Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Träd tips önskas! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34483)

blomsson 2013-08-31 16:25

Träd tips önskas!
 
Hej!
Innan jag börjar belamra min bana med träd, buskar och gräs så tänkte jag fråga alla experter på detta forum om tips och förslag på bra grönska objekt!

Alla förslag är välkomna men de bör finnas på DLS eller på detta forum för nedladdning, enklare så...

Jag har letat en del och hittat tre typer av träd-objekt:
Speedtrees - har inte bestämt mig för om jag tycker om dem eller ej.
3D-träd - oftast snygga speciellt på nära håll, men inte hittat mer en ett par st.
Klassiska träd - oftast väldigt fula, finns en del skapliga

Alla förslag och åsikter mottages med intresse...

mvh
Håkan

Nils Blid 2013-08-31 16:57

Pröva med att skicka mig din epostadress.

Nisse

stina 2013-08-31 22:33

Har en herrans massa vegetation...
 
nedladdat från Trainz DLS 2004, http://www.auran.com/TRS2004/DLS.php, från en användare som kallar sig "JVC".. sök på "Title" i sökverktyget.. ...du måste nog dock skaffa en "ticket".. för att ladda ned.. fina grejor, både träd och markvegetation...

Erafjel 2013-09-01 19:11

JVC har många fina träd, det är bara det att han har så HIMLA många - mer än 1000! - så det tar en stund att hitta det man vill ha... ;)

Min favorit är annars de nya träden av clam1952. Sök på CL Tree. Funkar från TS2009 SP2.

Jockes 2013-09-01 20:56

Jag diggar dem inbyggda svenska... Vissa är dock borttagna ur TRS10, men dem har jag clonat och använder för fullt... :rolleyes::D Dem är lätta att hitta, ställ bara in:

Region: Sweden
Category: Flora

:)

ekv 2013-09-02 22:45

Svenska träd
 
Hej!
Själv ville jag bli lokförare en gång för länge sedan. Sökte 1969 men föll på för dåligt färgseende. Något lite färgblind alltså. Fick byta bana - blev skogen i stället. Har jobbat med träd i mer än 40 år tillbaka. Har lite erfarenhet av hur skog och träd ser ut i Sverige, övriga Europa och USA.

Enligt mitt förmenande är fortafarande Puntanes träd, finns på Svenska tågskivorna 2004-2005 (nedladdningsbara från Banbyggarna, tror jag), de som mest liknar svenska träd.

Ofta är träd, gjorda för varmare klimat än det svenska, allt för grova och höga.

Vänligen

spyfrog 2013-09-03 08:50

Citat:

Ursprungligen postat av ekv (Inlägg 280332)
Hej!
Själv ville jag bli lokförare en gång för länge sedan. Sökte 1969 men föll på för dåligt färgseende. Något lite färgblind alltså. Fick byta bana - blev skogen i stället. Har jobbat med träd i mer än 40 år tillbaka. Har lite erfarenhet av hur skog och träd ser ut i Sverige, övriga Europa och USA.

Enligt mitt förmenande är fortafarande Puntanes träd, finns på Svenska tågskivorna 2004-2005 (nedladdningsbara från Banbyggarna, tror jag), de som mest liknar svenska träd.

Ofta är träd, gjorda för varmare klimat än det svenska, allt för grova och höga.

Vänligen

Men problemet med träd som är gjorda för äldre versioner av Trainz är ju att de oftast funkar dåligt i Trainz 2010 och frammåt (egentligen redan i Trainz 2009). Dessutom ser de bara bra ut om man står still - rör man på sig ser de inte bra ut. Om vi sysslade med att göra stillbilder så skulle jag hålla med dig men vi kör ju simulator.

Berke 2013-09-08 15:21

1 bifogad(e) fil(er)
Letar också efter ett träd som liknar det på bilden.
Någon som har något tips. Ska helst vara 2-4 meter högt.

/Berke

Berke 2013-09-10 09:33

1 bifogad(e) fil(er)
Hittade inget träd som liknande det som jag var ute efter, så fick ta saken i egna händer.

/Berke

ekankal 2013-09-11 09:27

Citat:

Ursprungligen postat av Berke (Inlägg 280569)
Hittade inget träd som liknande det som jag var ute efter, så fick ta saken i egna händer.

/Berke

Snyggt "stadsträd", skulle passa bra i många ruttbyggares stadsmiljöer är jag säker på (blink, blink, hehe) :).

Jockes 2013-09-11 15:27

Kan bara hålla med ekan! Träd som passar vid en hållplats som tex. Sickla i en stad är svåra att hitta. Detta blir ju jättefint!! :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:55.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009