Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MSTS / Open Rails - Downloads (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Stockholmsrutten V2 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31561)

bönan 2011-12-24 12:20

Jag har kört på vintern utan problem. Vilken tid på dygnet körde du? Med eller utan snöfall?:)

ante 2011-12-24 12:32

Hej!

Körde från Södertälje syd kl 08:56 som reg tåg 266 utan snöfall.

Hälsar
Anders

lukas 2011-12-24 12:43

Hei og God Jul:):)

Nå har jeg kjørt ruten fra sødertalje til upsala i explore route uten problemer.
Men når jeg skal tilbake fra upsala og nærmer meg kurven hvor hastigheten er redusert fra 160 km til 130 km går skjermen i svart og send to bill kommer. Dette skjer både på vinter og sommerteksture.

Flott rute :-)))

bönan 2011-12-24 13:48

Det var konstigt. Jag har en lösning jag kan tänka mig: Gå in i MSTS och kryssa ur rutan "Dynamic Shadows" i options, och se om det löser sig. :)

fargus 2011-12-24 14:07

jag har två problem: ett: i X40 och X3 hytterna (X3 saknas hytt det vet jag) så hör man inte strömavtagaren är uppe eller när tåget ska bromsa ner och man hör inte tutan och man kan bara höra motorn som rullar för dom resten av ljudfilerna kan man bara höra på utsidan

två: jag flyttade dom andra filerna till Shapes mappen, men sen får jag ett problem och jag vet inte vad det är för problem

bönan 2011-12-24 16:20

1: Det är inget fel med ljudfilerna som följer med X3/X40. Du måste fälla upp strömavtagaren innan du kan köra.

2: Svårt att hjälpa dig om du inte själv vet vad du har för problem...

fargus 2011-12-24 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 252274)
1: Det är inget fel med ljudfilerna som följer med X3/X40. Du måste fälla upp strömavtagaren innan du kan köra.

2: Svårt att hjälpa dig om du inte själv vet vad du har för problem...

ja, men det är det jag gör och när strömavtagaren är uppe så kör jag, men inne i hytten så hör man inte knapparna och man kan bara höra motorn när man är i hytten

bönan 2011-12-24 19:02

Du hör alltså motorljudet, tryckluften i bromsarna och tutan? Det är väl det som behövs?

fargus 2011-12-24 21:19

mm, det är det som behöver så att man kan höra i hytten

lukas 2011-12-25 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av lukas (Inlägg 252250)
Hei og God Jul:):)

Nå har jeg kjørt ruten fra sødertalje til upsala i explore route uten problemer.
Men når jeg skal tilbake fra upsala og nærmer meg kurven hvor hastigheten er redusert fra 160 km til 130 km går skjermen i svart og send to bill kommer. Dette skjer både på vinter og sommerteksture.

Flott rute :-)))

Fortsatt god jul :) Nå funker det fra upsala også , lagde ny path upsala - arlanda og da gikk det greit.

Veldig fin rute , godt jobbet:tumme_upp:

bönan 2011-12-25 10:38

Bra att det fungerar, tack så mycket för uppskattningen!:)

Totte 2011-12-25 16:06

Hej och God fortsättning!
Vi var bortresta ett tag och här hemma nu. Ska ladda hem rutten och testa. Spännande!

bönan 2011-12-25 18:47

Hoppas att allt fungerar bra, Totte! En del har haft vissa problem med rutten, men inget allvarligt. :)

Totte 2011-12-25 22:04

Hej!
Fint landskapbygge du har gjort! Hittils mellan Märsta och Uppsala.
Norr om Uppsala är det galet med övergångssignaler, får fel och avslutar spelet direkt.
Även också RE.

På södra delen av Uppsala står 3 stycken dödskallesignaler skall inte finnas och V-signal vid bommar finns bara en åt ett håll, skall vara tre st. Samma sak med andra håll. Dödskalle finns ej på söder om bommarna, de ska finnas på båda spåren.
Norra delen skall två V-signaler finnas i båda spåren och i både håll. Det var där jag fick direktavslutning.
Kan du möjligen ändra dem där?

Jag fortsätter mer så får jag se.

bönan 2011-12-26 00:11

Hej! Norr om Uppsala, på den dubbelspåriga stambanan, fick jag lov att ta bort dödskallesignalerna, det var dem som gjorde så att rutten inte fungerade.

De 3 stycken dödskallarna söder om Uppsala, det stämmer mot verkligheten. Det är tre stycken huvudspår, och varje spår ska ha en egen dödskalle. Däremot vid själva övergången, behövs bara en V-signal för varje riktning. De visar i verkligheten bara om bommarna är nere eller inte, så en räcker.

Tack för att du tycker att mitt landskap är bra!:)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:16.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009