Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Allmänt om tågsimulatorer (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Månadens bild -- förslag (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35032)

Mazz 2014-05-18 12:32

Månadens bild -- förslag
 
1 bifogad(e) fil(er)
Tycker månadens bild är ett väldigt trevligt inslag, men jag saknar något i arrangemanget. Jag saknar lite granna exponeringen av månadens bild efter att månadens tävling är avslutad. Efter avsluten tävling så faller bilden i glömska mer eller mindre. Så mitt förslag är följande:

- Vinnarens bild exponeras bredvid forumets X2-bild. Tycer det ser möjligt ut med reklamen oxå.
- En egen tråd skapas, där alla årets bilder finns samlade. Enbart admin kan posta i tråden.
- Ett klick på bilden så hamnar man direkt i vinnartråden.
- Inför en ny tävling, "Årets bild". Enbart vinnarbilderna av månadens bild deltager.
- Vinnarens bild blir forumets bild för det året, så årets bild kanske hålls i januari.

Iden med detta är att öka "belöningen" för tävlingen, vinner man så har man en exponering av sin bild i en månad. Och kanske även för ett helt är! Det kanske även ger ett större deltagande då.

Dessutom, med all respekt för forumbilden nu, den är mycket trevlig och lite etikett för forumet då den varit med sedan starten (?). Men jag tycker det verkligen är hög tid att vårt tågsimulatorforum också har en simulatorbild som forumbild.

Så tänkte jag. :)

bönan 2014-05-18 12:51

Det låter riktigt intressant! Om det är tekniskt möjligt vet jag inte, men det vore ju kul hursom. Detta med årets bild låter dock som ett smart förslag som jag skriver upp på kom ihåg-listan! :)

AlleDahlle 2014-05-18 13:07

Gillar starkt ditt förslag!

torpal 2014-05-18 13:54

Bra förslag Mazz!
 
Jag instämmer helt i det förslag Mazz presenterar. Bra så!

ADDE 2014-05-18 22:11

Jag gillar verkligen idén!

Men jag tycker Årets bild körs i december, så visas den hela nästa år istället.

Totte 2014-12-01 11:29

Varje månad tycker jag är trevligare! Man tröttnar fort på årets bild.

Mazz 2014-12-01 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av ADDE (Inlägg 287664)
Jag gillar verkligen idén!

Men jag tycker Årets bild körs i december, så visas den hela nästa år istället.

Det är nog naturligare att köra den i december, så det håller jag med om.

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 292386)
Varje månad tycker jag är trevligare! Man tröttnar fort på årets bild.

Fast forumets bild i toppen har väl varit där sedan Hedenhös tid... och inte ens en simulatorbild... ;) Att i stället ha årets bild där skulle kännas bra. Månadens bild ändras ju i så fall varje månad.

***

Grundtanken med förslaget är ju att i tävlingen faktiskt ha ett "pris". Som det är nu passerar tävlingen tyvärr ganska obemärkt och det gynnar inte deltagarantalet.

Tyvärr har inte forumets chefer (chef?) sagt varken bu eller bä till detta.

Totte 2014-12-01 13:13

Jag syftar på höger bild skulle det kul med månadens bild på.

Mazz 2014-12-01 13:34

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 292393)
Jag syftar på höger bild skulle det kul med månadens bild på.

Ja precis, det är ju så mitt förslag är. :)

andelind 2014-12-01 21:12

Jag sticker in med en kommentar också för ovanlighetens skull. Det är en jättebra idé men jag tittade på dumpen och funderar på om det inte vore snyggare med simulatorbilden till höger på sidan och infon mitt i istället.

Mazz 2014-12-01 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av andelind (Inlägg 292406)
Jag sticker in med en kommentar också för ovanlighetens skull. Det är en jättebra idé men jag tittade på dumpen och funderar på om det inte vore snyggare med simulatorbilden till höger på sidan och infon mitt i istället.

Håller med, det skulle vara snyggare!

Totte 2014-12-06 22:37

Hänger du upp vinnarbilden snart, Fredrik?

Mazz 2018-09-19 13:42

Gammal tråd, ber om ursäkt att jag drar upp den ur träsket igen... Men, den förblev obesvarad av forumledningen vilket känns lite obekvämt, så därför lyfter jag frågan igen...

Aktiviteten på forumet är ju för stunden inte så värst intensiv för någon av simulatorerna just nu så kanske en återstart av månadens bild kan bidraga till ökad aktivitet? Dessutom tycker jag fortfarande på samma sätt som inledande text.. Vore trevligt med en simulatorbild i toppen, med all respekt till den X2-bild som varit med sedan starten.

Synpunkter?

Framför allt vore det trevligt med en kommentar från forumledningen.

ekankal 2018-09-19 16:28

Låter som ett bra initiativ, vore kul om det blev lite mer liv i luckan här på forumet.

Totte 2018-09-19 21:45

Jag hoppas på mer liv i forumet.:Yeah:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:30.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009