Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Jag har det tråkigt nu att bygga landskap (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=37215)

Totte 2019-02-01 20:18

Jag har det tråkigt nu att bygga landskap
 
och somnar vid datorn och även framför tv:n.
Det händer ingenting på forumet heller.:vetej:
Det blir mycket långsamt bygge, tyvärr. :o Brist på byggnader i Gbg.
Det enda jag är pigg på är bowlingen.;)

smajlet 2019-02-01 20:52

Synd du känner det så. Du är en duktig ruttbyggare och ser gärna fram emot en liten uppdatering av Trollhättanrutten.

Steff 2019-02-02 12:17

Kom igen
 
Jag med Totte ser gärna framåt till en uppdatering på Trollhättan
hälsningar Stefan Lindmark i Gävle

TraindriverS 2019-02-02 13:44

Samme fra Norge. Du gjør det utrolig bra på rutene dine.:tumme_upp:

Jacmob01 2019-02-03 20:53

Självklart tycker man att det blir lite tråkigt i längden att bygga landskap, själv har jag ju varit borta i 3 månader igen (men har börjat igen ;)) Du gör iallafall ett jättebra jobb! :tumupp:

Mazz 2019-02-03 23:34

För det första, mycket bra att du har bowlingen! :tumme_upp:

Angående ruttbyggeriet blir det svårare att ge råd, bara du själv kan bygga upp motivationen för ditt enorma projekt. Klart som tusan det blir motigt när det är mmmmmycke och det saknas prylar att bygga med...

Kan inte en variant vara att göra en avstickare till nån mindre ort och bygga där istället för mega-stället Gbg? Där ser du snabbare resultat och får något klart, vilket förhoppningsvis genererar inspiration... och sug att senare fortsätta med Gbg eller vad du känner för.

Att det "inte händer nått på forumet" är väl ett bekymmer vi har generellt.. Därav mitt initiativ till att försöka ge tågsimulator-hobbyn mer publicitet i Sverige 15-16 juni i syfte att få fler utövare. Lyckas det eller inte, ingen aning, men försöker man inte så händer inge... Så en delmängd i detta är att vi behöver få bättre fart och publicitet runt vår hobby. Tror jag.

Hawk 2019-02-06 07:10

snart 20 år sen !
 
Hej
Ja du Totte, du är inte ensam om att ha ledsnat på tågsimulatorer.
Vi har hållit på i snart 20 år och vi blir alla äldre.
Jag har ärligt talat ledsnat.

Framför allt så kan jag inte bygga något, jag kan ju inte ens måla om eller ändra på ett objekt i TS. (Shape File Manager i MSTS)

Det var roligt med MSTS, där vara allt mycket enklare på sitt vis, men samtidigt var det mycket problem.

Men det blev ju verkstad och rutter kom fram, när vi hjälptes åt.

Nu verkar det som dom flesta lagt Tågsimulatorerna på hyllan.


Det är inte roligt att göra något med datorerna, inte ens att skicka mejl.

TRIST



Trots att TS 19 flyter som en dröm, så brukar jag bara orka max en kvart, sen stänger jag spelet.
Ofta sänger jag av det på en gång.

:vetej:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:51.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009