Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hilding Carlsson rälsbussar (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=23871)

stora vågen 2009-06-23 23:37

Hilding Carlsson rälsbussar
 
Vet någon om det finns några som liknar Hilding Carlsson rälsbussar?

Tack på förhand.

lan 2009-06-28 06:03

Citat:

Ursprungligen postat av stora vågen (Inlägg 186905)
Vet någon om det finns några som liknar Hilding Carlsson rälsbussar?

Tack på förhand.

Jag har planer på att bygga några av HC-bussarna (Y1, Yo och släp) men är fullt sysselsatt med att bebygga Säröbanan just nu. Om det finns tillräckligt stort intresse kanske jag initierar HC-projektet?

Marcus Gustavsson 2009-06-28 11:22

Lät dom inte bygga en HC buss på prov före dom drog igång CW projektet ?

Fredrik 2009-06-28 12:14

7 bifogad(e) fil(er)
Jo jag betalade och lät ett indiskt företag bygga en HC-buss med tveksamt resultat. (saken är att även T43 finns byggd redan med ännu sämre resultat) MatsS gjorde konverteringen och lade till några fiffiga scripttillägg som gjorde att man kunde välja hylla eller inte.

KMW har hjälpt mig att få in den till RS men då den inte är så lik orginalet är det tveksamt om detta kommer erbjudas publikt

Daniel 2009-06-28 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 187174)
KMW har hjälpt mig att få in den till RS men då den inte är så lik orginalet är det tveksamt om detta kommer erbjudas publikt

Varför inte? Om folk ska sitta och hålla på sina grejor (som man faktiskt får, med all rätt) så kommer det bidra till att tågsim-hobbyn dör.

Fredrik 2009-06-28 14:16

Anledningen är att det känns inte rätt att låta folk betala för något som jag anser är tveksam kvalité på. Davids Rc-lok är i en helt annan liga jämfört med dessa modeller. HC-bussen har inte de rätta formerna dessvärre och lider av en del andra fel som användare direkt skulle anmärka på.

Daniel 2009-06-28 15:41

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 187181)
Anledningen är att det känns inte rätt att låta folk betala för något som jag anser är tveksam kvalité på. Davids Rc-lok är i en helt annan liga jämfört med dessa modeller. HC-bussen har inte de rätta formerna dessvärre och lider av en del andra fel som användare direkt skulle anmärka på.

Släpp den gratis då? Om du känner att det är fel att låta folk betala. Det blir ju ingen skillnad för dig, eftersom du inte behöver betala något mer. ;)

Andreas 2009-06-28 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av Daniel (Inlägg 187182)
Släpp den gratis då? Om du känner att det är fel att låta folk betala. Det blir ju ingen skillnad för dig, eftersom du inte behöver betala något mer. ;)

Fredrik vill kanske tjäna tillbaka sina pengar som han förlorade på det indiska bolaget..
Jag vet inte, det var bara en gissning..

Bengan 2009-06-28 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 187181)
Anledningen är att det känns inte rätt att låta folk betala för något som jag anser är tveksam kvalité på. Davids Rc-lok är i en helt annan liga jämfört med dessa modeller. HC-bussen har inte de rätta formerna dessvärre och lider av en del andra fel som användare direkt skulle anmärka på.

Fredrik.

Jag är helnöjd med den och betalar gärna en summa till dig i efterhand.
Att den inte har dom riktigt rätta formerna. Stör mig inte så speciellt mycket. I brist på annat, så är den helt OK, tycker jag.

Skriv ner dom brister och anmärkningar som du anser, att modellen har.
Sen så är det, upp till var och en. Om dom vill betala eller ej för modellen.

Minst en hundring, tycker jag att den mycket väl är värd.

sicknote 2009-06-29 08:36

Lägger 100 -150 utan tvekan, allt som ens liknar svenskt är av intresse!

Dveomer 2009-06-29 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av sicknote (Inlägg 187233)
Lägger 100 -150 utan tvekan, allt som ens liknar svensk är av intresse!

Jag håller med!!

/Robban

Visent 2009-06-29 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av sicknote (Inlägg 187233)
Lägger 100 -150 utan tvekan, allt som ens liknar svenskt är av intresse!

Hej, mitt första inlägg här. Jag håller med föregående talare. Rälsbussen ser väldigt fin ut.

Andreas 2009-06-29 17:01

Jo, bussen är mycket snygg :)
Jag skulle inte själv inte gjort det bättre. ;)

sicknote 2009-06-29 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik
(saken är att även T43 finns byggd redan med ännu sämre resultat)

Finns det lite bilder?

Låt den breda publiken bestämma om dom vill betala för den, för det verkar ju faktiskt så, att det finns fler än jag som är intresserade av svenskt material.

stora vågen 2009-07-05 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 187174)
Jo jag betalade och lät ett indiskt företag bygga en HC-buss med tveksamt resultat. (saken är att även T43 finns byggd redan med ännu sämre resultat) MatsS gjorde konverteringen och lade till några fiffiga scripttillägg som gjorde att man kunde välja hylla eller inte.

KMW har hjälpt mig att få in den till RS men då den inte är så lik orginalet är det tveksamt om detta kommer erbjudas publikt

Jag skulle 100% lägga mina pengar på den.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:46.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009