Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Virtuella Tågbolag (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Starta ett tågbolag? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31225)

jonte34 2011-11-03 20:34

Starta ett tågbolag?
 
Hej!

Jag funderar på att starta ett virtuellt tågbolag till MSTS. Min fråga är då hur många är det som är intresserad att vara med? Min plan ser ut så här: Man kommer köra på dem svenska rutterna i MSTS (NMJ, KMJ, Stockholmsrutten och Trollhättanrutten, när dem är klara). Lokförarna ska ha linjekänsla för rutterna och ha utbildning för tåget dem kör. Riktig hemsida och det ska finnas olika aktiviteter för samma tåg till lokförarna samt riktiga tidtabeller.

Någon som är intresserad? :)

bönan 2011-11-03 20:47

Det kunde ju vara kul!:)

Bombardier Train 2011-11-03 22:54

Jag tycker också att det skulle vara kul. Vi kanske kan fortsätta på "World Wide Public-Transports" som vi hade tidigare, så kan man ju köra lokaltrafik också. :)

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26556

jonte34 2011-11-04 19:20

Inga mer som är intresserade? :confused:

jonte34 2011-11-04 21:43

Som det ser ut nu så är det 7 stycken som kan tänka sig att köra för tågbolaget, räcker det? :)

jonte34 2011-11-05 22:14

Okej så här ser min plan ut just nu: Vi kommer börja köra regionaltåg på NMJ och kommer utöka regionaltrafiken senare, vi kommer bara köra regionaltåg med loktåg och X12or, bolaget kommer heta Regional AB. Låter det bra? :)

Bombardier Train 2011-11-05 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av jonte34 (Inlägg 248577)
Okej så här ser min plan ut just nu: Vi kommer börja köra regionaltåg på NMJ och kommer utöka regionaltrafiken senare, vi kommer bara köra regionaltåg med loktåg och X12or, bolaget kommer heta Regional AB. Låter det bra? :)

Ja, det blir bra. Kan jag börja fixa med hemsidor? Kommer dock inte ha så mycket tid, så det kommer dröja ett tag.

Så WWP-T tar hand om lokaltrafiken och Regional AB tar hand om stambane-trafiken! Ska ni börja köra på DK2000 också? :)

bönan 2011-11-05 22:32

Vi börjar med NMJ och vi gör det VÄLDIGT seriöst...;) Jag har modifierat rutten (med Hawk:s tillstånd) till ett modernare utseende, med högre STH.

Sitter nu och jobbar som en tok med tidtabellerna. Regional AB kommer att köra all persontrafik på NMJ, utom två dagliga tågpar med SJ InterCity som ger direktförbindelse Nåttebo - Stockholm.:)

jonte34 2011-11-05 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 248578)
Ja, det blir bra. Kan jag börja fixa med hemsidor? Kommer dock inte ha så mycket tid, så det kommer dröja ett tag.

Så WWP-T tar hand om lokaltrafiken och Regional AB tar hand om stambane-trafiken! Ska ni börja köra på DK2000 också? :)

Det är bara att sätta igång, jag ska försöka fixa loggan ikväll. :)

Wasso 2011-11-05 23:41

Hej!

Som det ser ut nu kommer WWPT att trafikera följande:

Tvärbanan (MSTS)
Bönans Stockholmsrutt (MSTS)
London Underground - Circle Line (WoS Vol.3)
Berlin U-Bahn - U7 (WoS Vol.2)
Berlin U-Bahn linje U2 & U8 (Berlin Subway - MSTS)
Stockholms Tunnelbana (Trainz)
DK2000H Malmö - Helsingör (MSTS)
Northern Europe (Railworks)

Så det blir en del ;)

Vi kommer även att vilja ha linjechefer/trafikansvariga till varje linje. Vi kommer med mer info om detta senare, men är ni intresserade redan nu? PMa mig så fixar vi något som passar! :)

bönan 2011-11-05 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av Wasso (Inlägg 248585)
Hej!

Som det ser ut nu kommer WWPT att trafikera följande:

Tvärbanan (MSTS)
Bönans Stockholmsrutt (MSTS)
London Underground - Circle Line (WoS Vol.3)
Berlin U-Bahn - U7 (WoS Vol.2)
Berlin U-Bahn linje U2 & U8 (Berlin Subway - MSTS)
Stockholms Tunnelbana (Trainz)
DK2000H Malmö - Helsingör (MSTS)
Northern Europe (Railworks)

Så det blir en del ;)

Vi kommer även att vilja ha linjechefer/trafikansvariga till varje linje. Vi kommer med mer info om detta senare, men är ni intresserade redan nu? PMa mig så fixar vi något som passar! :)

Hej! Kan ni posta information om detta bolag i en annan tråd, så att vi kan hålla oss till diskussion om bolaget "Regional AB" i denna tråd?:)

Bombardier Train 2011-11-05 23:51

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 248586)
Hej! Kan ni posta information om detta bolag i en annan tråd, så att vi kan hålla oss till diskussion om bolaget "Regional AB" i denna tråd?:)

Hej! Eftersom det är så få aktiva från båda bolagen tänker vi samarbeta. Varje bolag har sin lilla "inriktning".
Regional AB är inriktade på stambanetrafik och WWP-T på lokaltrafik (och lite stambanetrafik, bl.a på DK2000 och din rutt). Fast det är nog bra om vi ordnar ett eget forum med två forumdelar där vi diskuterar. :)

Här är loggan:

Bifogad fil 47769

bönan 2011-11-05 23:55

1 bifogad(e) fil(er)
Aha. Fast Regional AB kommer ju att köra lokal trafik runt Mellefors också.:) Se tidtabellen:

Wasso 2011-11-05 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 248588)
Aha. Fast Regional AB kommer ju att köra lokal trafik runt Mellefors också.:) Se tidtabellen:

Man kan väl säga att vi "lånar" lite av varandra. WWPT kör lite stambana, och Regional AB kör lite lokaltrafik :)

Men det bästa är nog som Bombardier säger, ett eget forum med två delar :)

bönan 2011-11-06 00:00

Japp.:) Vill dock påstå att Regional AB bara kör regionaltrafik (hittills). Längsta sträckan på NMJ lär hamna på dryga timmen...;):)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:19.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009