Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MSTS / Open Rails - Downloads (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Birka Cruises Bussar (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17321)

Adtranz92 2007-10-06 11:57

Birka Cruises Bussar
 
2 bifogad(e) fil(er)
Jag kan nu glatt presentera ny bussmålning av.

Birka Cruises Buss Volvo 9700.

Lycka till.

Pierre 2007-10-06 13:24

1 bifogad(e) fil(er)
Bra haroldlowe12, men gillar inte att den skriver över min ommålning. Så jag har döpt om filerna och skrivit i readme att du målat om bussen. Nu kan man ha både E6 Express och Birka Cruises bussarna inlagda i en rutt samtidigt!

Adtranz92 2007-10-06 15:08

Tack:) Tänkte inte på det. Jag trodde det skulle bli fel på bussen om man gör det! Så man måste inte ändra i nån fil efter?.

Adtranz92 2007-10-06 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre
Bra haroldlowe12, men gillar inte att den skriver över min ommålning. Så jag har döpt om filerna och skrivit i readme att du målat om bussen. Nu kan man ha både E6 Express och Birka Cruises bussarna inlagda i en rutt samtidigt!

Har lagt in den nu så att du kan ta bort zipfilen från tråden Pierre.

Pierre 2007-10-07 08:41

"Tack Tänkte inte på det. Jag trodde det skulle bli fel på bussen om man gör det! Så man måste inte ändra i nån fil efter?."

Väldigt enkelt att döpa om filerna, men man måste vara noga.

1. Döp om alla filerna (s-, sd- och ace-filerna). I denna buss har jag bytt där det står _E6express till _BC. Ace-filen tsm_tire behöver inte nytt namn, då den inte ska målas om!

2. Öppna sd-filen med wordpad och ändra till det nya namnet i sd-filen.

3. Öppna s-filen med wordpad och ändra till det nya namnet. I s-filen scrollar man ner och hittar referenser till ace-filerna (där ska det ändras!). Om s-filen är komprimerad, gör man den okomprimerad först med programmet Shape File Manager eller Zipper. Zipper är väldigt enkelt att använda och ingår i TK utils.

"Har lagt in den nu så att du kan ta bort zipfilen från tråden Pierre."

Kan dessvärre inte redigera mitt inlägg nu...

Adtranz92 2007-11-03 20:26

Finns det nån som har bilder på Birkas Bussar? Täkte göra en Update.

Adtranz92 2007-11-03 21:00

2 bifogad(e) fil(er)
Behöver inga bilder. Birkabussen har nu fått en uppdaterad bakdel och lite är omgjort i Framvagnen.

Tåg-Älskan 2007-11-03 23:06

Fina bussar. Vart kan jag ladda hem dom där nya texturerna?

Adtranz92 2007-11-03 23:57

3 bifogad(e) fil(er)
Nu är den så gott som klar. Den första Versionen var ju en beta och vi kan säga att det här är en ungefär 90% klar buss. Några justeringar som behövs göras inan Bussen är helt Klar. Den har nu Fått Reg nr. Och går nu att hämta hem.

Adtranz92 2007-11-04 09:31

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre
"Tack Tänkte inte på det. Jag trodde det skulle bli fel på bussen om man gör det! Så man måste inte ändra i nån fil efter?."

Väldigt enkelt att döpa om filerna, men man måste vara noga.

1. Döp om alla filerna (s-, sd- och ace-filerna). I denna buss har jag bytt där det står _E6express till _BC. Ace-filen tsm_tire behöver inte nytt namn, då den inte ska målas om!

2. Öppna sd-filen med wordpad och ändra till det nya namnet i sd-filen.

3. Öppna s-filen med wordpad och ändra till det nya namnet. I s-filen scrollar man ner och hittar referenser till ace-filerna (där ska det ändras!). Om s-filen är komprimerad, gör man den okomprimerad först med programmet Shape File Manager eller Zipper. Zipper är väldigt enkelt att använda och ingår i TK utils.

"Har lagt in den nu så att du kan ta bort zipfilen från tråden Pierre."

Kan dessvärre inte redigera mitt inlägg nu...

Behöver lite hjälp. Vart i dom där Kinatecknen ska man ändra i s filen. Står Ace i kinatecken?

Snabbt svar tack.

micke321 2007-11-04 09:41

Du måste packa upp filen. Den är komprimerad för att ta mindre plats... Använd Shapefile Manager.

Adtranz92 2007-11-04 10:11

Vart får man itag i Sharp File Manager då. Railpage som längas på Banbyggarna funkar ej.

Snabbt svar tack.

Adtranz92 2007-11-04 10:48

Kom på hur man skulle gör.

Pierre 2007-11-04 13:12

Varför inte använda den jag döpte om åt dig? Det är bara du döper om ace-filerna då... Å andra sidan är det bra om du lär dig döpa om filer själv.

Programmet Zipper i TK utils är skitenkelt att använda. Bara sök på www.google.se så hittar du det!

Att du får kina-tecken när du öppnar en s-fil med wordpad, beror på att filen är komprimerad. Då måste man använda Zipper eller Shape File Manager först...

Adtranz92 2007-11-04 13:16

Tänkte göra mer bussar. Men det har ordnat sig med allt nu.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:27.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009