Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Frågor ang. Trainz 2010 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34244)

Jockes 2013-05-21 15:33

Frågor ang. Trainz 2010
 
Hej! Man brukar få hjälp otroligt snabbt här ju, så passar på att ställa lite frågor till er.

Köpte Trainz 2010 idag, och undrar vilken version man bör stanna på? Är det den innan MP? Och stödjer den versionen en rutt jag byggt i Trainz 2009 SP4? Annars får jag börja om mitt bygge... :rolleyes: Och har någon annan fått Seriennummret till spelet UTANFÖR själva fodralet? Min nyckel sitter(satt) nämligen utanför och satt helt synligt... (köpte den på Åhléns för 50kr, så är ingen större fara för min del).

//Jocke!

Nils Blid 2013-05-21 20:26

Du bör stanna vid build 49933. Och banan slipper du att bygga om. Dock kan du råka ut för en otrevlig överraskning att banan ser ut som en symfoni i färger. Det har många här i Forum råkat ut för. Men för det finns hjälp: Skriv in i Sök/Forum "Spår som trasmattor", läs och verkställ. Jag förutsätter att du lagt över cdp-filerna, som krävs, från nian till tian.

Lycka till och trivs med tian.

Nisse

ekankal 2013-05-22 16:33

Jockes, såg att du har problem att få igång ditt Trainz, vad menar du med "inte få igång", funkar inte launchern, eller kommer den (startrutan) upp, men spelet och/eller CM går inte att starta, eller........??

Jockes 2013-05-22 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 277608)
Jockes, såg att du har problem att få igång ditt Trainz, vad menar du med "inte få igång", funkar inte launchern, eller kommer den (startrutan) upp, men spelet och/eller CM går inte att starta, eller........??

Vad är inte fel, känns det som... Har problem med lanuchern, den står hela tiden och "Updating trainz asset Database". Nu gjorde även TRS2010 det, även om jag aldrig startat spelet... Den rutan poppar upp hela tiden (går inte att starta spelet, för när den väl laddat klart, och man trycker på annan knapp kommer den upp igen), och så fortsätter det i all oändlighet.

TobbeSvensken 2013-05-22 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 277614)
Vad är inte fel, känns det som... Har problem med lanuchern, den står hela tiden och "Updating trainz asset Database". Nu gjorde även TRS2010 det, även om jag aldrig startat spelet... Den rutan poppar upp hela tiden (går inte att starta spelet, för när den väl laddat klart, och man trycker på annan knapp kommer den upp igen), och så fortsätter det i all oändlighet.

Låt lanunchern gå klart, starta CM och låt den gå igen om det behövs, sedan ska det nog vara klart.
Kontakta annars Auran.
Du kan även visa mig i mkp i sommar.

Jockes 2013-05-22 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av TobbeSvensken (Inlägg 277625)
Låt lanunchern gå klart, starta CM och låt den gå igen om det behövs, sedan ska det nog vara klart.
Kontakta annars Auran.
Du kan även visa mig i mkp i sommar.

Fick det faktiskt att funka nu, men tack ändå Tobbe! Har uppdaterat Trainz nu och installerar allt innehåll från Trainz 2009 nu, sen ska jag bara lära mig använda spelet..! Är tydligen en del skillnad från Trainz 2009 har jag märkt.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:33.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009