Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tåg till msts (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25175)

Fredrik1996 2009-12-02 19:18

Tåg till msts
 
Är det nån som vet hur man laddar ned tåg till msts. jag försöker men vet inte hur

Totte 2009-12-02 19:30

Välkommen till MSTS!
 
Hej!
Välkommen till MSTS!
Du kan besöka BanByggarna sida där finns massor av tåg.
Hur man installerar tåg så läser du Read Me filerna som medföljer tågen. Du får nog jobba med utforskaren för installationen för de flesta tågen. De flesta är komprimerade, så du måste Extrahera dem.
Besök BB: http://www.banbyggarna.se/msts/msts.htm

Jonmpa 2009-12-02 19:33

Du laddar ner tåget och i de flesta fall finns det en mapp som heter Trains och en mapp som heter Consists då kopierar du dessa och klistrar in i: C:/program/microsoft games/Train simulator eller iallafall där du har installerat Microsoft train simulator
och väljer att ersätta, i vissa fall finns det ett program med när du laddar ner tågsättet som du dubbelklickar på och väljer att installera i C:/program/microsoft games/Train simulator eller där du har installerat Microsoft train simulator, programmet installerar filerna som tillhör tågsättet till den mapp du väljer. Var inte detta tydligt nog så får någon annan förklara närmare eller bättre. mvh Johnny

Bombardier Train 2009-12-02 19:48

Kan tillägga att ibland följer ingen consist med, då får man i så fall göra en själv, och det görs med AE. (Följer med MSTS vid installation) Sen är det bra, om du till nästa gång skriver MSTS-relaterade saker i dess tråd.

Fredrik1996 2009-12-02 20:05

Det enda jag inte hajar är de så kallade zip-filerna som står i read-me filerna

Fredrik1996 2009-12-02 20:16

och förresten trollhättan banan som behöver xtrack för att fungera. tipsa mig hur man gör det och så har jag idag laddat ned mstsbin och Xtrack så nu är det problemet löst.

Bombardier Train 2009-12-02 20:34

Den behöver både Xtracks och Newroads för att fungera. Newroads ska installeras före Xtracks, annars blir det problem med T-section.dat

Fredrik1996 2009-12-02 20:41

Tack för tipset då vet jag vad jag måste göra

elektro 2009-12-05 15:25

Jag har laddat ner Trollhättan light för länge sen. Kanske jag försöker att installera och köra til jul när det blir lite tid över för sånt.
Jag hämtar xtracks och newroads. Det skrivs om ny tsection.dat, behöver jag hämta den också?
MVH Olle M

Fredrik1996 2009-12-05 15:39

Hur laddade du ner den. jag har försökt men har inte sett det för att mitt jag var tvungen att avinstallera msts

elektro 2009-12-05 15:41

Det var ganska länge sen, Jag tror att jag hämtade rutten från banbyggarna.
MVH Olle M

Bombardier Train 2009-12-05 16:03

Nya tsection.dat ska nog inte behövas, efter som den nya tsection.dat inte fanns när den första delen byggdes.
Thn (+ tillhörande fordon) hämtas från Banbyggarna, ja. :)

Fredrik1996 2009-12-05 16:47

Okej men eh. Jag behöver hjälp med att ladda ner trollhättan banan för att jag har försökt men den fanns inte med i rutt listan i msts så kan nån hjälpa mig. Jag har gjort det här för flera månader sen men var sugen att försöka igen. Jag har laddat ned Xtrack och newroads.

bönan 2009-12-05 17:07

Ok installerat Newroads & Xtracks i rätt årdning också? Kolla att du installerade dem i rätt sökväg. Kolla också att det finns en mapp som heter "TROLLHATTAN" i C\Program\Microsoft Games\Train Simulator\Routes\. Om du öppnar den ska det finnas många mappar som heter Activitys, Envfiles osv. Om det inte gör det, så har du installerat fel på något sätt. Försök igen och följ readme noga!:)

Totte 2009-12-05 17:35

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Så här ska Trollhattan_Light vara i enligt bilden.
Den ska finnas i startmenyn egentligen, för det finns Paths-filer och act-fil med.
Sen när det gäller NewRoad och Tsection, det räcker med ver.38.
Om du får problem ändå, så kan det vara brist på tåg.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:27.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009