Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

rac_hammer 2015-09-10 16:27

4 bifogad(e) fil(er)
Har många timmar suttit med den här stationen för att få till det med bussar tåg och spårvagn så lan's vackra skapelser får en stad att åka runt i. Så idag föll grunden på plats så nu är det förhoppningsvis bara att plocka på :)

ekankal 2015-09-19 19:30

6 bifogad(e) fil(er)
Ser bra ut som vanligt hammar'n :).
Att planera och bygga stadsmiljöer är inget man gör i en handvändning, tvärtom, det brukar bli åtskilliga timmar av pulande innan man är någorlunda klar :).

En fråga: Vad är det för trottoarer och "refuger" som du har använt??
-----------------------------------------------------------------

Nils Blid 2015-09-19 20:44

Ekan - det här gillar jag:

1: Backen som det långa godståget passerar. Den känns äkta.

2: Den gamla stationen som stinker sågspånsisolering. Snyggt - inte minst omgivningen som också känns äkta.

Nisse

rac_hammer 2015-09-19 21:57

i vanlig ordning kan man bara häpna över dina vyer ekan. Det gamla stations huset samt den smala asfalterade gångbanan som går bredvid finns de att ladda hem?
Den ena sorten av trottoar, den som ligger runt stationen och är i refugerna heter JP sidewalk och finns på dls
Den andra sorten som är lite bredare heter SAM SRS och är en av samplaires :)

benkegbg 2015-09-20 21:43

Hej ! Instämmer till fullo i stum beundran hur snyggt ni bygger. Efter nära ett par års inaktivitet har jag nu vaknat till liv igen. Trainz 2012 fick en ny chans men då spåren blev vita hackstreck och min bana inte kom upp på riktigt så slängde jag ut 12, igen. Är tillbaka i 2010 och det tycks alla andra också bygga i.
Jag har annars mest varit en flitig truckförare i Euro Truck Simulator 2 samt en duktig farmare i Farming Simulator så något byggande och körande av tåg har det inte blivit förrän nu. Men som sagt - något har hänt med Bensland under tiden. Kan inte finna den så jag har beslutat att, för vilken gång i ordningen - har tappat räkningen - börja om på nytt.
Med Rac Hammers bana som grund skall jag nu förlänga den så det så småningom blir ett nytt Bensland. Leve republiken och dess tågälskande invånare!
Hälsningar

Nils Blid 2015-09-20 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av benkegbg (Inlägg 297712)
Hej ! Instämmer till fullo i stum beundran hur snyggt ni bygger. Efter nära ett par års inaktivitet har jag nu vaknat till liv igen. Trainz 2012 fick en ny chans men då spåren blev vita hackstreck och min bana inte kom upp på riktigt så slängde jag ut 12, igen. Är tillbaka i 2010 och det tycks alla andra också bygga i.
Jag har annars mest varit en flitig truckförare i Euro Truck Simulator 2 samt en duktig farmare i Farming Simulator så något byggande och körande av tåg har det inte blivit förrän nu. Men som sagt - något har hänt med Bensland under tiden. Kan inte finna den så jag har beslutat att, för vilken gång i ordningen - har tappat räkningen - börja om på nytt.
Med Rac Hammers bana som grund skall jag nu förlänga den så det så småningom blir ett nytt Bensland. Leve republiken och dess tågälskande invånare!
Hälsningar

Ett riktigt bra budskap från Kanada. Härligt att du är tillbaka igen.

Nisse

ekankal 2015-09-21 18:46

3 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av rac_hammer (Inlägg 297667)
i vanlig ordning kan man bara häpna över dina vyer ekan. Det gamla stations huset samt den smala asfalterade gångbanan som går bredvid finns de att ladda hem?

Tackar, och tack till dej också Nisse :).

Stationen är en ommålning på den här https://www.auran.com/TRS2004/DLS_vi...AssetID=388423, och gångbanan finns här http://trainz.rubikovo.name/index.php?cat=9, den ingår i paketet "Polní a lesní cesty" (överst på sidan).
-------------------------------------------------------------------------
Lansbro.... ;):D.

ekankal 2015-10-02 18:58

8 bifogad(e) fil(er)
På tal om trådar (lan & Bengan har ju fullt upp med såna nu, hehe), väcker väl upp den här tråden igen med några bilder från äldre dar ;):D.

lan 2015-10-02 20:03

Bara Fantastiskt Ekan
 
... allt det du omsätter av det vi försöker skapa :applad::applad::applad:

Du är en hörnpelare som verkligen behövs för att visa vad man kan göra!

"LANSBRO" har väl inga assossiatoner hoppas jag :visslar:
Men omålningen är snyggare än originalet, måste jag medge :tumme_upp:

ekankal 2015-11-04 12:07

8 bifogad(e) fil(er)
Tack för vänliga ord, Lennart :).
-------------------------------------------------
Godståg med BJ O-lok som dragare.

lan 2015-11-04 13:28

2 bifogad(e) fil(er)
Vilket sammanträffande! Håller ljust på att "Tanellisera" BJ O.
Skulle du kunna skicka mig dina ommålade texturer så jag kan iordningställa Texgroupen och testa så det fungerar?
Mitt leveransutförande bör kompletteras med ditt driftsutförande!

EDIT:
Har taget din uppladdade textur, så om du inte gjort ytterligare förbättringar så behöver du inte skicka nåt.
Har även snott din boggi eftersom min inte passade på ditt vädrade lok.

EDIT2:
Lyckades med Texgroupen och att boggin inte längre är Leveransutförande# får man leva med.

rac_hammer 2015-11-04 15:18

mycket tjusigt Ekan :tumme_upp: va e det för litet grå/grönt lok du har hittat?

ekankal 2015-11-05 21:02

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av rac_hammer (Inlägg 298674)
mycket tjusigt Ekan :tumme_upp: va e det för litet grå/grönt lok du har hittat?

Tackar :).
Loket kan du hitta här http://trainzmilitary.webnode.cz/ke-...idla/dieslove/.
---------------------------------------------------------------------
Lennart: Har målat om i princip allting på loket på bilderna (även phanto, boggie, plogar, etc), så den texturen "skär" sej nog tillsammans med alla "rena" grejor (hehe) ;):).
---------------------------------------------------------------------
Testkörning av en rälsbuss i TANE :).

RobertE 2015-11-08 03:17

1 bifogad(e) fil(er)
Underbart Ekan! vad mer kan man säga? :)


Det var länge sedan la upp något här. Jag hade kladdat på några vagnar och fått fram nya vagntyper.

Ett persontåg eller ett utfärdståg på väg mot Falun. Jag har aldrig set ett tåg se ut så här förut med de här typer av vagnar i samma tåg. ;)

Tågets sammansättning: Rc2+B2R+R4R+B7RU+B7RU+AB9+BFS9+S1TR

Nils Blid 2015-11-08 13:04

Härligt att se så många bilder på BJ O godslok. Enligt min ringa åsikt ett av de bästa loken i Trainz-flottan med utomordentliga värden när det gäller cab-körning. Loket är skapat av LAn och Korvtiger med draghjälp av Svenolov. Även jag har varit inblandad i all blygsamhet som betatestare.

Loket har, som jag ser det, endast en svaghet; ljudsignalen, ett skändligt misslyckande av i första hand mig. Det får ni leva med.

Konstruktionen var på sin tid unik i flera avseenden och kom att bilda bakgrunden till X2000.

Nisse

Edit: Det kanske bästa loket i Trainz.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:01.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009