Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Downloads (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=54)
-   -   Sj Z66 och CN Skd226 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28533)

KMW 2010-12-22 16:54

Sj Z66 och CN Skd226
 
3 bifogad(e) fil(er)
En liten julklapp från mig precis innan jag åker bort en vecka över jul.
Detta är väl bäst beskrivet som ett beta-släpp men jag tror och
hoppas att det inte ska vara några direkta fel i alla fall.
Innehåller två varianter, dels ursprunglig SJ Z66 målning och dels CargoNet Skd226.
Inga scenarior med utan det får man lägga upp själv.
Kommer även att arbeta fram en modell av V4 så det kommer en uppdatering på paketet och då kanske även med något scenario.
Släppet är en rpk-fil så det ska fungera både till RailSimulator och RailWorks.
Modellen kommer också att släppas till Trainz när vi fixat eventuella problem och gjort klart V4 modellen också.
Tack till Marcus Gustafsson som gjorde den första modellen som jag sedan tagit vid och gjort färdig.

God Jul och Gott Nytt År!

Micke.L 2010-12-22 17:38

Trevligt :) Tackar så mycket!

Ska testa när jag kommer till sthlm igen!

Mawkish 2010-12-22 18:50

Perfekt tajming när det ska jobbas lite på godsbangården under julhelgen så kan man testa spår och lok samtidigt, tack så mycket och god jul :)

KAB 2010-12-22 19:28

Kjempebra! God jul!

gubben50 2010-12-22 20:42

Hej! Bra gjort :tumupp: sen få jag önska alla en riktig

Mawkish 2010-12-22 23:14

Nu har jag testat att rulla kors och tvärs med och utan vagnar och det enda jag har hittat är att loket känns väldigt svagt från stillastående(rullar bakåt på fullt drag i vissa partier med ett par vagnar) testade och editera Max Force i bin filen från 20 till 95kN och även ändra i csv filen tractive effort vs throttle linjärt från 95 till 0 och det kändes ivf bättre i simulatorn även om jag absolut inte har någon koll på verkliga siffror :)

Pierre 2010-12-24 06:28

Tackar! Härligt med mer svenskt till RS/RW...

marklin 2010-12-25 16:55

Thank you for the 2 locomotive. :)

Regards,

Basse 2010-12-25 19:21

Tackar! Mycket fint :)

KMW 2010-12-29 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av Mawkish (Inlägg 225430)
Nu har jag testat att rulla kors och tvärs med och utan vagnar och det enda jag har hittat är att loket känns väldigt svagt från stillastående(rullar bakåt på fullt drag i vissa partier med ett par vagnar) testade och editera Max Force i bin filen från 20 till 95kN och även ändra i csv filen tractive effort vs throttle linjärt från 95 till 0 och det kändes ivf bättre i simulatorn även om jag absolut inte har någon koll på verkliga siffror :)

Hur många vagnar körde du med och hur såg banan ut (lutning/kurvor)?
Kom ihåg att detta är en lokomotor med 300hk och inte något linjelok.
Dock har jag bara grovt syftat prestandad utan någon större kunskap
om förebilden så det kan mycket väl behöva justeras.
Vill gärna höra fler omdömen och recensioner på saker som kan behöva justeras.


newS 2010-12-29 19:55

cool - thanks :tumme_upp:

Mawkish 2010-12-29 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av KMW (Inlägg 225966)
Hur många vagnar körde du med och hur såg banan ut (lutning/kurvor)?
Kom ihåg att detta är en lokomotor med 300hk och inte något linjelok.
Dock har jag bara grovt syftat prestandad utan någon större kunskap
om förebilden så det kan mycket väl behöva justeras.
Vill gärna höra fler omdömen och recensioner på saker som kan behöva justeras.


Jag hade 3(2 st Gbs och en findus) vagnar och den snutt det blev stopp med bakåtrull var efter en tunnel under huvudspår(från Västberga->Älvsjö) och ja det lutar väl ganska rejält upp från tunneln ut på bangården(25.5 promille visade RW) och det är en kurva direkt ut ur tunneln som är ganska skarp.

Har haft lite problem med att koppla vagnar speciellt om jag kopplar i en kurva händer det att vagnarna slår bakut och spårar ur. Jag behöver testa detta mer dock för att utesluta att det är någon av vagnarna som är extra känslig.

Fantastiskt roligt att köra loket jag kan fastna flera timmar i påhittade växlingsscenarios!

Edit: Testade ett stort antal lok och olika vagnar och det verkar som problemet med koppling i kurvor(genom växlar) existerar mer eller mindre för alla typer av kombinationer. Vad jag dock upptäckte var att när man backade emot vagnar med Z66:an så går buffertarna in en bra bit i vagnen vilket gör att vagnen hoppar till bakåt när den kopplas så jag gjorde en liten editering av bin filen för CollisionLength från 9.0 till 9.9(FrontPivotX * 2 - Ungefärlig koppel längd(0.3? Kanske halv koppellängd vid närmare eftertanke)) och det verkar ha kurerat skuttet bakåt vid koppling iaf

Hgv 2011-09-22 21:36

Efter att ha kört detta lok några timmar måste jag hålla med Mawkish om att det är för klent (men i övrigt mycket användbart! :)). Med tio tankvagnar ville det inte röra sig ur fläcken och med fem vagnar gick det med nöd och näppe att ta sig fram på plant spår men med 5 promille motlut tog det stopp.

ocvn 2012-01-03 20:32

Har laget noen repaints av Z66 i Baneservice og Grenland Rail versjon

http://3dtog.com/wp-content/uploads/...fc03ae38_b.jpg

Nedlasting

- Lag gjerne Scenarioer og del dem

smajlet 2020-07-31 20:59

Någon som fått till mer dragkraft i modellen, orkar ju inget.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:11.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009