Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   SJ Tp Motorlok 891 mm ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34088)

lan 2013-03-27 16:56

SJ Tp Motorlok 891 mm ...
 
1 bifogad(e) fil(er)
.. som Marcus Gustavson hade planer på, och fortfarande har! Men Marcus har uppenbart "konveretat" till RailWorks och projektet T23 - Tp som Marcus och Ekan höll på med är tydligen nedlagt !

Jag har kontaktat Marcus om att få färdigställaT23 och bygga om den till Tp för Trainz, och vad jag förstått verkar det OK.

Jag gjorde boggierna till både T23 och Tp för Marcus räkning så den biten var redan klar.

Marcus och jag har utbytt mesher och annat förr och kommer att fortsätta med det !

En bild på den blivande Tp (Grodan Boll):

L

bjornl 2013-03-27 17:11

Hej LAn

Den ser fiiin ut :grin:

/ Björn

Jockes 2013-03-27 17:16

Den ser riiktigt fin ut! Detta gör mig verkligen sugen på att bygga en smalspårsbana! Ett Tp-lok är verkligen något som saknats! Det är stort, maffigt, och passar väldigt bra in i Svensk miljö! :) Ska bli kul att se mer från detta! Nu saknas bara lite passagerarvagnar som Tp-loket kan dra :rolleyes: :D

rac_hammer 2013-03-27 17:49

ser fint ut vet ju att Marcus och Ekan började på lite grejer till trainz som såg mycket lovande ut tex t43:an och tb mm så e ju bara kul att se fler av de påbörjade arbeten färdigställda :) och om det e någon jag vet kan hjälpa dem med det är det du lan :) keep up the good work

ekankal 2013-03-27 18:03

Hmm, tycker mej känna igen bastexturen där, hehe ;).

Snyggt jobbat med loket i.a.f. :)

gp3119 2013-03-27 18:04

ser riktigt bra ut LAn. När kommer det ut i trafiken? (Glad påsk)

RobertE 2013-03-27 19:04

Detta är vackert. (Glad påsk!)

rely 2013-03-27 19:21

Herre min skapare vad vacker hon är! Jag ser verkligen fram emot att se hur bygg processen på detta lok kommer se ut! :D :D

Är det så att vi åskådare får komma med synpunkter och idéer om saker som ev inte riktigt ser "rätt" ut? :rolleyes: :) För det kan vara så att jag har en smockfull pärm med saker som berör Tp-loken. (Om den inte ligger i farsans "arkiv" dvs, för då kan det bli svårt att hitta den.) Skulle kunna leta efter den om du skulle ha några frågor om henne. :)

steffe80 2013-03-27 19:51

Riktigt snyggt Lan. :)

lan 2013-03-27 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av rely (Inlägg 275612)
Är det så att vi åskådare får komma med synpunkter och idéer om saker som ev inte riktigt ser "rätt" ut? :rolleyes: :)

Naturligtvis skall ni komma med synpunkter! Det jag har att gå efter är ett dussin "halvtaskiga" bilder och ett litet datablad. Sen har jag Marcus mesh av T23 som jag försökt "knåda" om till en Tp.

rely 2013-03-27 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 275623)
Det jag har att gå efter är ett dussin "halvtaskiga" bilder och ett litet datablad.

Hoppas att du har lite fler bilder att gå efter nu. :rolleyes: :inbox:

stickanw 2013-03-27 22:05

Vacker är hon/han kanske. Men ho foswin jo blann Relys grönsaker!

Stickanw

Marcus Gustavsson 2013-03-27 23:32

Boggien stämmer inte riktigt om det är ett Tp, ska bara vara tre drivhjul med två blindaxlar i ändarna samt att det sitter ett svänghjul utanför varje hjulaxel på koppelstängerna.
Kan även tillägga att jag nu för tiden har en mycket bättre mesh tillgänglig för huvarna på Tp och T23 än den gamla, då har har mycket bättre ritningar att tillgå än den lågupplösta versionen jag byggde T23:an ifrån.

Lycka till med byggnationen!

lan 2013-03-27 23:41

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 275636)
Boggien stämmer inte riktigt om det är ett Tp, ska bara vara tre drivhjul med två blindaxlar i ändarna samt att det sitter ett svänghjul utanför varje hjulaxel på koppelstängerna.
Kan även tillägga att jag nu för tiden har en mycket bättre mesh tillgänglig för huvarna på Tp och T23 än den gamla, då har har mycket bättre ritningar att tillgå än den lågupplösta versionen jag byggde T23:an ifrån.

Lycka till med byggnationen!

Marcus,
det du säger om boggin måste rättas till, kan du skicka ritning/bild, vore tacksam ! Även ritningarna intresserar mig, jag vill ju gärna försöka göra det bästa av detta!

Har även stukat till din gamla T23a så gott det låtit sig göra:

lan 2013-03-27 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 275636)
Boggien stämmer inte riktigt om det är ett Tp, ska bara vara tre drivhjul med två blindaxlar i ändarna samt att det sitter ett svänghjul utanför varje hjulaxel på koppelstängerna.

Verkar vara två drivhjul och 3 blindaxlar ? men det löser sig nog med tiden.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:54.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009