Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Positiva tråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20236)

Totte 2012-07-21 19:18

Hej benkegbg!
Välkommen till pensionärslivet!
Enligt din profil så har du även MSTS. Kanske har du tid till?:applad:

benkegbg 2012-07-21 22:48

Har tyvärr ingen som helst erfarenhet av byggande i Microsofts Trainsimulator. Kör på Trainz2010 och 2012. Har även Railworks 3 fast också där saknas kunskap i byggandet.
Hälsningar

Dson 2012-07-22 23:24

Detta kanske skulle passa i pisstråden eftersom det kanske egentligen är något tråkigt.

Hursom; Har haft en otroligt fin dag med SSU-Gävle och SSU-Sandviken, med ett bord på stortorget där man kunnat stanna upp, prata och tända ett ljus för drabbade efter massakern i Oslo och på Utøya i Norge. Även om det blåste lite grand vilket gjorde ljusen svåra att tända, var det en fin eftermiddag. Och när lågorna från ljusen slocknade, tar vi så vidare den lågan in i själen och låter den brinna i hjärtat. Dagen avslutades sedan med att vi i lokalen såg den otroligt fina minneskonserten på storbildsskärm.:)

22 juli 2011 är en dag jag aldrig någonsin kommer glömma. Det är en dag som för evigt kommer att minnas och sörjas.
Jag kommer aldrig någonsin glömma de facebookuppdateringar, sms och andra meddelanden som lämnades från Utøya den eftermiddagen och kvällen - och jag kommer för evigt minnas de ungdomar som så brutalt mördades för att de stod upp för alla människors lika värde.
Och jag kommer aldrig sluta kämpa för vad de människorna kämpade för; ett solidariskt och demokratiskt samhälle.

bönan 2012-07-25 19:49

Datorn fungerar igen och allt på disken inklusive samtliga rutter är kvar!:grin::grin::grin:

Totte 2012-07-25 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 264766)
Datorn fungerar igen och allt på disken inklusive samtliga rutter är kvar!:grin::grin::grin:

Va bra! :tumme_upp:
Vet du vad som orsakar?

bönan 2012-07-25 23:20

Dataproffset trodde att det var virus som orsakade, för säkerhets skull har jag skaffat nytt viruskydd så att det inte ska behöva hända igen!:tumupp:

fargus 2012-07-31 23:12

var i Stockholm, Gamla Stan idag och såg Gröna Lund och åkte båt, men vi var inte där så jag såg det utanför när jag var i båten. jag såg många SL bussar och Sightseeingbussar :)

fargus 2012-07-31 23:14

åker till Skåne imorgon

fargus 2012-08-06 15:04

jag har läst lite om att megapixel spelar ingen roll och det är nog bara hur större eller mindre bilder man vill ha om jag har rätt. :) men jag har också hört att alla säger att iPhone 4S är den bästa kameran med bra färger osv, men jag vet inte om det stämmer? :vetej:

gubben50 2012-08-06 16:54

Hej! det är en dålig telefon för det går inte att köra 4g på den

Erafjel 2012-08-06 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av gubben50 (Inlägg 265299)
Hej! det är en dålig telefon för det går inte att köra 4g på den

Tja, bra eller inte utan 4G beror ju på vad man tänkt sig att göra med telefonen. 4G är användbart om man tänkt sig att surfa i raketfart, för att ladda ner HD-filmer t.ex. Men vill man titta på HD på mobilen? En större skärm är bra då...

För de flesta användningar (och användare) är 3G fullt tillräckligt på en mobil. 4G är mera för insticksmodem till laptopen t.ex. Ett större praktiskt problem är om man har tillräckligt bra täckning för att kunna surfa störningsfritt, där är val av operatör viktigare än om det är 3G eller 4G i mobilen. Men visst, för den som vill titta på HD på en 3,5" skärm, där kommer 4G väl till pass... :)

Så titta på annat när du väljer mobil!

Antalet pixlar är väl inte helt ointressant, men återigen, är det mobilen du vill använda till att ta de där superbra bilderna med? Om du är en kanonfotograf och ska närfota mönstret på fjärilsvingar är det kanske ändå systemkameran som ska fram...

gubben50 2012-08-06 20:12

hej ska man köpa en så pass dyr telefon runt 5.000 spän så tycker jag väl det borde kunna kör 4g på eller ?

fargus 2012-08-06 21:39

en fråga bara: batteritiden på Galaxy S3 och Galaxy Note är bra, men jag har hört att det kan ta slut om man har ljusstyrkan för hög och 3G och Wi-Fi på. :Yeah: men jag menar inte att den inte tar slut jättefort så fort man sätter på den, men då rekommenderar jag iPhone 4S för processorn är två kärning och har 800 MHz istället för 1.5 GHz. men kan det inte bli överhett om man har den på 1.5 GHz?
är inte sensorn, konstruktionen och linsen som är viktigast på kameran också? :vetej:

Erafjel 2012-08-06 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av gubben50 (Inlägg 265333)
hej ska man köpa en så pass dyr telefon runt 5.000 spän så tycker jag väl det borde kunna kör 4g på eller ?

Ja, man kan ju få Samsung Galaxy SII LTE för runt 4000:- eller LG Optimus LTE för lite mer. Gillar man Apple mer än 4G så får man nöja sig med 3G eller vänta 6-12 månader på nästa Apple-lur, som gissningsvis har både 4G och Apple-känsla :)

Om 5000:- för en mobil utan 4G är prisvärt eller ej beror på vad man värdesätter - ny teknik (användbar eller ej) eller design/varumärke...

Erafjel 2012-08-06 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av fargus (Inlägg 265340)
Erafjel: är det inte sensorn, konstruktionen och linsen som är viktigast? :vetej:

Jo, och de lär väl vara bättre på systemkameran än på mobilen? Om man nu ska ta riktigt, riktigt bra bilder menar jag - en typisk smartphone av idag tar ju alldeles lysande amatörbilder nästan av sig själv, men det kanske inte gör någon praktisk skillnad om man har 6 eller 12 Mpixel för de bilder man kan ta med dess lins osv. I en bra systemkamera däremot (om den hanteras av en fotokunnig) är kvalitet och konstruktion f.ö. i en sådan klass att en sådan skillnad kan vara betydelsefull.

Vad menar jag egentligen... :rolleyes::grin: Jo, att det kan vara svårt att dra nytta av fler än 4-6 Mpixel i en mobilkamera med dess i övrigt begränsade fotoutrustning och därför onödigt att ha det som ett kriterium för om mobilen är "bra" eller inte.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:29.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009