Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Trollhättan på RW kanske... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32574)

Totte 2020-09-16 22:03

Hej!
Det börjar bli jobbigt för mig att bygga.
Jag får väldigt ofta "out of memory" när jag målar över mark-textur.
Väldigt tröttsamt! Jag sparar mycket ofta.
Jag justerade växlingsfilen fram och tillbaka för få datorn att funka tillfredsställande och det hjälpte inte.

smajlet 2020-09-17 00:43

Låter mystiskt att det blir så ofta.
Bra att du sparar ofta.
Lycka till med arbetet.

smajlet 2020-09-25 21:39

Totte.
Har det ordnat sig för dig med byggandet?

saurer580 2020-09-28 11:46

Rute fungere bra nu i Trainsimulator 32. manga tack!
Jag sukna nu assets Marmar stationer, Bohus, Nödinge, Nol och Surte!
Jag hopes Du förstå min Svensk och will hjälpe mig

varma hälsningar från Niederländerna
Ruud

Totte 2020-09-28 21:25

Hej!
Smajlet: Det går bra men långsamt.

saurer: klicka länken RW Trollhattan och Bergensbanen Beta i min signatur.

Totte 2020-10-16 00:07

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag bifogar Fil om Assets till Trollhattan och jag tror allt är tillräckligt för att rutten skall fungera.

Totte 2020-10-18 13:12

Hej!
Jag vill gärna ha lite hjälp av er att lösa problem. Så jag släpper Trollhattan 200830 för betatest. Ni har säkert läst alla problem om rutten.
Så ladda ner den från min signatur "RW-Trollhattan och Bergensbanen Beta".

mibl 2020-10-18 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 318495)
Hej!
Jag vill gärna ha lite hjälp av er att lösa problem. Så jag släpper Trollhattan 200830 för betatest. Ni har säkert läst alla problem om rutten.
Så ladda ner den från min signatur "RW-Trollhattan och Bergensbanen Beta".

Jag har laddat ner och ska kolla hur det funkar för mig. Passade samtidigt på att ladda ner senaste versionerna av Assets som krävs. Märkte att jag hade en riktigt gammal version av Altenburg-Wildau t.ex. :)

mibl 2020-10-18 20:52

1 bifogad(e) fil(er)
RWTools hittade endast dessa fyra "fel" hos mig med Trollhättan-rutten. Kanske kan de vara till någon hjälp.

Annars, att öppna Trollhättan nu gick ovanligt snabbt och jag fick inga felmeddelanden. Provade att köra iväg med ståltåget från Trollhättan norrut med en stackars ensam Rc4 och det gick tungt men bra för övrigt. Fram till Bjurhems utfartssignal mot Mellerud där det blev tvärstopp och fruset spel. Samma problem jag har på Jönköpingsbanan i Forserum. Något med vägskydd i kombination med andra signaler som spökar tror jag men har inte kollat djupare.

Frånsett låsningen i Bjurhem var det inga problem. Jag fortsätter att testa.:)

Totte 2020-10-19 14:48

Hej Mibl!
Bra att du upptäckte om Bjurhem, jag fixade med länkarna till alla signaler där.
Rörligbroskylten, ja den måste ju uppdateras av newS.
Tiles 000000+000071 är på DVVJ-banan, det vet jag inte hur ska lösas.
Ska kolla spåren där.
Hoppas du hittar fler fel.

Hgv 2020-10-19 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av mibl (Inlägg 318499)
Samma problem jag har på Jönköpingsbanan i Forserum. Något med vägskydd i kombination med andra signaler som spökar tror jag men har inte kollat djupare.

Konstigt! Jag vet att jag har haft problem i Forserum tidigare relaterat till vägskydd/plattformsbommar. Då lyckades jag hitta felet eftersom spelet frös varje gång ett tåg passerade en viss länk.

Men det problemet ska vara löst i senaste versionen, så jag tänker att du kanske har gamla script för vägskydden. Testa att installera de bifogade scripten i Assets\newS\sweden\RailNetwork\crossing och hör av dig om det funkar!

EDIT: Fel filer länkade! Se nytt inlägg nedan!

Totte 2020-10-19 16:38

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Hgv (Inlägg 318501)
Konstigt! Jag vet att jag har haft problem i Forserum tidigare relaterat till vägskydd/plattformsbommar. Då lyckades jag hitta felet eftersom spelet frös varje gång ett tåg passerade en viss länk.

Men det problemet ska vara löst i senaste versionen, så jag tänker att du kanske har gamla script för vägskydden. Testa att installera de bifogade scripten i Assets\newS\sweden\RailNetwork\crossing och hör av dig om det funkar!

Mina är till vänster och dina till höger.
Mina luafiler är 2020-04 06 dina är 2010-01-23
Jag vågar inte installera.
Jag skall testa Jönköping.

Totte 2020-10-19 17:09

Nu testade jag X2000 förbi Forserum mot Jönköping utan problem. Hmmm?!

Hgv 2020-10-19 18:28

1 bifogad(e) fil(er)
Tack Totte, det var observant av dig! Jag råkade länka till fel filer (hade tydligen en gammal scripts.rar som låg och skräpade i en mapp... :visslar:).

Här kommer rätt scriptfiler! (Ja, även dessa har en äldre datumstämpel än dina Totte, men tänk på att datumstämpeln ändras varje gång man installerar .rwp via Utilities.)

mibl 2020-10-19 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av Hgv (Inlägg 318504)
Tack Totte, det var observant av dig! Jag råkade länka till fel filer (hade tydligen en gammal scripts.rar som låg och skräpade i en mapp... :visslar:).

Här kommer rätt scriptfiler! (Ja, även dessa har en äldre datumstämpel än dina Totte, men tänk på att datumstämpeln ändras varje gång man installerar .rwp via Utilities.)

Tack, tyvärr verkar det inte finnas något innehåll i filen.:vetej:

EDIT: Funkar nu; fel handhavande av zip-program orsaken till "innehållslös" fil. Nu ska här testas!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:19.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009