Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Norrköpings spårvägar (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27011)

maxlk96 2010-06-28 20:31

Norrköpings spårvägar
 
Hej jag håller på att bygga norrköpings spårvagnsnät till trs Som ni kan följa framstegen här och ska självklart ha med centralstationen som jag håller på med just nu. Denhär rutten kommer antagligen att släppas på downloadstråden innom outsagd tid, jag gör detta för att jag blev så inspirerad av gbgtrams Projekt göteborg

ALLT ÄR MÄTT NÄSTAN EXAKT:grin: PÅ METERN ALTSÅ

Rc1166 2010-06-28 20:47

Det låter kul. :tumme_upp:

Har åkt där många gånger och även fått köra en liten bit.

marmar 2010-06-28 21:23

Loter kul!:D Lycka till!:)

maxlk96 2010-06-28 21:24

2 bifogad(e) fil(er)
Här har vi de små framstegen som jag har gjort (Detta har jag gjort idag (Började vid 10 och har tagit många pauser då och då))

PS. den andra bilden är en ankomsttavla som jag försöker göra till gmax (det är mitt första bygge) den kommer finnas i olika utföranden

maxlk96 2010-06-28 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av marmar (Inlägg 213506)
Loter kul!:D Lycka till!:)

Tack:grin:

GBGtram 2010-06-28 21:37

kul...
 
Citat:

Ursprungligen postat av maxlk96 (Inlägg 213503)
Hej jag håller på att bygga norrköpings spårvagnsnät till trs Som ni kan följa framstegen här och ska självklart ha med centralstationen som jag håller på med just nu. Denhär rutten kommer antagligen att släppas på downloadstråden innom outsagd tid, jag gör detta för att jag blev så inspirerad av gbgtrams Projekt göteborg

ALLT ÄR MÄTT NÄSTAN EXAKT:grin: PÅ METERN ALTSÅ

Hej, kul att du blev inspirerad av PT GBG rutten som jag byggt.
De låter som ett fint & intressant byggprojekt, härligt att spårvägarna i Sverige börjas byggas av nu, du är den första vad jag vet som gör de i Norrköping, vi GBGtram & trainz2007 ( PT GBG) slår rekord i de tidigare avbyggnationerna av Göteborg och bygger av hela Göteborg inte bara spårvangsnätet utan tåg med.. även lite annat som flyglinjer ( från Säveflgpl.) busslinjer & Älvsnabbs linjen ( båt) mm...

Men lycka till med Norrköpnings Spårvagnsnät :tumme_upp:

maxlk96 2010-06-28 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 213512)
Hej, kul att du blev inspirerad av PT GBG rutten som jag byggt.
De låter som ett fint & intressant byggprojekt, härligt att spårvägarna i Sverige börjas byggas av nu, du är den första vad jag vet som gör de i Norrköping, vi GBGtram & trainz2007 ( PT GBG) slår rekord i de tidigare avbyggnationerna av Göteborg och bygger av hela Göteborg inte bara spårvangsnätet utan tåg med.. även lite annat som flyglinjer ( från Säveflgpl.) busslinjer & Älvsnabbs linjen ( båt) mm...

Men lycka till med Norrköpnings Spårvagnsnät :tumme_upp:

tack igen :godnatt:

maxlk96 2010-06-29 20:12

1 bifogad(e) fil(er)
Här kommer ett repaintframsteg (mitt första faktiskt)
Kommentera gjärna av all sorts kritik :grin:

maxlk96 2010-06-29 20:39

om det är någon som har kartor av några slag skicka dem gjärna till mig för att det skulle vara till stor hjälp

Jonmpa 2010-06-29 20:42

Mycket bra, jag saluterar dig. mvh Johnny

GBGtram 2010-06-29 21:35

..tips
 
Citat:

Ursprungligen postat av maxlk96 (Inlägg 213567)
om det är någon som har kartor av några slag skicka dem gjärna till mig för att det skulle vara till stor hjälp

Snyggt, den vagnen ser ju bekant ut... Ett tips använd goolge earth, där kan du se kartbilder i 3-d och vanligt från 2009 även gatuvyer och en massa nadra bilder på områdena på kartan.. så google earth rekommenderar jag strakt.. om de inte skulle räcka kan du prata me kommunen eller banverket om spårkartor, vi gjorde de och fick en stor karta på 2 meter....över Göteborgs centrala bangård

maxlk96 2010-06-29 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 213573)
Snyggt, den vagnen ser ju bekant ut... Ett tips använd goolge earth, där kan du se kartbilder i 3-d och vanligt från 2009 även gatuvyer och en massa nadra bilder på områdena på kartan.. så google earth rekommenderar jag strakt.. om de inte skulle räcka kan du prata me kommunen eller banverket om spårkartor, vi gjorde de och fick en stor karta på 2 meter....över Göteborgs centrala bangård

jag använder google earth till mätningarna men norrköping finns inte i 3d:mad: och det är ganska lågupplöst, jag föredrar eniros "Utsiktsvy" eller perspektiv so jag skulle kalla det. det är nog en jättebra ide om man skulle kunna få tag i en spårplan. tack:tumme_upp:

trainz2007 2010-06-29 22:47

Snyggt
 
Väldig bra början och din första repaint var väldig snygg, trodde att den såg ut så (alltså att du laddade ner en färdig norrköpingsspårvagn) innan jag läste om din repaint så bra jobbat!

Du får gärna använda spår och saker från vår rutt, det finns coola stadsspår som har spåren på tegelstenarna, börjar med Strab eller nåt

//GAMPANAT
Projekt Göteborg

henke327 2010-06-29 22:55

Har själv varit inne på att bygga Norrköping, då använde jag denna karta.

http://www.norrkoping.se/bo-miljo/tr...rta_070212.pdf

Lycka till!

maxlk96 2010-06-30 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av henke327 (Inlägg 213589)
Har själv varit inne på att bygga Norrköping, då använde jag denna karta.

http://www.norrkoping.se/bo-miljo/tr...rta_070212.pdf

Lycka till!

tack jag ska börja använda mig av den när jag börjar med spårvagnsnätet, håller fortfarande på med centralstationen


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:12.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009