Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Mobiltelefon Nej! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=29847)

lan 2011-05-04 21:40

Mobiltelefon Nej!
 
4 bifogad(e) fil(er)
Sporrad av de positiva omdömena om mina pissoarer fortsätter jag men en icke mobil telefon från anno "dazumal". Utmaningen är att få till öppningsbara dörrar genom att trampa (läs klicka med musen) på ett "rikstelefonbrunnslock" framför dörren. Får se om det lyckas? En nightmesh hör väl också till? Detta är ruskigt kul att bygga - små saker med stora utmaningar!

Vi hörs:

stina 2011-05-04 21:44

Ser fantastiskt ut...
 
Vilket komplement till äldre svensk stadsbebyggelse detta blir.. kul att ha denna att vänta på.. Har nämnt det förut: Alla ni som lägger ut objects för nedladdning är guld värda... !

ekankal 2011-05-04 21:50

I brist på bra formuleringar, så kan jag bara instämma med föregående talare :).

lan 2011-05-04 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av stina (Inlägg 236653)
Vilket komplement till äldre svensk stadsbebyggelse detta blir.. kul att ha denna att vänta på.. Har nämnt det förut: Alla ni som lägger ut objects för nedladdning är guld värda... !

Tack Stina!
Vänta länge hoppas jag ni skall slippa, om jag inte behöver blanda in Svenolov, vars inkorg just nu svämmar över (som ensam skriptkunnig bland alla "galna, maniska" byggare"), i brunnslocket och dörrarna, men jag har gett mig f-n på att klara det själv?

rely 2011-05-06 19:01

Kan inte säga mer än att håller med Stina! Grymt LAn!

marmar 2011-05-06 19:04

Snyggt LAN!

lan 2011-05-06 21:18

Får man citera sig själv?
 
Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 236658)
Tack Stina!
Vänta länge hoppas jag ni skall slippa, om jag inte behöver blanda in Svenolov, vars inkorg just nu svämmar över (som ensam skriptkunnig bland alla "galna, maniska" byggare"), i brunnslocket och dörrarna, men jag har gett mig f-n på att klara det själv?

Det ligger till så här, tror jag?: Trainz kan inte detektera om man vänsterklickar på ett objekt i driver och därmed går det inte att skripta (enl. Svenolov). Det finns en möjlighet att göra dörrarna på telefonkiosken öppningsbara med "Klick" - om man gör kiosken som en MoJunction men då måste man placera ut en växel med invisible track och sen sätta Telefonkiosken som en "lever" på den. Jag tycker det verkar tunggrott? Vad tycker ni?

GBSF 2011-05-06 21:54

En öppen, en stäng och en animerad version kanske?

X2an 2011-05-07 06:32

Eller, så kan man klicka på den (View propertices) och man kan välja om den ska vara öppen eller stängd. Dock tror jag att det inte funkar i Driver...

ekankal 2011-05-07 07:52

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 236803)
Vad tycker ni?

"Röstar" på en öppen resp. stängd.
Kanske lite överkurs med animering på ett sådant objekt (även om det är kul med grejjor som fladdrar och har sej :D), om man måste använda spår å växlar oxå för att det ska funka :).

stickanw 2011-05-07 11:38

Ytterligare en "pärla" denna gång i gjutjärn, men gosse vad snygg den blir.
Röstar för en öppen och en stängd pluss en med Åssbån.:)

Stickanw

lan 2011-05-07 17:25

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av stickanw (Inlägg 236834)
Ytterligare en "pärla" denna gång i gjutjärn, men gosse vad snygg den blir.
Röstar för en öppen och en stängd pluss en med Åssbån.:)

Stickanw

Ahhhh, med ljud till: "Dô Beda, ja blir sen ikväll, ska jobba ôver vettu, du kan la kôpa nårra pilsner tess ja kåmmer!!" Strålande idé stickanw! Då blir det en inviseble trevägsväxel om jag nu väljer den varianten?

Då får jag ju göra telefonapparaten 3D så Åssbon har nåt att hålla sig i ;-)

Nightmeshen på gång:

stickanw 2011-05-07 18:39

Hade det gällt pissoaren hade det väl varit en strilande ide?:)

Stickanw

leoj 2011-05-08 21:54

Va fint :D

här är man borta, ute i skogen en vecka, så finns det massa trevliga saker här :D


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:24.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009