Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Buggar och andra fel (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17347)

Mazz 2013-11-15 18:15

Alltså, Totte... Hoppas du uppfattat min glimt i ögat...

Som du antagligen vet, så är det mina objekt du talar om. Både dessa hus, Sala och överliggningen... Eftersom vi har chatt-möjlighet och du har inte ens försökt att ta upp ämnet där, inbjöd det faktiskt till att driva lite... ;)

Eller om kanske RailSimulator.com löser problemen kanske..

Nåja, mycket på agendan just nu i livet som inte alls har med TS att göra, men så fort som möjligt ska jag damma av verktygen och justera upp de felande byggnaderna, samt förse dom med en rar nattextur... :) men, kan inte lova några tider för stunden som det ser ut nu i den bistra verkligheten utanför TS.

Totte 2013-11-15 23:34

Tack Mazz för du svarat!
Jag kan vänta tills du är beredd att fixa dem. Det är mest danska och tyska hus som är mörka.;)

Totte 2013-11-15 23:57

Hyreshusen som Andreas13 gjorde är mörka. Kan du möjligen fixa dem, Andreas?

vadokunvot 2013-11-26 11:26

Har ett ljudproblem som kanske fler har stött på.

Med rutten Hamburg Hanover följde det med en containervagn av typen Sggrs, tvådelade med jacobsboggier, dessa har inget ljud alls när man kör, lika dant är det med vissa gamla vagnar som tex Gbs som följde med när jag köpte spelet en gång i tiden. Tänkte i dag att försöka fixa andra ljud till de tysta vagnarna men problemet är att jag kan inte ens hitta den nya Sggrs vagnen nånstans, provade att göra en sökning på hela datorn men nån fil med detta i namnet finns ej, trotts det finns den i simulatorn, men utan ljud:confused:

Nån som har nån idé om detta, vore kul att ha lite ljud på vagnarna;)

Totte 2013-11-26 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av vadokunvot (Inlägg 282892)
Har ett ljudproblem som kanske fler har stött på.

Med rutten Hamburg Hanover följde det med en containervagn av typen Sggrs, tvådelade med jacobsboggier, dessa har inget ljud alls när man kör, lika dant är det med vissa gamla vagnar som tex Gbs som följde med när jag köpte spelet en gång i tiden. Tänkte i dag att försöka fixa andra ljud till de tysta vagnarna men problemet är att jag kan inte ens hitta den nya Sggrs vagnen nånstans, provade att göra en sökning på hela datorn men nån fil med detta i namnet finns ej, trotts det finns den i simulatorn, men utan ljud:confused:

Nån som har nån idé om detta, vore kul att ha lite ljud på vagnarna;)

Hej!
Ja, då är ett fall för vagnbyggarna att fixa dem. Annars blir det förvirrande om nå´n annan fixar.

vadokunvot 2013-11-26 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 282893)
Hej!
Ja, då är ett fall för vagnbyggarna att fixa dem. Annars blir det förvirrande om nå´n annan fixar.

Varför skulle det bli förvirrande, jag har gett de flesta vagnar nya ljud då standradljuden är förskräckliga, Fopix vagnar har bra ljud, i övrigt kör jag med Armstrong Powerhouse sound pack, problemet är att jag inte kan hitta den fördömda containervagnen SGGRS filer nånstans så att jag kan ändra ljud på den.;)

Totte 2013-11-26 11:50

Citat:

Ursprungligen postat av vadokunvot (Inlägg 282895)
Varför skulle det bli förvirrande, jag har gett de flesta vagnar nya ljud då standradljuden är förskräckliga, Fopix vagnar har bra ljud, i övrigt kör jag med Armstrong Powerhouse sound pack, problemet är att jag inte kan hitta den fördömda containervagnen SGGRS filer nånstans så att jag kan ändra ljud på den.;)

Om jag hämtar dessa vagnar med dålig ljud, hur gör jag då? Finns ju inga uppdateringar att få tag på. Alltså, det är vagnbyggarna som ska fixa dem och ladda upp nya uppdateringar.;)

vadokunvot 2013-11-26 12:01

Om det mot all förmodan kommer en uppdatering till en vagn så skriver den över det ljud jag ändrat till och ersätter det med orginalljudet, är det ljudet fortfarande dåligt lägger man bara in det ljud man vill ha själv igen.

Jag begriper inte vad du fiskar efter här Totte, det enda jag vill veta är om någon som har rutten vet var vagnarna som följde med ligger nånstans för jag kan inte hitta dom, vad jag gör sen med mina filer är min ensak då jag inte laddar upp dom nånstans.

Totte 2013-11-26 13:37

Okej!
Självklart vill du ha bra ljud till vagnarna till dig själv.
Man får inte släppa ut ljuden till download. Ok?

Basse 2013-11-26 17:15

RSC har gjort lite fula lösningar i TS14. Däribland har dem gjort så att allt content som nu släpps ligger i en fil som har filändelsen .ap i dessa filer ligger allt som det tidigare brukade ligga. Så det du får göra är att packa upp .ap filen med 7zip och sedan kan du editera blueprintet för vagnen. .ap filen tror jag måste finnas kvar för att steam ska känna igen den och om det kommer uppdateringar. Lite osäker på det, testa med båda delar.

Filen finns i Assets\RSC\HamburgHannover och heter HamburgAssets.ap

vadokunvot 2013-11-26 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 282912)
RSC har gjort lite fula lösningar i TS14. Däribland har dem gjort så att allt content som nu släpps ligger i en fil som har filändelsen .ap i dessa filer ligger allt som det tidigare brukade ligga. Så det du får göra är att packa upp .ap filen med 7zip och sedan kan du editera blueprintet för vagnen. .ap filen tror jag måste finnas kvar för att steam ska känna igen den och om det kommer uppdateringar. Lite osäker på det, testa med båda delar.

Filen finns i Assets\RSC\HamburgHannover och heter HamburgAssets.ap

Dom rackarna, tack ska du ha.

P-lutt 2014-01-25 17:48

Vad trött jag blir...
 
Råkade köpa TS2014 genom Steam. Jag har inga add-ons, inte laddat ner nåns egna scenarior eller dyligt utan bara spelet som det levereras.
I vissa uppdrag kan helt plötsligt hastigheten sänkas utan uplysning om det å så får man "speeding" men det som retar mig mest är att vissa uppdrag blir rödbockade fast man gjort rätt.
Ett exempel: Training: Driving the class 395, London_Faversham high speed.
Hur jag än försöker så säger spelet att jag misslyckats med att ta upp passagerare vid första å sista stationen men inte den mittersta.
Jag ser att dörrarna går upp, folk går på å av men ändå "failed", :mad:

P-lutt 2014-01-28 13:46

Ingen annan?
 
Är det verkligen ingen annan som upplevt samma sak?
Det var konstigt för felet kan ju knappast ligga hos mej när jag får spelet via steam.
Vore kul å höra om det bara är jag...

mibl 2014-01-28 16:20

Jag har testat scenariot två gånger nu och det funkade båda gångerna. Troligtvis får du fel vid första och sista stationen för att du är försenad vid dessa stationer. Mellanstationen Rainham saknar tidsangivelse av någon anledning och därför klarar du dig där. Prova på nytt och stå på lite mer. Man kan faktiskt vara närmare en minut för tidig vid första stoppet utan att ha kört för fort. Lycka till!

/Micke

P-lutt 2014-01-28 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av mibl (Inlägg 284602)
Jag har testat scenariot två gånger nu och det funkade båda gångerna. Troligtvis får du fel vid första och sista stationen för att du är försenad vid dessa stationer. Mellanstationen Rainham saknar tidsangivelse av någon anledning och därför klarar du dig där. Prova på nytt och stå på lite mer. Man kan faktiskt vara närmare en minut för tidig vid första stoppet utan att ha kört för fort. Lycka till!

/Micke

Tack för ditt svar Micke!
Jaha, du tänker så...ja ska prova å ha lite mer koll på klockan då.
Tack!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:21.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009