Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Problem med X40 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11181)

Erik.H 2006-02-14 20:14

Problem med X40
 
Hej.

Som tråden heter har jag problem med KL's X40 som ni kan ladda ner här: http://www2.ekeby-ktv.net/1607/X40.zip . Problemet som jag har stött på är när jag startar en Msts rutt, och under laddningen kommer det upp ett felmeddelande om att X40's engfil är fel/problem med.

Sitter ochså och pular med en aktivitet, med just X40.
Och där har jag ochså problem med tåget.

När jag i aktiviteten stannar vid en station kommer det inte upp att man ska trycka enter för att ladda/lämna av passagerare. Varför? Jag har förstått att det någonstans i engfilen ska stå (100.0 passagerare) eller något liknande. Vad är det som gör att det inte fungerar? :o

Sparkfot 2006-02-14 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av mrdaddydj
Hej.

Som tråden heter har jag problem med KL's X40 som ni kan ladda ner här: http://www2.ekeby-ktv.net/1607/X40.zip . Problemet som jag har stött på är när jag startar en Msts rutt, och under laddningen kommer det upp ett felmeddelande om att X40's engfil är fel/problem med.

Sitter ochså och pular med en aktivitet, med just X40.
Och där har jag ochså problem med tåget.

När jag i aktiviteten stannar vid en station kommer det inte upp att man ska trycka enter för att ladda/lämna av passagerare. Varför? Jag har förstått att det någonstans i engfilen ska stå (100.0 passagerare) eller något liknande. Vad är det som gör att det inte fungerar? :o

Kolla så att allting stämmer med de övriga filerna i eng filen, att namnet stämmer och så. Prata med Jimsom som är KL's VD. Hoppas det löser sig.
MVH
Sparkfot// VD På Nordic Train

elektro 2006-02-15 17:37

Hej. Jag tankade hem X40. När jag kollar med Conbuilder så saknas filen E10_power0.wav i zip-filen. Kan den ha blivit glömd vid zippningen?
Hälsningar Olle m

Sparkfot 2006-02-15 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av elektro
Hej. Jag tankade hem X40. När jag kollar med Conbuilder så saknas filen E10_power0.wav i zip-filen. Kan den ha blivit glömd vid zippningen?
Hälsningar Olle m

Det är jue bara en ljud fil och på min X40 funkar alla ljud. men jag hade också problem med X40 i början men löste det på något sätt.

Erik.H 2006-02-15 19:43

Det visade sig att jag inte kunde ha Sj X40 installerad på samma gång som KLs.

Så jag får köra med en åt gången fortsättningsvis.
MVH

Sparkfot 2006-02-15 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av mrdaddydj
Det visade sig att jag inte kunde ha Sj X40 installerad på samma gång som KLs.

Så jag får köra med en åt gången fortsättningsvis.
MVH

Eftersom de heter förmodligen samma sak i ngn fil och msts kan därför inte avgöra vilken fil som är rätt. Tror jag iaf.

Pierre 2006-02-15 20:40

Kan du inte ha både SJ X40 och KL X40 installerade samtidigt, så är inte KL´s riktigt omdöpt!

Lägg till denna rad ovanför Light-sectionen i eng-filen, för att kunna load/unload passagerare:

PassengerCapacity ( 100.0 )

OBS! 100.0 står för pass. antalet och kan ändras!

mattiasb 2006-02-15 20:40

Det är samma problem här men för mig är det så att jag bara får med drivenheten...
dom andra kan jag inte se röken av...

Vad gör man åt mellanvagnen och slutvagnen???

Pierre 2006-02-15 21:07

Antingen får man strunta i att ha SJ X40 installerat eller så får man döpa om KL´s riktigt. Nu verkar det som om dom "krockar" med varann...

Pierre 2006-02-15 21:50

Laddade ner både SJ X40 och KL´s nu och kollade. Inte så konstigt ni får fel, då s-, sd- och eng-filerna heter exakt samma sak. Endast con-filerna och tågmappen har annat namn.

Alltså så går det inte att ha både SJ X40 och KL´s X40 installerade samtidigt!

"Vad gör man åt mellanvagnen och slutvagnen???" Det finns ingen mellanvagn och ingen slutvagn. X40 är en ommålning av ett holländskt (tror jag?) tåg och det är bara drivenheten som används (2 drivenheter vända mot varann alltså!).

mattiasb 2006-02-16 14:59

Jaha!!

det förklarar saken!

Jag trodde det kunde ha ett samband med att inte det gick att lasta passagerare!!!

Daniel 2006-02-16 19:58

Konstigt...
Jag har KLs och SJs Installerade samtidigt.

Pierre 2006-02-16 22:17

"Jag har KLs och SJs Installerade samtidigt."

Och du kan välja (och köra) båda? Det borde inte gå!
Har du testat att göra en aktivitet?

elektro 2006-02-17 07:37

Jag har KL X 40 och SJ X 40 i olika mappar. KL går fint att köra (provat på KMJ), men SJ X40 hänger sig i starten av aktiviteten.
Det tycks inte gå att ha båda i samma mapp eftersom båda använder en .ace-fil med samma namn, samma storlek men antagligen olika innehåll.
/OM

Pierre 2006-02-17 12:50

Mapparna heter inte likadant och därför kan man installera båda. Men det är ju skillnad på att kunna installera båda och kunna köra båda. Och man vill ju kunna ha båda installerade och kunna köra båda (det vill jag iallafall!).

Eftersom filerna heter likadant, så vill dom skriva över dom "gamla", om man försöker lägga dom i samma mapp!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:24.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009