Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MSTS / Open Rails - Downloads (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   AI uppdatering för type 71/73 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31895)

bönan 2012-01-28 09:44

AI uppdatering för type 71/73
 
1 bifogad(e) fil(er)
Med hjälp av expertisen på train-sim.com har jag kommit på vad som var fel i type 71/73:s eng. filer som gjorde att tågen inte gick att använda som AI. Här är uppdateringar till samtliga eng/wag. filer som gör att tågen fungerar som trafik. Kommer ju att passa perfekt till Trollhättan 2 och VBSR!

Ni behöver orginaltåget från http://3dtog.com/.
För att installera uppdateringen, packa bara upp zip. filen och ersätt orginal wag/eng. filer med de uppdaterade.

Totte 2012-02-09 11:13

Hej!
Tack för uppdateringen. Ljud saknas?? BM73eng.sms och BM73cab.sms saknas, när jag skulle köra Bm73.
Hur blir det då?

bönan 2012-02-09 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 255871)
Hej!
Tack för uppdateringen. Ljud saknas?? BM73eng.sms och BM73cab.sms saknas, när jag skulle köra Bm73.
Hur blir det då?

Jahaja, tågen använde visst orginal Acela - ljud från början, som jag har bytt ut... Man får ändra sound i eng.filen mot sms.filer man har, eller så trycker man ok två gånger och kör utan tågets ljud. Dock kommer felmeddelande upp varje gång man ska möta ett AI-tåg...:)

Totte 2012-02-09 16:58

Det är inte trevligt att hålla på trycka enter. Vill helst att tågen ska funka bra utan probbe!

bönan 2012-02-09 17:21

1 bifogad(e) fil(er)
Jag gjorde om filerna så att de använder orginal Acelas ljud. Se om det löser problemen!:)

Totte 2012-02-09 17:22

Jag tycker att du testar så att allt funkar som det ska innan du lägger upp.

bönan 2012-02-09 17:30

Jag har testat de nya filerna, jag får inget felmeddelande och acela-ljudet hörs.:)

Totte 2012-02-09 18:28

Bra! Då hämtar jag uppdateringen. Tack Bönan!

Totte 2012-02-09 18:39

Tycker du själv om ljudet från Eng.sms? Den låter konstigt, liksom man slår på plåt som skallrar mycket. Inget trevlig ljud., tycker jag. Cab är bra!

bönan 2012-02-09 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 255893)
Tycker du själv om ljudet från Eng.sms? Den låter konstigt, liksom man slår på plåt som skallrar mycket. Inget trevlig ljud., tycker jag. Cab är bra!

Acela - ljuden som tåget använder som orginal tycker jag ärligt talat är HEMSKA! Själv har jag använt ljud från ett tyskt tåg som följde med Payware protrain-rutt. Detta ljud gillade jag mycket bättre, och jag tyckte att det lät ganska likt Bm73.:)

Totte 2012-02-09 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 255899)
Acela - ljuden som tåget använder som orginal tycker jag ärligt talat är HEMSKA! Själv har jag använt ljud från ett tyskt tåg som följde med Payware protrain-rutt. Detta ljud gillade jag mycket bättre, och jag tyckte att det lät ganska likt Bm73.:)

Ja, vad bra Bönan. Kan du försöka ta detta eng-ljud istället? Och placera ljudet i Acelas soundmapp, så fler tåg kan använda det.

bönan 2012-02-09 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 255910)
Ja, vad bra Bönan. Kan du försöka ta detta eng-ljud istället? Och placera ljudet i Acelas soundmapp, så fler tåg kan använda det.

Ja, det skulle jag kunna. Men jag vill inte lägga upp ljudet på internet eftersom det är payware, och inte får skickas vidare. Vill man ha ljudet, så får man helt enkelt köpa protrain-rutten som det följde med (Protrain 22, Dortmund - Hannover). :o

Totte 2012-02-09 22:35

Kan du ta höghastighetståget TGV2N från Frankrike? Det är inte payware.

bönan 2012-02-10 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 255924)
Kan du ta höghastighetståget TGV2N från Frankrike? Det är inte payware.

Det ska jag titta på. Ska se om jag kan ordna det när jag kommer hem från skolan, annars kanske jag kan leta fram något annat freeware-tåg som låter som Bm73. Kanske finns freeware - ljud till tåget som var med i Protrain. Sak undersöka!:)

Totte 2012-09-06 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 255126)
Med hjälp av expertisen på train-sim.com har jag kommit på vad som var fel i type 71/73:s eng. filer som gjorde att tågen inte gick att använda som AI. Här är uppdateringar till samtliga eng/wag. filer som gör att tågen fungerar som trafik. Kommer ju att passa perfekt till Trollhättan 2 och VBSR!

Ni behöver orginaltåget från http://3dtog.com/.
För att installera uppdateringen, packa bara upp zip. filen och ersätt orginal wag/eng. filer med de uppdaterade.

Hej!
Jag höll på skapa Aktivitet till min rutt med Bm73. Annat mötande Bm 73 som AI gick fortfarande inte, upptäckte att pantografen var nere och stod still. Så de är fortfarande inte felfria!:mad:
Till Bönan, testa du och skapa aktivitet så får du se.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:04.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009