder ! Bare se her, nedbremsingen er i tro tradisjon en Great Success :Fnissa:

Marcus Gustavsson 2012-07-31 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av ocvn (Inlägg 264976)
Neida, ikke noe problem å bremse ned, 100 - 0 km/t på få sekunder ! Bare se her, nedbremsingen er i tro tradisjon en Great Success :Fnissa:

Jag vet inte hur det ligger till i Norge, men vi vill gärna behålla dessa vagnarna på spåren i Sverige, dom kan vara jobbiga att städa upp när dom väger 100ton ;)
Härligt att se att dom kommer till användning!

Totte 2012-07-31 23:59

Hej!
Två GC Rc4 med 20 lastade vagnar. Körde förbi Trollhättan och Öxnered i 110 km/tim och bromsade fullt 2 km före Bjurhem och stannade 3 meter till stoppbock. Hu va tungt!
Tack Marcus för vagnarna!
Hoppas du färgar dem röda nästa gång. :applad:

ocvn 2012-08-01 00:01

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 264978)
Jag vet inte hur det ligger till i Norge, men vi vill gärna behålla dessa vagnarna på spåren i Sverige, dom kan vara jobbiga att städa upp när dom väger 100ton ;)
Härligt att se att dom kommer till användning!

Er noen likhetstrekk tror jeg, du skal prøve å holde ting på skinnene så langt som mulig :) men i bremselengde mener jeg nå at dette er imponerende :Fnissa:

Marcus Gustavsson 2012-08-01 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av ocvn (Inlägg 264981)
Er noen likhetstrekk tror jeg, du skal prøve å holde ting på skinnene så langt som mulig :) men i bremselengde mener jeg nå at dette er imponerende :Fnissa:

Jodå, helt klart imponerande! ;)

Som riktlinje på T44:orna brukar jag köra med att sänka huvudledningstrycket med 0.6 kilo, brukar vara rätt lagom för att mjukt stanna det på drygt en halv km om man har lite vagnar i kroken som ökar bromskapaciteten, kör man endast SECU vagnarna får man räkna med lite extra distans.

Man tackar för alla orden kring modellen, det är trevligt att se att ni finner lika mycket nöje i dom som jag gör! :)

ocvn 2012-08-01 17:38

Hvor mange vogner er vanlig å ha i ett tog da ? Har lest på Wikipedia at Green Cargo kjører tog på 3000 t, som burde være omtrent 30 vogner +- ?

Marcus Gustavsson 2012-08-01 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av ocvn (Inlägg 265015)
Hvor mange vogner er vanlig å ha i ett tog da ? Har lest på Wikipedia at Green Cargo kjører tog på 3000 t, som burde være omtrent 30 vogner +- ?

Det jag känner till är att hyltetåget av och till hamnar på 3000 ton, men det är inte bara Sgmns-w vagnar i då, utan även ett antal Habbinss vagnar för papperstransporter på annat håll.

Den vanligaste vikten är väll på runt 2500ton, och det vanligaste jag brukar se är att man kör runt 14-15 sgmns-w vagnar i ett tåg, iaf till och från Hylte Bruk.

ocvn 2012-08-01 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 265020)
Det jag känner till är att hyltetåget av och till hamnar på 3000 ton, men det är inte bara Sgmns-w vagnar i då, utan även ett antal Habbinss vagnar för papperstransporter på annat håll.

Den vanligaste vikten är väll på runt 2500ton, och det vanligaste jag brukar se är att man kör runt 14-15 sgmns-w vagnar i ett tåg, iaf till och från Hylte Bruk.

Tenker 14-15 vogner holder jeg skal det bli mulig å ta igang med lastede vogner bak. Vi gjør et forsøk på å lage scenario til de nye vognene :)

Totte 2012-08-01 19:53

En fråga om hastighet, hur fort kör tåget max i verkligheten?

Mawkish 2012-08-01 19:56

Tackar så mycket för dessa Marcus och Basse, underbara vagnar! :tumme_upp::applad:

Citat:

Tenker 14-15 vogner holder jeg skal det bli mulig å ta igang med lastede vogner bak. Vi gjør et forsøk på å lage scenario til de nye vognene
Ser fram emot scenariot och glöm inte den obligatoriska skyddsvagnen längst bak i tåget :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:39.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009