Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Scenarios och scripts (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   STL's ljussignaler från TS2012 till TS2019 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=38045)

Otto 2023-10-22 20:01

STL's ljussignaler från TS2012 till TS2019
 
Jag har konverterat en bana i TS2012 till TS2019. Då hände olika saker. Bla att STL's ljussignaler inte längre fungerar. Det fungerar inte heller att lägga in nytt bla. för att properties-rutan saknar de specifika uppgifterna.
Jag har build 117009. Finns det något magiskt man kan göra för att väcka de till liv eller för att kunna lägga in nya STL-signaler.
//Otto

korvtiger 2023-10-23 10:07

Tyvärr strular signalsystemet en del i TRS2019, men det går ändå att få det mesta att fungera enligt det jag har upplevt, bara man trilskas lite med dem. När det kommer till att få igång propertyrutorna på signalerna eller på de osynliga mastrarna så har jag upplevt att de brukar hoppa igång ifall man går in i Driver mode (Ctrl F2) och sedan hoppar tillbaka till Surveyor (Ctrl F1) igen. Det kan även hjälpa att spara banan och gå tillbaka till huvudmenyn och ladda om banan på nytt. Dessutom är Surveyor normalt pausad, vilket jag tror kan stänga av viss funktionalitet i script. Bland annat så körs inte animationer förrän man "avpausar". Den knappen hittar man bland någon av drop-downmenyerna, högst upp till vänster på skärmen i Surveyor. Det kan behövas för att signalerna ska slå om i Surveyor, men jag är inte helt säker på detta.

Vad det är som orsakar att ljussignalerna inte fungerar för dig vet jag inte, men prova det som jag nämnt ovan, så kan du se om de hoppar igång. :)

Otto 2023-10-23 20:45

Tack. Jättebra med de många olika tipsen.:) Nu verkar det finnas möjlighet att få de att fungera. Jag provar igenom dina olika tips, så får vi se.
/Otto

Jockes 2023-10-25 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av korvtiger (Inlägg 322043)
Tyvärr strular signalsystemet en del i TRS2019, men det går ändå att få det mesta att fungera enligt det jag har upplevt, bara man trilskas lite med dem. När det kommer till att få igång propertyrutorna på signalerna eller på de osynliga mastrarna så har jag upplevt att de brukar hoppa igång ifall man går in i Driver mode (Ctrl F2) och sedan hoppar tillbaka till Surveyor (Ctrl F1) igen. Det kan även hjälpa att spara banan och gå tillbaka till huvudmenyn och ladda om banan på nytt. Dessutom är Surveyor normalt pausad, vilket jag tror kan stänga av viss funktionalitet i script. Bland annat så körs inte animationer förrän man "avpausar". Den knappen hittar man bland någon av drop-downmenyerna, högst upp till vänster på skärmen i Surveyor. Det kan behövas för att signalerna ska slå om i Surveyor, men jag är inte helt säker på detta.

Vad det är som orsakar att ljussignalerna inte fungerar för dig vet jag inte, men prova det som jag nämnt ovan, så kan du se om de hoppar igång. :)

Precis, man måste "avpausa" för att signalerna ska fungera i surveyor :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:15.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009