Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Downloads (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Lokomotorer av typ Z43 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25063)

bear 2009-11-15 19:40

Lokomotorer av typ Z43
 
5 bifogad(e) fil(er)
Behöver du dragkraft till ditt lokalgodståg? Börjar du fundera på att rationalisera bort de sista ångliken i växlingen? Behöver du industrilok?

Då kan en standard lokomotor av typ Z43 vara något för dig.

Dessa slitvargar fans i hundratals vid våra järnvägar och lever än idag vid industrier och som dragare av banarbetståg.

Bifogat finner ni tre version av Z43.

- Första generationen målat i rödbrunt och SJ märkt.
- Tredje generationen målat i Orange/Blå och SJ märkt.
- Tredje generationen som industrilok "Loke" från halmstads järnverk.

Samtliga använder den bogey "z43 bogey" som finns bifogad i en separat CDP fil.

Engine file är från den Z4p är från den Z4p som också finns att hämta ner under downloads här på forumet.

Generation 1 maskinen har också fått låna caben från denna Z4p. Generation 3 maskinerna saknar helt hytt.

Det är möjligt att jag tar mig samman och återkommer med nya versioner med LOD och andra finesser framöver.

Affe 2009-11-15 19:52

Herregud! :tumme_upp:

stora vågen 2009-11-15 20:02

Bra jobbat! :tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::tumme _upp: Kan inte vänta att använda dem.

X2an 2009-11-15 20:22

:drool::drool:UUUuuuUUuuuUuuuUUnderbart!!!!!!!:tum me_upp::tumme_upp::grin::grin::drool::drool:

Marcus Gustavsson 2009-11-15 20:24

LOKE! det är ju ett lok man känner igen väldigt väl ifrån landeryd, tack så mycket för ditt arbete bear! :)

Bengan 2009-11-16 16:23

Man får tacka, så hemskt mycket för dessa Z43:or.

En nyfiken fråga.
Hur hårt håller du i 3D-filen.
Finns möjligheten, att någon från MSTS eller KRS får ta del utav dom och exportera Z43:an till MSTS eller KRS.

Tänkte mest nu, när hela CW-delen har gått om intet och att det är lite brist på svenskt material, speciellt till KRS.
Tanken med CW, var ju att ha ett samarbete med modellerna mellan spelen. Kanske samarbetet kan fortsätta på annat sett, som byte av 3D-filer. Så kanske vi får nått tillbaka till Trainz i framtiden.

Bara en idé.

bear 2009-11-16 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 197065)
Man får tacka, så hemskt mycket för dessa Z43:or.

En nyfiken fråga.
Hur hårt håller du i 3D-filen.
Finns möjligheten, att någon från MSTS eller KRS får ta del utav dom och exportera Z43:an till MSTS eller KRS.

Tänkte mest nu, när hela CW-delen har gått om intet och att det är lite brist på svenskt material, speciellt till KRS.
Tanken med CW, var ju att ha ett samarbete med modellerna mellan spelen. Kanske samarbetet kan fortsätta på annat sett, som byte av 3D-filer. Så kanske vi får nått tillbaka till Trainz i framtiden.

Bara en idé.

Som jag skrev tidigare i 3D-design forumet så är det bara att säga till om man vill ha källfilerna till något jag har gjort. Dock så kommer de i befintligt skick och utan garantier, tillexempel finns det några trasiga ytor i modellen som exporten gnäller på men då jag inte har sett dem så har jag inte brytt mig mera än så.

Självklart har jag alltså inget problem om någon vill använda mina modeller till något, eller förbättra dem. Men jag skulle naturligtvis uppskatta om vi alla fick tillgång till dessa förbättringar, se det lite som GPL. Modifiera hur mycket du vill bara andra får ta del av dina förbättringar på samma villkor.

rac_hammer 2009-11-16 16:56

jag kan inte hitta z4p loket nån som kan stå till tjänst med en länk?:oskyldig:

bear 2009-11-16 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av rac_hammer (Inlägg 197071)
jag kan inte hitta z4p loket nån som kan stå till tjänst med en länk?:oskyldig:

Du hittar den här:

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=13759

Och hytten:

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=13760

rac_hammer 2009-11-16 17:26

tackar ö:ber:

Victor S 2009-11-16 19:14

Vilken version av Trainz är de gjorda för?

bear 2009-11-16 19:21

2009 men antagligen kommer allt utom kopplena att fungera i ändre versioner om man ändra versionstaggen.

Victor S 2009-11-16 19:57

Vart ändrar man det?

bear 2009-11-16 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av Victor S (Inlägg 197105)
Vart ändrar man det?

Ändra taggen trainzbuild Trainzbuild config.txt till 2.4 så säger Ekan att det skall fungera, jag har dock inte testat då jag inte kör äldre versioner av trainz själv.

Victor S 2009-11-16 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av bear (Inlägg 197108)
Ändra taggen trainzbuild Trainzbuild config.txt till 2.4 så säger Ekan att det skall fungera, jag har dock inte testat då jag inte kör äldre versioner av trainz själv.

Jaha, ändrade den till 2.6, då det är den versionen jag har :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:13.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009