Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Lite 3D bilder från min rutt... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35836)

wase 2015-09-13 01:39

Lite 3D bilder från min rutt...
 
5 bifogad(e) fil(er)
Hej på Er!
Hoppas att detta är rätt forumsdel att visa lite screenshots. Bygger 3D objekten samtidigt som jag bygger rutten. Har kompletterat tidigare byggen med mer objekt. Alla gamla objekt som inte hade natttextur har nu det. Jag gillar att köra på natten så bilderna idag är nattbilder.
Första bilden är för en månad sen och bild 2 är från ikväll.

Ha de!
Wase

wase 2015-09-13 01:55

Ahh, jag klickade lik f-rbaskat på fel 3D bibliotek. Denna tråd skall ju ligga under 3D MSTS/Openrail... Gubben börjar bli gammal...
Kan någon vänlig moderator flytta den åt mig?
Wase

wase 2015-09-20 01:37

Lite nya bilder
 
8 bifogad(e) fil(er)
Hej på Er.
Det är otroligt vilken tid det tar att bygga en rutt. Jag är fortfarande i Wasefors men nu har jag lagt in över 1100 objekt i den tilen så RE börjar grymta. Nåväl, jag har utökat med en tile söderut och en norrut så nu fortsätter jag utanför stan. Dessa bilder är från ikväll.

wase 2015-09-20 01:41

Fortsättning
 
2 bifogad(e) fil(er)
De sista bilderna...

Jockes 2015-09-20 10:09

Snyggt! :) Och snygg flygande bil på bild 5 :grin::grin::tumme_upp:

bönan 2015-09-20 11:23

Trevliga bilder, vill bara påpeka att detta är forumet för TS2015 och inte MSTS. :)

wase 2015-09-20 12:10

Hej.
Som jag skrev som andra inlägg ( 2015-09-13, 01:55 ) i denna tråd, kan någon moderator flytta denna tråd??

Kranföraren har tröttnat på alla polisbilar så han tänker droppa en bil på dessa från kran...

-Nej, allvarligt talat, bilen är en test om det går att rikta belysning nedåt, typ gatuarmatur.
Jag satt i princip hela kvällen igår och försökte förstå hur belysning fungerar. Min tanke är om det går att göra en gatubelysning med liknande strålkastare som ett lok eller bil.

Jag bara inte får till koderna i S-filen, vet inte vilka värden som styr belysning. Bevisligen har konstruktören av bilen lyckats få till strålkastare och min tanke var att använda dessa koder för gatbelysning...

Någon som vet???

Må Väl!
Wase

ADDE 2015-09-20 12:39

Fram tills dess så tycker jag att du får skapa en ny tråd i rätt avdelning. Det är lite aktivitet från administrationen på denna forum tyvärr...

Olaf Lindström 2015-09-20 12:43

Flyttat till rätt del av forumet, tack ADDE för meddelandet till moderatorer/admins.

Genom att skicka in ett meddelande så får vi mail om det även om vi inte är inloggade på forumet.

micke321 2015-09-20 19:49

Snygga polis bilar... Vill du ha att strålkastare lyser på natten? Kontakta mig på mail så ska vi se om vi kan komma fram till nåt...

wase 2015-09-24 20:18

Tre nya stationer klara...
 
2 bifogad(e) fil(er)
För min andra rutt... Spårläggning färdig halvvägs norrut.

Wase

mikban 2015-09-24 20:44

Är det tjustbanan?! :tumme_upp:

wase 2015-09-24 21:11

Hej.
Ja, det är Tjustbanan som jag också bygger på. Stationerna är ju Västervik, Jenny och Gamleby på bilden, dock uppställda i Wasefors rutten som är en fiktiv rutt.
Ska börja bygga stationerna Överum, Åtvidaberg, Mormorsgruvan, Bjärka Säby och Linköping framledes.
Gamleby var svår att bygga då jag bara hittat tre stycken svartvita fotografier, ett före branden och två efter branden. Stationen är numera riven och bortforslad.
/Wase

mikban 2015-09-24 21:18

Jätte intressant! :)

Kan du visa upp en bild på Tjustbanan kanske?

wase 2015-09-27 13:31

Problem med skuggor i OR.
 
2 bifogad(e) fil(er)
Hej på Er.
Jag satt igår kväll och lade till i RE, att varje objekt skall generera skuggor.
Provkörde sen i OR men det blev bara skuggor från "större" objekt, inte från vägskyltar mm.
Gick då över och körde rutten i MSTS och där fanns alla skuggor med, se bilder. Till och med från minsta vägskylt.

Har någon annan upplevt samma med OR eller kan det vara mitt grafikkort som stökar?

Bild 1 är MSTS och man ser skuggor från vägskylt, lilla röda telestation och signalen före järnvägskorsningen och högspänningsvarningen (vet inte vad den kallas) över järnvägsövergången.
Bild 2 är OR där finns inga skuggor förutom stora hus.

Båda körningarna är gjorda vid samma klockslag, kl. 18.00 med solen rakt från vänster.

Må Väl!

//Wase


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:32.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009